Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Vislijn
Vandaag
om 19:41:54
Bauarbeiten im gange
door
Frank 123
Vandaag
om 19:38:36
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Pauldg
Vandaag
om 19:38:07
Station Steenwijk poging 2
door
Jeroen95
Vandaag
om 19:27:45
Revier Rheinbrenner (H0)
door
Marco1044
Vandaag
om 19:14:52
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 19:13:05
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 18:53:51
Rondom Charlois
door
R1954
Vandaag
om 18:32:39
Piko EUROCITY 2969 traxx
door
the_gold
Vandaag
om 18:24:08
Onshape gebruikersgroep
door
Frank 123
Vandaag
om 18:23:22
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eelco Storm
Vandaag
om 18:07:14
VERPLAATST: Probleem met inloggen
door
Duikeend
Vandaag
om 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen
door
linquenda2
Vandaag
om 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Arjan6511
Vandaag
om 17:54:25
Modellbau Lingen 2026
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 17:39:57
Resin kits best met of zonder grondlaag
door
Duikeend
Vandaag
om 17:37:14
Raadplaatje
door
Gerrit H
Vandaag
om 17:36:02
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0
door
Locojack
Vandaag
om 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 16:30:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn.
door
Brexbachtalbahn
Vandaag
om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken?
door
Besselspoor
Vandaag
om 13:33:42
Site Uhlenbrock
door
Michaƫl dB
Vandaag
om 12:53:27
Contact gegevens Roco NL
door
Herb73
Vandaag
om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen
door
BrightonBelle
Vandaag
om 12:07:36
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Eric B
Vandaag
om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 11:13:14
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:22:54
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
Vorige
-
Volgende
-
1
...
23
24
[
25
]
26
27
...
41
Omlaag
Auteur
Topic: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. (gelezen 119737 keer)
FritsT
Offline
Berichten: 11614
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #360 Gepost op:
13 April 2025, 11:33:29 »
Er zijn kunststof buffers geprint, maar die lijken erg fragiel als we er toch even met de vingertjes op willen drukken. In de Schier Onuitputtelijke Voorraad van het Nulpunt (SOV) lagen nog metalen exemplaren waarvan ik vind dat ze heel goed lijken.
Dat "moderne" rood/gele houten exemplaar blijft ik leuk vinden.
44100
Gelogd
Pauldg
Offline
Berichten: 7777
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #361 Gepost op:
13 April 2025, 11:52:52 »
Man man, wat wordt dat ding mooi.
Gelogd
Don't be part of the problem. Be the entire problem!
caspervt
Offline
Berichten: 38
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #362 Gepost op:
13 April 2025, 12:31:00 »
Wat een ongekende prestatie wordt hier geleverd!! Als N-spoorder zou ik bijna overstappen...
Zelf print ik hele kapjes in N op mijn Elegoo Mars 5. Recent vond ik een oud kapje terug wat in de rommeldoos klem had gelegen tussen twee stalen dingen. Het totale kapje was vervormd. Dat is iets waar ik hier nog rekening mee zou houden. De kap zal door stijfheid wel in orde blijven maar de draaistellen lopen denk ik wel het risico om met de maanden door te gaan zakken onder het gewicht van de bak. Misschien toch een messing versteviging overwegen, ondanks het streven naar een kunststof model?
Groet, Casper
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11614
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #363 Gepost op:
13 April 2025, 13:48:14 »
Casper,
Ik verwacht met deze ABS resin geen vervorming achteraf. Tot nu toe hebben we er in ieder geval geen probleem mee gehad. We kennen wel het kromtrekken, of beter gezegd "uitzakken", tijdens het printen, maar dat is te verhelpen met positioneren/supporteren.
Alleen waar breekbare punten zijn, zoals de spanten, ophanging wieg in het draaistel, steunen rijweerstanden en de buffers, daar voor nemen we messing.
