Dat heeft NS met de bestelling van mDDM (kan samen rijden met 1700) en DM'90 (kan samen rijden met DH) al eerder gedaan.En rijden er tussen Luxembourg en Trier (of ergens in die omgeving) niet verschillende treinsteltypen samen?
Uiteindelijk heeft de EU ook de USB-C standaard verplicht gesteld .
Ook denk ik niet dat fabrikanten vrolijk aan tafel gaan zitten om "hun" treinen aan te passen aan treinen van andere fabrikanten...
Compatibiliteit met eerdere typen kan de betreffende leverancier natuurlijk een meerwaarde opleveren
Het ging hier over de wens dat treinstellen van verschillende fabrikanten met elkaar gekoppeld kunnen koppelen, niet dan alle fabrikanten precies dezelfde treinen bouwen.Dan lijkt me een standaard die zorgt dat apparaten van verschillende merken dezelfde aansluiting hebben niet zo’n gekke vergelijking.
De vergelijking gaat natuurlijk niet 100% op, maar wel verder dan alleen koppelen, of stroom afnemen. Via een USB-C poort kunnen apparaten immers ook met elkaar communiceren.
Communiceren zal nog wel gaan maar of ze elkaar dan ook begrijpen is wat anders. Heb hier ook nog één windows pc staan omdat niet alles wat ik gebruik op Mac OS draait.
Inderdaad en dat hoeft helemaal geen probleem voor een aanbesteding te zijn.Als je in een aanbesteding het op de juiste manier beschrijft, en eist dat een nieuw treinstel samen moet kunnen met andere typen volgens een goed en open systeem is dat juist een voordeel.Een open systeem maakt het immers makkelijker om bij een volgende aanbesteding een andere fabrikant te kiezen.