Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Edwin2121992
Vandaag om 01:16:19
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door prutser
Vandaag om 01:00:09
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
27 August 2025, 23:39:58
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Duikeend
27 August 2025, 23:36:29
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door hervé
27 August 2025, 23:11:59
Fleischmann 4902 K set met KPEV 7316 door maartenvdb
27 August 2025, 23:01:02
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
27 August 2025, 22:41:43
Opstelbaan door HenkN
27 August 2025, 22:20:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
27 August 2025, 22:04:43
Dönsdorfer Bauberichte door Reinout van Rees
27 August 2025, 22:01:19
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Reinout van Rees
27 August 2025, 21:55:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
27 August 2025, 21:44:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
27 August 2025, 21:40:16
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
27 August 2025, 21:12:33
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
27 August 2025, 21:07:31
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
27 August 2025, 21:05:46
Veevervoer ss/ ns door prutser
27 August 2025, 20:56:01
Trix DXI van DC naar AC door puntenglijder
27 August 2025, 20:49:05
Database software door AlbertG
27 August 2025, 20:28:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paulus1201
27 August 2025, 20:27:58
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
27 August 2025, 19:45:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
27 August 2025, 19:30:23
Witmoosdorf door Bert55
27 August 2025, 19:29:10
Rheinburg, TP V/VI door Joz
27 August 2025, 18:06:05
Kato K10816 (class 66) drijfstangen vervangen door Wesley J
27 August 2025, 17:32:39
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
27 August 2025, 16:37:18
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Falkenberg
27 August 2025, 15:53:26
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
27 August 2025, 15:50:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
27 August 2025, 15:48:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
27 August 2025, 15:29:09
  

Auteur Topic: 29 januari 2009 - Op bezoek bij Erwin Visser  (gelezen 50919 keer)

GertB

  • Offline Offline
  • Berichten: 110
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #75 Gepost op: 02 July 2009, 22:07:28 »
Diep respect! Wat doen jullie ontzettend goed werk!

TinTin

  • Offline Offline
  • Berichten: 110
    • Swiss-N-Trak
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #76 Gepost op: 02 July 2009, 22:47:25 »
mannen, nogmaals het ziet er goed uit!!

gisteren was ik nog bij Peter Kramer en toen lag de lok nog uit elkaar, ik hoop dat íe met de aanpassingen die Peter maakte probleemloos zal blijven rijden.

vandaag heb ik het foto-ets werk uit Engeland binnen gekregen dus van mij kunnen jullie binnenkort ook weer een update verwachten.

gr Erwin

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #77 Gepost op: 03 July 2009, 10:36:41 »
Ben, Tintin en alle anderen: txs voor de complimenten. Wij willen er alles aan doen om voor Erwin een leuke baan te maken!




David.

Ivm de bouw zijn er wat kleine wijgingen  :

Het rangeerspoor dat nu tov de anderen sporen (onder) hoger ligt, komt wat dichter bij de andere sporen te liggen
ivm de ligging op de bak. (Anders moet de flex door een wissel en dat is minder)

Dat geldt ook voor één van de bovenste wissels. Daarnaast is volgens Wim en mij  "automatisch" (ont)koppelen
van wagons ed. op de gebogen rails boven niet goed mogelijk. Om het automatisch (ont)koppelen dmv besturing via Koploper van wagons mogelijk te maken, ga ik hier rechte rails neerleggen. (Tenzij er betere suggesties zijn.)

Greetz, Paul
« Laatst bewerkt op: 03 July 2009, 15:29:52 door Paul VT 11.5 »

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #78 Gepost op: 03 July 2009, 15:51:33 »
Update bouw:

Vandaag nog verschillende wisselaandrijvingen L/R aangepast om de kosten een beetje te beperken. (Alle beetjes helpen)




Zoek de verschillen  ;)




Bijna rond:







Tot de volgende update!

@ErwinV: de opstelsporen boven worden nu recht gelegd. Goede keuze van je.

Greetz, Paul
« Laatst bewerkt op: 03 July 2009, 15:57:39 door Paul VT 11.5 »

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #79 Gepost op: 03 July 2009, 15:54:09 »
Paul, je linkjes naar de grote plaatjes werken niet, de laatste drie zichtbare plaatjes wijzen naar hetzelfde grote plaatje ;)

Gr. Remco.

