Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 22:34:35
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 22:26:16
Common ground en Yamorc door JoopSpoort
Vandaag om 22:19:47
MP4 wissel decoder aan sluiten op Intellibox door bask185
Vandaag om 22:19:36
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Steven Loosman
Vandaag om 22:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:02:12
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
Vandaag om 22:01:18
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door Wim Vink
Vandaag om 22:00:10
Yamorc 7001 dood door Steven Loosman
Vandaag om 21:54:10
lichtsluis een bezetmelding laten geven door maartenvdb
Vandaag om 21:50:36
koppeling vervangen Minitrix wagon door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:43:58
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 21:42:14
Werkplaats Wael en Bosch door Forever Rocofan
Vandaag om 21:37:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door cor_b
Vandaag om 21:24:06
Raadplaatje door hielke1501
Vandaag om 21:19:47
Ineens geen sound meer door Ronald A.
Vandaag om 21:09:58
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:46:08
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw door ruudns
Vandaag om 20:40:01
Geïsoleerd motorschild. door Ronald69
Vandaag om 20:36:20
foto's van "Nederlandse" Tds'en door MB6400
Vandaag om 20:36:18
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 20:09:27
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 19:59:18
Ontraxs 2026 door Marty
Vandaag om 19:48:45
Zoeken in het Utrechts archief door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:35:30
Fleischmania Nostalgia door Eric v C
Vandaag om 19:12:25
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 18:46:05
Jacquelinger Lokalbahn - Duitse "nebenbahn" in H0 door Duikeend
Vandaag om 17:37:44
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door einte
Vandaag om 17:05:21
Beekdaelen in H0 door einte
Vandaag om 17:03:46
Houten Plus zaterdag 21 februari 2026 door Ronald69
Vandaag om 17:03:30
  

Auteur Topic: Is de lenz LK200 altijd bruikbaar??  (gelezen 7462 keer)

Dirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 982
Re: Is de lenz LK200 altijd bruikbaar??
« Reactie #75 Gepost op: 20 November 2024, 17:19:30 »
Wat dacht je? Dat ik er enkele voor de sier heb ???
2-rail digitaal, IB antiek, DR5000, Multimaus, Rosoft servo decoders en diverse Digikeijs spullen,Peco code 100.

Dirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 982
Re: Is de lenz LK200 altijd bruikbaar??
« Reactie #76 Gepost op: 20 November 2024, 17:21:11 »
Gas, PM
2-rail digitaal, IB antiek, DR5000, Multimaus, Rosoft servo decoders en diverse Digikeijs spullen,Peco code 100.

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1234
Re: Is de lenz LK200 altijd bruikbaar??
« Reactie #77 Gepost op: 20 November 2024, 17:23:23 »
Je kan een bestaande wissel motor, spoel vervangen door een mtb motortje voorzien van ingebouwde decoder.
Dan hou je een uitgang over. En een wissel aandrijving, dat dan weer wel.
geen serieuze modelbouwer.
Het gaat om het plezier.

https://maps.app.goo.gl/FDugmb1FTxdXz7QW8

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22774
Re: Is de lenz LK200 altijd bruikbaar??
« Reactie #78 Gepost op: 20 November 2024, 17:46:47 »
Wat dacht je? Dat ik er enkele voor de sier heb ???

Maarten bedoelt denk ik of er ergens op een decoder nog een uitgang vrij is. Decoders voor bijvoorbeeld vier wissels krijg je alleen allemaal vol als het aantal wissels op je baan precies een veelvoud van vier is.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Dirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 982
Re: Is de lenz LK200 altijd bruikbaar??
« Reactie #79 Gepost op: 20 November 2024, 17:52:28 »
Ik heb overak losse decoders, en het zijn allemaal servo decoders, Elke wissel heeft zijn eigen decoder.
2-rail digitaal, IB antiek, DR5000, Multimaus, Rosoft servo decoders en diverse Digikeijs spullen,Peco code 100.

Dirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 982
Re: Is de lenz LK200 altijd bruikbaar??
« Reactie #80 Gepost op: 20 November 2024, 17:54:02 »
Je kan een bestaande wissel motor, spoel vervangen door een mtb motortje voorzien van ingebouwde decoder.
Dan hou je een uitgang over. En een wissel aandrijving, dat dan weer wel.

Daar ga ik me niet aan wagen...Ik ben pnp adept.
2-rail digitaal, IB antiek, DR5000, Multimaus, Rosoft servo decoders en diverse Digikeijs spullen,Peco code 100.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8102
Re: Is de lenz LK200 altijd bruikbaar??
« Reactie #81 Gepost op: 20 November 2024, 18:59:13 »
Ik heb overak losse decoders, en het zijn allemaal servo decoders, Elke wissel heeft zijn eigen decoder.
Dat kunnen wij toch niet ruiken  ::)
Gr.
Eric

Dirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 982
Re: Is de lenz LK200 altijd bruikbaar??
« Reactie #82 Gepost op: 20 November 2024, 20:23:15 »
Dat kunnen wij toch niet ruiken  ::)

Dat hoeft toch niet, dat heeft er toch niks mee te maken. Maar laat maar, ik weet ondertussen wel wat ik ga doen.
mvg

Dirk
2-rail digitaal, IB antiek, DR5000, Multimaus, Rosoft servo decoders en diverse Digikeijs spullen,Peco code 100.

maartenvdb

  • Offline Offline
  • Berichten: 554
Re: Is de lenz LK200 altijd bruikbaar??
« Reactie #83 Gepost op: 21 November 2024, 10:44:45 »
Dan ben ik (en anderen ?) zeer benieuwd naar het resultaat.

