Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Minibaan Visserskaai H0
door
tothebeach
Vandaag
om 08:48:31
Op Zuid (NL H0)
door
tothebeach
Vandaag
om 08:42:17
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 08:31:45
Problemen met digitale koppeling Roco
door
Ben
Vandaag
om 05:55:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 05:12:38
Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
door
NS264
Vandaag
om 01:13:30
Pendel module
door
saskia
Vandaag
om 01:10:38
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
saskia
Vandaag
om 00:57:52
CTA’s jaren …70? / 80…
door
grossraumwagen
21 September 2025, 23:08:03
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
21 September 2025, 23:03:00
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
Edsko Hekman
21 September 2025, 22:49:14
Au bord de la Cèze
door
Frank 123
21 September 2025, 22:31:13
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
21 September 2025, 21:49:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
21 September 2025, 21:34:28
Aachenau West
door
wob
21 September 2025, 21:30:31
Messing op z'n Zweeds (h0)
door
AB 7216
21 September 2025, 21:02:53
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan
door
Miniature Holland
21 September 2025, 20:57:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
21 September 2025, 20:47:52
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet)
door
bask185
21 September 2025, 19:36:26
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
21 September 2025, 18:34:20
Wat doen jullie als het koud wordt?
door
Frank 123
21 September 2025, 17:41:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
21 September 2025, 17:18:24
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
21 September 2025, 17:06:56
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
aad52
21 September 2025, 16:59:38
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
emmenaar
21 September 2025, 16:40:35
NS 3502 van zwart naar groen
door
Ivo tB
21 September 2025, 16:39:37
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud)
door
AP3737
21 September 2025, 16:36:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
C_Jabaaij
21 September 2025, 16:22:13
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
Erik01
21 September 2025, 15:58:56
Roco 290 digtaliseren
door
Henk Veenstra
21 September 2025, 15:52:58
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Vorige
-
Volgende
-
1
...
23
24
[
25
]
26
27
...
34
Omlaag
Auteur
Topic: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. (gelezen 75828 keer)
FritsT
Offline
Berichten: 11427
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #360 Gepost op:
13 April 2025, 11:33:29 »
Er zijn kunststof buffers geprint, maar die lijken erg fragiel als we er toch even met de vingertjes op willen drukken. In de Schier Onuitputtelijke Voorraad van het Nulpunt (SOV) lagen nog metalen exemplaren waarvan ik vind dat ze heel goed lijken.
Dat "moderne" rood/gele houten exemplaar blijft ik leuk vinden.
44100
Gelogd
Pauldg
Offline
Berichten: 7497
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #361 Gepost op:
13 April 2025, 11:52:52 »
Man man, wat wordt dat ding mooi.
Gelogd
Don't be part of the problem. Be the entire problem!
caspervt
Offline
Berichten: 38
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #362 Gepost op:
13 April 2025, 12:31:00 »
Wat een ongekende prestatie wordt hier geleverd!! Als N-spoorder zou ik bijna overstappen...
Zelf print ik hele kapjes in N op mijn Elegoo Mars 5. Recent vond ik een oud kapje terug wat in de rommeldoos klem had gelegen tussen twee stalen dingen. Het totale kapje was vervormd. Dat is iets waar ik hier nog rekening mee zou houden. De kap zal door stijfheid wel in orde blijven maar de draaistellen lopen denk ik wel het risico om met de maanden door te gaan zakken onder het gewicht van de bak. Misschien toch een messing versteviging overwegen, ondanks het streven naar een kunststof model?
Groet, Casper
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11427
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #363 Gepost op:
13 April 2025, 13:48:14 »
Casper,
Ik verwacht met deze ABS resin geen vervorming achteraf. Tot nu toe hebben we er in ieder geval geen probleem mee gehad. We kennen wel het kromtrekken, of beter gezegd "uitzakken", tijdens het printen, maar dat is te verhelpen met positioneren/supporteren.
Alleen waar breekbare punten zijn, zoals de spanten, ophanging wieg in het draaistel, steunen rijweerstanden en de buffers, daar voor nemen we messing.
