Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:42:47
Rechtstreeks van Groningen naar Bremen.
door
Gerrit H
Vandaag
om 15:25:49
Overstap naar HTM
door
Jan Bennink
Vandaag
om 15:25:32
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 15:23:12
Slugs & Andere Rariteiten
door
RetroJack
Vandaag
om 15:21:16
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 15:17:14
W.V. Kalender 2026
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:10:44
Bf Kibronn
door
Erik_omBC
Vandaag
om 15:09:13
Ervaring 187-prestigemodels
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:41:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 14:39:00
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Alewijn
Vandaag
om 14:20:07
Lantaarn Fleischmann BR50 kab
door
44er
Vandaag
om 14:08:44
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 14:06:04
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:50:28
Kibri - Blikken spoorwegaccessoires uit Duitsland - Een overzicht
door
sncf231e
Vandaag
om 13:48:38
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 13:44:02
Pimp my Hippel 2.0
door
VAM65
Vandaag
om 13:20:41
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:20:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:16:23
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
741230
Vandaag
om 13:14:59
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 13:12:07
NS 8100 in 0
door
roadster36
Vandaag
om 12:54:07
Bahnstrecke 5867
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:07:42
Blokkendoos BD 9151 probleem (motor)
door
Ben
Vandaag
om 12:00:52
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
Besselspoor
Vandaag
om 11:55:47
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Huup
Vandaag
om 11:51:33
Lima SBB etr610, probleem verlichting
door
maartenvdb
Vandaag
om 11:38:17
printplaat roco sik stuk
door
VAM65
Vandaag
om 10:49:43
Stub switches
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:47:32
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats.
door
smalspoorcompagnie
Vandaag
om 03:22:58
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
Vorige
-
1
...
36
37
[
38
]
Omlaag
Auteur
Topic: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. (gelezen 92366 keer)
FritsT
Offline
Berichten: 11553
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #555 Gepost op:
11 November 2025, 23:16:27 »
Als die messing busjes met schroefdraad (ook gemeld door Cor) zouden kunnen, dan zou ik heel blij zijn. Maar de resin barst bij het indraaien open. Foute boel.
Zit denk ik niks ander op dan zelf maken. 8 per draaistel, 16 per Mp. 48 voor 3 stuks MP..... 5-10 minuten per stuk bezig.
Ik maak ze op de draaibank. Voornamelijk vanwege het 0,9mm gat door het 4,5mm stukje staf van 3,0mm in diameter.
Maar het kan natruurlijk op vele manieren, ook uit de hand.
-stukjes staf
-centreboor 0,8
-boortje 0,9
-3 opeenvolgend tapjes M1.
Lijmen met 10-secondenlijm.
91792
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11553
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #556 Gepost op:
Vandaag
om 12:11:13 »
Het scheelde weinig, maar de as van de motor zat toch niet exact in het midden van de (niet functionele) aspot. Fout = Fout. Daarom het plaatje styreen vervangen door een messing rechthoekig profiel 3x10. Bevestiging aan het frame met een M2 boutje. Plaatje messing heeft een ruim "M2" boorgat gekregen zodat aanpassen tot de exacte positie van de as mogelijk is.
[/url
92212
Gelogd
Frits C
FCS Topaka
Offline
Berichten: 321
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #557 Gepost op:
Vandaag
om 12:23:17 »
Tjonge, jonge. Je maakt het zelf ook niet gemakkelijk.
Gelogd
m.v.g. Frits
Ik ontwerp met DesignSpark Mechanical
FritsT
Offline
Berichten: 11553
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #558 Gepost op:
Vandaag
om 14:39:00 »
Niet vaak, maar soms, kwam de vraag hoe aan een MP te komen. Wij bouwen niet voor derden want we zijn en blijven hobbyisten. Zelf maken is dan de enige optie. Mocht iemand dat echt willen (dus niet op de plank leggen en ooit eens denken...) dan valt er te praten. Besef dan dat het een bouwproject is met circa 90 STL bestanden die stuk voor stuk geprint moeten worden. Daarnaast moet je nog gietdelen laten maken (bv.Shapeways en/of Imaterialize of elders) en aanvullen met materialen zoals styreenplaat, messing profielen, boutjes, moertjes, enz. enz.
In mijn bouwverslagen staat hoe we het model ontwikkeld hebben en hoe ik de MP heb gebouwd. Er is geen papieren handleiding.
De STL's verkleinen naar H0 is geen optie want het ontwerp in Spoor-0 is al tegen de ondergrens getekend.
De STL's vergroten naar Spoor-1 zou mogelijk kunnen. Hebben we beperkt geprobeerd, maar geven daar geen garantie voor.
Om een overzicht te hebben welke STL waar hoort....
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
Vorige
-
1
...
36
37
[
38
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.