Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
bekie
Vandaag
om 22:49:13
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Keska
Vandaag
om 22:48:52
Pimpen Rivarossi DD-AR
door
Roelof R
Vandaag
om 22:27:02
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
Ronald69
Vandaag
om 22:17:32
Wereldhavendag 2025 Rotterdam
door
Keska
Vandaag
om 22:00:00
Nieuw Vlieringen
door
Wil uit ZO drenthe
Vandaag
om 21:45:15
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
henk
Vandaag
om 21:37:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Wil uit ZO drenthe
Vandaag
om 21:34:35
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok
door
Felix de Groen
Vandaag
om 21:29:05
trein of metro naar Hoek van Holland
door
R1954
Vandaag
om 21:25:54
US diorama in H0
door
gdh
Vandaag
om 21:11:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 21:00:16
Fleischmann Anna ombouw.
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:58:47
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
Vandaag
om 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Eric v C
Vandaag
om 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht
door
Overet
Vandaag
om 20:43:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 20:42:08
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur
door
Rick
Vandaag
om 20:35:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 20:24:41
Mooi weer om buiten te spelen
door
Vroeger
Vandaag
om 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen!
door
Sascha [St. 3rail]
Vandaag
om 19:23:30
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025.
door
nighttrain1
Vandaag
om 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
Vandaag
om 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer
door
Eric v C
Vandaag
om 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94
door
Erwin 054
Vandaag
om 18:17:40
Museumdepot Beekbergen in H0
door
Joz
Vandaag
om 17:33:48
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg
door
MaraNCS
Vandaag
om 17:18:57
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 16:07:50
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
Noordernet
Vandaag
om 15:04:55
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht
door
Ben
Vandaag
om 12:39:03
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Vorige
-
1
...
26
27
[
28
]
Omlaag
Auteur
Topic: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. (gelezen 59259 keer)
FritsT
Offline
Berichten: 11279
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #405 Gepost op:
14 June 2025, 22:42:26 »
Valejo primer, zwart. 70.642
Airbrush
Die is weer recht (en zwart)
[
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11279
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #406 Gepost op:
29 June 2025, 10:51:22 »
Even stil mbt. de afbouw van de Motorpost. Geen uitstel. Even andere zaken aan het hoofd.
Het inbrengen van de metalen steunen in de draaistellen heeft succes gehad. Ze staan nog steeds recht.
54982
«
Laatst bewerkt op: 29 June 2025, 10:55:14 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11279
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #407 Gepost op:
04 July 2025, 21:10:51 »
We hebben vandaag weer eens 3D getekend:
1. gleuf in de draaistellen.
2. de vier trappen onder de bestuurderscabine(s). "Wall thickness analysis" is ok.
Ivm. "fragiel" worden de trappen van messing.
Prijzen bij Imaterialise zijn op dit scherm ex btw.
55342
«
Laatst bewerkt op: 04 July 2025, 21:13:02 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11279
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #408 Gepost op:
15 July 2025, 20:50:24 »
Onder aan aan de bufferbalk zitten stekkerdozen. Dit zijn er 2 van de 5.
In messing gaat dat waarschijnlijk niet lukken, dus we printen ze zelf in plastic in veelvoud en bij breuk pakken we de volgende.
«
Laatst bewerkt op: 16 July 2025, 21:48:03 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11279
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #409 Gepost op:
16 July 2025, 21:47:03 »
Nu de meest linkse stekkerdoos nog.
Al deze onderdelen worden apart geprint en zitten met pen-gat verbinding in de bufferbalk.
56298
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11279
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #410 Gepost op:
30 July 2025, 11:37:11 »
We naderen het einde van het ontwerpen van de Motorpost. Naar verwachting zal vandaag het laatste onderdeel, de verwarmingskoppeling op de bufferbalk, gereed zijn.
Dan hebben we het eerder gehad over de ramen. We hebben ze geprint en dat was niet slecht. Toch willen we (ook gezien de adviezen) het ook gaan proberen met gelaserd acryl (0,5mm precisieacryl) en dan een keus maken.
https://snijlab.nl/products/precisieacrylaat-lasersnijden
Snijdikte van de laserstraal is 0,15-0,2mm. Daarom besloten exact de maten van de ramen aan te houden zodat we zeker weten dat ze niet te groot gaan uitvallen en daardoor moeten gaan vijlen. Nu zouden ze mooi in de inkeping van 1,0mm moeten vallen.
Voor de zekerheid hebben we de afmetingen in theorie en praktijd opgemeten. Minimale verschillen.
De ronde ramen gaan we zelf buigen. Hoe ?...testen. We zijn benieuwd.
58511
«
Laatst bewerkt op: 30 July 2025, 11:50:24 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11279
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #411 Gepost op:
30 July 2025, 15:53:20 »
Mooi spuitweer....
Motip primer.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11279
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #412 Gepost op:
30 July 2025, 20:37:50 »
De stekkerdoos.
De hevel (met ronde rode knop) trek je omhoog. De mechanische vergrendeling van de deksel hef je zo op. Daarna trek je de deksel omhoog en kan je de stekker er in steken.
58823
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11279
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #413 Gepost op:
Vandaag
om 20:39:19 »
Het dak, dat we demontabel willen houden, moest nog een bevestigingsconstructie krijgen. Ik heb het met magneetjes geprobeerd, maar die bleken te zwak voor het (zware) dak. Een oud Lima rijtuig bracht de oplosssing.....zijwandjes.
Alleen een styreenplaat op de kopse kant aan het dak lijmen vind ik te fragiel. Er gaat dus weer 3D getekend worden.
Er blijft natuurlijk altijd ruimte tussen dat wandje en de echte tussenwand. Ik plak er net zoveel tape op (Leukotape) tot het klemt.
Bij het Lima rijtuig klemt die op de naar buiten stekende ramen die in de sponningen vallen. Dat doen we hier dus niet.
«
Laatst bewerkt op:
Vandaag
om 20:44:49 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11279
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #414 Gepost op:
Vandaag
om 20:42:08 »
De luchtleiding voor het oplaten van de pantografen:
Draad 1,5mm vastgezet aan het dak met 0,4mm koperdraadjes.
59209
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Vorige
-
1
...
26
27
[
28
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.