Als je de gewoonte bij het grootbedrijf volgt is dat wel nodig. Als je de over kruising rechtdoor rijdt moet het wissel ook rechtdoor staan, om flankaanrijding te voorkomen.
Dan moet je altijd een wissel schakelen, ook als dat voor de gewenste rijweg helemaal niet nodig is. Als bijvoorbeeld het hier zichtbare wissel op krom staat, dan zal het diagonale spoor van de kruising stroom voeren. Wil je de kruising via het rechte spoor passeren, dan moet het wissel naar recht schakelen, hoewel dat voor de rijweg niet nodig is. Juist bij handmatig rijden wordt dat vroeg of laat vergeten.Alle ins en outs zijn overigens tot in den treure besproken in dat andere draadje.
En waar staat dat Klaas? Beetje flauwe vraag.
Volgens mij is het conventie om bij tweerail keerlussen altijd een keerlusmodule aan te brengen zodat je elders overloop wissels kan maken in je stations enzo... En ik denk nu dus ook om precies dit soort vonken werk te voorkomen.
Dat gelijk polen van parallelle sporen is in dit geval nergens voor nodig want er zitten geen overloopwissels in
Je kan nu geen geen overloopwissels toepassen omdat de parallele sporen niet gelijk gepoold zijn
omdat die de kortsluiting en het omschakelen van het keerlus niet zo leuk vond
Lang geleden heb ik eens een locdecoder opgeblazen omdat die de kortsluiting en het omschakelen van het keerlus niet zo leuk vond. De keerlus module heb ik toen vervangen voor een detectie-keerlus module en nooit meer problemen gehad.
Relais aansluiten op wisseluitgang van een wisseldecoder.In iTrain 2 virtuele wissels aanmaken.De ene virtuele wissel in de ene stand de ene kant van het relais laten bedienen.De andere virtuele wissel de andere kant van het relais laten bedienen.Et voila. Oftewel Vlaams : zie daar !Als iTrain de ene rijweg reserveert wordt het reais bediend en schakelt de juiste polariteit.Als iTrain de andere rijweg reserveert schakelt het relais de omgekeerde polariteit.