Maar we gaan zien wat het allemaal wordt. Het is voor ons ook de eerste keer dat we zo werken en "Triall and Error kennen we "maar laten ons daardoor niet uit het veld staan. En het is leuk om straks een model te hebben, maar de weg naar het resultaat is voor ons ook interessant. We hebben dan ook geen haast.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11614
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #364 Gepost op:
14 April 2025, 22:40:44 »
Vanavond in de bouwvergadering het besluit genomen om de apparatuur onder de lok niet stuk voor stuk te maken, te monteren en daarna de leidingen aan te sluiten, maar die links en rechts van de centrale kast alles op 1 (bodem/plafond)plaat te maken met als het mogelijk blijkt de leidingen er direct op.
Nu nog tekenen en printen en bij het laatste zullen wel hoofdbrekens komen....blijft hobby.
De 2mm dikke metalen plaat die er eigenlijk onder zou komen ivm. gewicht/adhesie, is dus komen te vervallen.
44384
«
Laatst bewerkt op: 14 April 2025, 22:44:06 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11614
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #365 Gepost op:
16 April 2025, 20:34:47 »
Onder de Mp hangen diverse apparaten of groepen van apparaten.
Dik gedrukt:
reeds getekend
Sectie A: 1 t/m 8
Sectie B: 10 t/m 22
1. tripelklep
2. compressor
3. luchttank 250 liter
4. luchttank 200 liter
5. voorschakelweerstand
6. aanzuigfilter
7. luchttank 65 liter
8. luchtdroger
9. centrale kast
10. onbekend
11. regelkast
12. motorgenerator
13. shunt
14. shunt
15. apparatenkast
16. voorschakelweerstand
17. smoorspoel
18. luchttank 110 liter
19. luchttank 55 liter
20. batterijkast
21. regelklep
22. toilet afvoerpijp
«
Laatst bewerkt op: 16 April 2025, 20:37:36 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11614
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #366 Gepost op:
16 April 2025, 20:39:30 »
Vandaag is nr.12, de motorgenerator, getekend.
ex verlengde ophangbeugels.
«
Laatst bewerkt op: 16 April 2025, 21:06:26 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11614
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #367 Gepost op:
17 April 2025, 20:44:53 »
We zijn begonnen met het samenstellen van de bodemplaat.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11614
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #368 Gepost op:
21 April 2025, 19:43:00 »
Stand van zaken:
46219
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11614
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #369 Gepost op:
23 April 2025, 20:52:21 »
De andere kant.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11614
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #370 Gepost op:
08 May 2025, 01:05:52 »
De constructie van de onderkant stond afgelopen week op een laag pitje. Blijft hobby. Nu is de onderkant zo goed als klaar...printen maar.
Bodemplaat in 2 delen en enkele apparaten toch los ivm moeilijke supports.
Dan kijken hoe we leidingen van messing kunnen gaan leggen. De kunst van het weglaten kennen we.
47204
«
Laatst bewerkt op: 08 May 2025, 01:15:30 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11614
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #371 Gepost op:
12 May 2025, 14:07:15 »
De NIET FUNCTIONELE motor.
(aan een functionele motor wordt nog gewerkt)
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11614
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #372 Gepost op:
12 May 2025, 20:38:47 »
Het draaistel begint vorm te krijgen.
47952
Gelogd
Mitchell
3D Designer
Offline
Berichten: 3199
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #373 Gepost op:
12 May 2025, 21:45:42 »
Dat zijn wel wat uurtjes werk
Gelogd
SpoorObjecten
FritsT
Offline
Berichten: 11614
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #374 Gepost op:
12 May 2025, 22:07:44 »
Pensionados tellen de uren niet. Die zijn gewoon lekker bezig. En af en toe de geraniums watergeven, boodschapjes doen, wandeltje maken, Zoompje doen voor overleg met anderen en dat soort zaken.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
Vorige
-
Volgende
-
1
...
23
24
[
25
]
26
27
...
41
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.