Dus graag nog een berichtje als het zover is.   :)

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 27092
    • Pagina van klaas
Re: Is de lenz LK200 altijd bruikbaar??
« Reactie #84 Gepost op: 21 November 2024, 12:47:12 »
Dirk, had je niet bij Wim Ros een decoder gekocht speciaal voor dit doel?
Of heb je die intussen voor iets anders gebruikt?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Dirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 982
Re: Is de lenz LK200 altijd bruikbaar??
« Reactie #85 Gepost op: 21 November 2024, 12:57:28 »
Dirk, had je niet bij Wim Ros een decoder gekocht speciaal voor dit doel?
Of heb je die intussen voor iets anders gebruikt?

blijkbaar wel, of ik had er nog eentje, maar ik wist niet of die nog uit mijn 3-rail tijd was. Ik heb contact gehad met Wim en die stuurde me de gebruiksaanwijzing door. Dus ik kan verder. Nu is het wachten op mijn maat die echter al 6 dagen in zijn bed steekt met een serieuze griep. Dus het gaat gebeuren, alleen kan (durf) ik het niet alleen wegens totaal gebrek aan elektra logica. Vreemd, maar het is nu zo. Maar ik heb er goede hoop op.
2-rail digitaal, IB antiek, DR5000, Multimaus, Rosoft servo decoders en diverse Digikeijs spullen,Peco code 100.

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1234
Re: Is de lenz LK200 altijd bruikbaar??
« Reactie #86 Gepost op: 21 November 2024, 15:42:31 »




een schakelaar extra nodig bij de wissel bediening.
geen serieuze modelbouwer.
Het gaat om het plezier.

https://maps.app.goo.gl/FDugmb1FTxdXz7QW8

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22774
Re: Is de lenz LK200 altijd bruikbaar??
« Reactie #87 Gepost op: 21 November 2024, 16:05:05 »
Gaat die oplossing er niet van uit dat de kruisstukken goed geïsoleerd zijn?
In theorie is dat ook het geval. Het probleem wordt nu net veroorzaakt doordat in de praktijk de wielen ongewenste verbindingen maken.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 27092
    • Pagina van klaas
Re: Is de lenz LK200 altijd bruikbaar??
« Reactie #88 Gepost op: 21 November 2024, 16:35:12 »
Het schetsje van Mark gat er vanuit dat de kruisstukken schakelbaar zijn. Maar dat zijn ze niet.
Het is makkelijker om de hele kruising te schakelen. Dat is een oplossing die in de diverse draadjes over dit probleem al vaker is genoemd.
Nog makkelijker, in het geval van Dirk, is om de kruising te voeden via een LK200. Ook al meerdere malen genoemd.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

maartenvdb

  • Offline Offline
  • Berichten: 554
Re: Is de lenz LK200 altijd bruikbaar??
« Reactie #89 Gepost op: 21 November 2024, 17:47:06 »
Nog makkelijker, in het geval van Dirk, is om de kruising te voeden via een LK200. Ook al meerdere malen genoemd.
Denk ik niet, want dan blijft het probleem van het ongewenst contact maken bestaan. Immers, het gaat om de wielen die over de isolaties heen de andere rail (andere polariteit) raken.   Dan krijgt de LK200 de kortsluitingen voor zijn kiezen, en of die daar zo blij mee is ?

Ik ken de SL94 niet (geen plaatje van de onderkant), maar ik ga er van uit, gezien de geïsoleerde stukken op elk punt waar spoorstaven elkaar zouden kunnen raken, dat er 2 volledig elektrisch gescheiden rijwegen mogelijk zijn. Dan blijft alleen de mogelijkheid over zoals door "henk" in reactie 63 gegeven.  Die schakelt namelijk de andere rijweg spanningsloos, zodat er géén kortsluit-moment mogelijk is.

(PS  mogelijk zou het gebruik van een "electrofrog" kruising dit probleem makkelijker opgelost hebben.  Maar net als vroeger met Fleischmann wissels:  als de loopvlakken van de (oude) wielen te breed zijn, dan krijg je vonken.  Dus bij digitaal rijden een probleem)

Als de SL94 geen gescheiden rijwegen heeft, dan dienen de doorverbindingen doorgesneden te worden, zodat er wèl 2 gescheiden wegen ontstaan.
« Laatst bewerkt op: 21 November 2024, 17:52:38 door maartenvdb. Reden: toevoeging »