Maar we gaan zien wat het allemaal wordt. Het is voor ons ook de eerste keer dat we zo werken en "Triall and Error kennen we "maar laten ons daardoor niet uit het veld staan. En het is leuk om straks een model te hebben, maar de weg naar het resultaat is voor ons ook interessant. We hebben dan ook geen haast.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11427
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #364 Gepost op:
14 April 2025, 22:40:44 »
Vanavond in de bouwvergadering het besluit genomen om de apparatuur onder de lok niet stuk voor stuk te maken, te monteren en daarna de leidingen aan te sluiten, maar die links en rechts van de centrale kast alles op 1 (bodem/plafond)plaat te maken met als het mogelijk blijkt de leidingen er direct op.
Nu nog tekenen en printen en bij het laatste zullen wel hoofdbrekens komen....blijft hobby.
De 2mm dikke metalen plaat die er eigenlijk onder zou komen ivm. gewicht/adhesie, is dus komen te vervallen.
44384
«
Laatst bewerkt op: 14 April 2025, 22:44:06 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11427
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #365 Gepost op:
16 April 2025, 20:34:47 »
Onder de Mp hangen diverse apparaten of groepen van apparaten.
Dik gedrukt:
reeds getekend
Sectie A: 1 t/m 8
Sectie B: 10 t/m 22
1. tripelklep
2. compressor
3. luchttank 250 liter
4. luchttank 200 liter
5. voorschakelweerstand
6. aanzuigfilter
7. luchttank 65 liter
8. luchtdroger
9. centrale kast
10. onbekend
11. regelkast
12. motorgenerator
13. shunt
14. shunt
15. apparatenkast
16. voorschakelweerstand
17. smoorspoel
18. luchttank 110 liter
19. luchttank 55 liter
20. batterijkast
21. regelklep
22. toilet afvoerpijp
«
Laatst bewerkt op: 16 April 2025, 20:37:36 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11427
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #366 Gepost op:
16 April 2025, 20:39:30 »
Vandaag is nr.12, de motorgenerator, getekend.
ex verlengde ophangbeugels.
«
Laatst bewerkt op: 16 April 2025, 21:06:26 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11427
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #367 Gepost op:
17 April 2025, 20:44:53 »
We zijn begonnen met het samenstellen van de bodemplaat.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11427
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #368 Gepost op:
21 April 2025, 19:43:00 »
Stand van zaken:
46219
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11427
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #369 Gepost op:
23 April 2025, 20:52:21 »
De andere kant.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11427
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #370 Gepost op:
08 May 2025, 01:05:52 »
De constructie van de onderkant stond afgelopen week op een laag pitje. Blijft hobby. Nu is de onderkant zo goed als klaar...printen maar.
Bodemplaat in 2 delen en enkele apparaten toch los ivm moeilijke supports.
Dan kijken hoe we leidingen van messing kunnen gaan leggen. De kunst van het weglaten kennen we.
47204
«
Laatst bewerkt op: 08 May 2025, 01:15:30 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11427
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #371 Gepost op:
12 May 2025, 14:07:15 »
De NIET FUNCTIONELE motor.
(aan een functionele motor wordt nog gewerkt)
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11427
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #372 Gepost op:
12 May 2025, 20:38:47 »
Het draaistel begint vorm te krijgen.
47952
Gelogd
Mitchell
3D Designer
Offline
Berichten: 3186
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #373 Gepost op:
12 May 2025, 21:45:42 »
Dat zijn wel wat uurtjes werk
Gelogd
SpoorObjecten
FritsT
Offline
Berichten: 11427
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #374 Gepost op:
12 May 2025, 22:07:44 »
Pensionados tellen de uren niet. Die zijn gewoon lekker bezig. En af en toe de geraniums watergeven, boodschapjes doen, wandeltje maken, Zoompje doen voor overleg met anderen en dat soort zaken.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Vorige
-
Volgende
-
1
...
23
24
[
25
]
26
27
...
34
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.