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #80 Gepost op: 03 July 2009, 15:57:58 »
Nu ok. txs! Greetz, Paul
« Laatst bewerkt op: 03 July 2009, 23:35:35 door Paul VT 11.5 »

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #81 Gepost op: 03 July 2009, 16:07:05 »


Paul,

Vraagje, dat spoor wat naar beneden gaat, links in beeld, komt dat bij de overgang niet teveel links ivm profiel vrije ruimte ? Omdat je bovenin prima zit maar
naar beneden naar links wegloopt ? Ik kan het niet meten natuurlijk....

Gr. Remco.

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #82 Gepost op: 03 July 2009, 16:14:55 »
Tja Remco, daar hebben wij natuurlijk naar gekeken en opgelet. Daar hebben we de nodige aandacht en tijd aanbesteed, en het past, maar dan ook maar net. Er komt nog een pantograaf geleider, mocht dit nodig zijn, maar we zijn niet geheel op de hoogte van welk materiaal Erwin allemaal heeft.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #83 Gepost op: 03 July 2009, 16:15:18 »
Paul, welke hellingshoek houden jullie aan ? Op de foto hierboven zie ik de twee sporen op een relatief kort stuk van nivo wisselen, maar de lengte is moeilijk in te schatten.

Sander

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #84 Gepost op: 03 July 2009, 16:20:30 »
3% Volgens tekening en berekening van ANY-RAIL.
 >:( Staat in het ontwerp.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

David Hoogvorst

  • Offline Offline
  • Berichten: 367
    • AnyRail
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #85 Gepost op: 03 July 2009, 16:28:34 »
Wellicht is de helling zoals ie er uiteindelijk ligt iets steiler. In de oorspronkelijke tekening begon de helling direct na de wissel in de bocht (achteraan op de foto), maar zo te zien op deze foto wordt hier nog niet zoveel hoogteverschil bereikt. Maar in de tekening werd uitgegaan van 9cm hoogte, misschien is het hier wat minder, dat kan ik niet zien. Ik heb van Paul begrepen dat ze hebben testgereden op dit stuk, en dat het wil, en dat is het voornaamste!

Bij Erwin gaan geen hele lange treinen rijden, en we hebben nu eenmaal maar iets meer dan twee vierkante meter ruimte, en het moet ook nog eens demontabel zijn.

David.

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #86 Gepost op: 03 July 2009, 16:45:04 »
Dank je voor het antwoord, David. Niet iedere vraag moet meteen worden gezien als commentaar. Ik zag het verschil met het ontwerp ook.

Sander

David Hoogvorst

  • Offline Offline
  • Berichten: 367
    • AnyRail
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #87 Gepost op: 03 July 2009, 17:02:03 »
Ja, Wim en Paul hebben ter plaatse de beste oplossing gekozen met alle eerder genoemde eisen (zie mijn toelichting op het baanplan een aantal posts terug). Bij de discussies over het baanplan was het al duidelijk dat dit een lastig punt zou worden, en wat theoretisch lijkt te kunnen is nog niet altijd het beste wanneer je eenmaal bezig bent. Twee niveau's op zo'n korte lengte is altijd een heel gepuzzel.

Ga er maar vanuit dat met de ervaring van deze twee heren tijdens de bouw de beste oplossing is gekozen!

David.
« Laatst bewerkt op: 03 July 2009, 17:24:48 door David »

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #88 Gepost op: 03 July 2009, 23:34:09 »
Dank je voor het antwoord, David. Niet iedere vraag moet meteen worden gezien als commentaar. Ik zag het verschil met het ontwerp ook. Sander

Sander,Remco, ik zie het niet als commentaar. De helling is idd niet overal "ideaal", maar Wim en ik hebben
er een, zoals het er nu naar uitziet, goed werkend compromis van gemaakt tussen wensen en realiseerbaarheid.
Als wij in een later stadium uitgebreid kunnen testen, gaan wij zien of verdere aanpassingen nog noodzakelijk zijn,
realiseerbaar zijn of dat wij het zo moeten laten. Mocht je hierover nog vragen hebben, dan lees ik dat hier wel.

Vraag in zijn algemeenheid: Waarmee kun je plexiglas het beste "zagen" zonder dat het een rafelige, gesmolten
meuk wordt?

Greetz, Paul

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #89 Gepost op: 03 July 2009, 23:39:57 »
Paul, de term plexiglas is niet helemaal eenduidig. Als het een perspex-achtige betreft dan is petroleum het aangewezen koelmiddel voor zagen en boren. Dat is het enige juiste middel, zoals dat wordt toegepast bij aquarium-bouw (ze willen geen zichtbare naden).

Op de hellingen geef ik geen reactie meer - dat zoekt Wim maar uit.

Sander