Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De (3d) knutsels van Ronald.
door
Jelmer
Vandaag
om 14:27:07
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 13:46:30
Piko Hobby lok welke condensator er uit?
door
Herb73
Vandaag
om 13:37:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 13:35:37
Diorama Memburg Klütjenfelderkai
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 13:35:20
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven
door
Daan!
Vandaag
om 13:19:53
Plux12/16/22 Functiedecoder voor Roco 64205/64209
door
Albert de Heer
Vandaag
om 13:16:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:44:51
Uit de hand gelopen hobby: Trambaan op zolder.
door
odaoda
Vandaag
om 12:35:51
Roco 2025
door
1200blauw
Vandaag
om 12:27:53
13 december modelspoorbeurs Houten
door
Ronald69
Vandaag
om 12:23:22
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 11:59:18
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
door
Floris Dilz
Vandaag
om 11:48:28
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 11:35:54
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden
door
Eric B
Vandaag
om 11:05:55
De Projecten van RetroJack
door
Jelmer
Vandaag
om 11:05:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 11:04:47
Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22
door
rhberk
Vandaag
om 10:56:10
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 10:45:32
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
rhberk
Vandaag
om 10:44:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
Vandaag
om 10:43:31
draaistel A.C.M.E. slaaprijtuig loshalen: hoe?
door
Jelmer
Vandaag
om 10:14:10
Polderbaan(tje) 0,3m2
door
GD
Vandaag
om 08:55:20
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden
door
Sven
Vandaag
om 08:13:56
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 00:32:31
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood.
door
Ronald A.
10 December 2025, 22:05:51
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Robert vh Prutsert
10 December 2025, 21:33:56
ratelende 1300 van Electrotren
door
knar46
10 December 2025, 21:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
DJV
10 December 2025, 21:10:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
DJV
10 December 2025, 21:04:54
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Vorige
-
1
...
38
39
[
40
]
Omlaag
Auteur
Topic: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. (gelezen 111540 keer)
Olaf
Offline
Berichten: 876
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #585 Gepost op:
08 December 2025, 21:30:15 »
Hoe dan ook toch wel mooi!
Gelogd
Meer NS in spoor 1!
FritsT
Offline
Berichten: 11592
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #586 Gepost op:
09 December 2025, 22:33:32 »
In de Spoor-0 versie zijn de drie "spanten" (als tussenwanden die er eigenlijk niet horen te zitten) geplaatst en verlijmd.
De beschadigde Spoor-1 cabine-1/sorteerruimte heb ik grondig onder handen genomen met een stevige vijl, Motip spray-putty, Motip plastic plamuur en grijze Motip primer. Resultaat is (op het toilet na) heel acceptabel, eigenlijk best wel goed. Kon ook nooit slechter worden dacht ik. Weer wat geleerd.
Die hoef ik dus niet opnieuw te printen.
Nu staat cabine-2 en "spanten" te printen. Morgen, overmorgen en daarna alle resterende delen voor de kap. Bestanden heb ik vanavond allemaal aangemaakt. Best een klus. Als ik die onderdelen heb gaat de verdere bouw van de Spoor-1 gelijk lopen met de Spoor-0. Alleen die draaistellen....weer twee.
«
Laatst bewerkt op: 09 December 2025, 22:37:57 door FritsT
»
Gelogd
Pauldg
Offline
Berichten: 7755
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #587 Gepost op:
09 December 2025, 22:50:36 »
Leuk een echte spoor 1 versie. Hoe groter hoe mooier!
Gelogd
Don't be part of the problem. Be the entire problem!
FritsT
Offline
Berichten: 11592
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #588 Gepost op:
09 December 2025, 23:05:43 »
Paul,
Ik weet nog niet of ik die volledig ga afbouwen hoor. Destijds al gezegd bij het proefdraaien... die is te groot. Ik ben nu alleen nieuwsgierig hoe groot dat echt gaat zijn.
We hadden toen ook in gedachten dat het waarschijnlijk niet mogelijk zou zijn om een functioneel Spoor-0 draaistel te maken, met schokbrekers en wieg. In Spoor-1 is ons eerste (en enige) draaistel toen wel gelukt. Daarna in Spoor-0 is me dat ook gelukt (al 8x), dus de noodzaak om Spoor-1 te maken is er niet echt. En vergeet niet, het kost financieel ook best wat om een compleet model te maken.
«
Laatst bewerkt op: 09 December 2025, 23:07:37 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11592
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #589 Gepost op:
10 December 2025, 22:01:31 »
Het dak is, zoals ontworpen, iets te lang zodat het exact op maat kan worden gebracht.
Zowel aan dakdeel 2 en 3 slijpen (genummerd van cab-1/sorteerruimte)
Zorg dat de pen/gat-verbinding in tact blijft... het kan. Blijft van beiden circa 1mm over.
Dan in elkaar lijmen onder druk.
10-secondenlijm van bovenaf er op druppelen. het zakt vanzelf tussen de naden en overtollig lijm schuur je weg.
Onderkant ook nog even doorlijmen.
Met een ronde en platte vijl en nylon slijptol het dak afwerken.
Eventueel wat plamuur, maar in dit geval was dat nauwelijks nodig.
Plastic zandstralen....het kan. 5bar uitgang
Ik ben blij dat ik een grote straalcabine heb.
en dan heb je een dak.
110675
«
Laatst bewerkt op: 10 December 2025, 22:03:30 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11592
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #590 Gepost op:
Vandaag
om 13:35:37 »
Stand van zaken:
1. Spoor-0
:
-Dakdelen 1-5 van Mp-4 zijn op maat gemaakt. Nu nog verlijmen
2. Spoor-1:
-Kop-1 toch maar opnieuw geprint. (16 uur)
-Kop-2 is er nu ook. (ook 16 uur)
-Schuifdeuren en "spanten" staan nu te printen (13 uur).
-Morgen de zijwanden (ook 13 uur).
-Dakdelen 1-3 en 4-5 moeten apart, (ik schat iets van 20 uur per sessie) dus zaterdag en zondag is de printer nog wel even bezig.
Maandag.........
Laten we zeggen/hopen...ergens volgende week.
Bufferbalk, apparaten, draaistellen, rijweerstanden, cabine inrichting moeten dan nog. Kortom, je bent dik een week bezig met printen (als je doorwerkt).
Ik schat in dat je 2 liter resin nodig hebt en 3-4 liter isopropanol.
«
Laatst bewerkt op:
Vandaag
om 13:48:05 door FritsT
»
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Vorige
-
1
...
38
39
[
40
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.