Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Joz
Vandaag
om 21:43:19
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 21:42:37
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:40:57
Liliput schaal N
door
RodeDuivel
Vandaag
om 21:38:24
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
spoorijzer
Vandaag
om 21:24:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
Vandaag
om 21:22:19
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 21:21:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Priegelman
Vandaag
om 21:19:50
Aachenau West
door
puntenglijder
Vandaag
om 21:09:08
W.V. Kalender 2026
door
Wim Vink
Vandaag
om 21:03:34
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
defender
Vandaag
om 20:44:40
LS Models 2025
door
Corné81
Vandaag
om 20:43:12
Acme nieuwe ICNG
door
Joz
Vandaag
om 20:33:52
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
ruudns
Vandaag
om 20:29:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
wob
Vandaag
om 20:10:20
Houten Plus zaterdag 21-2-2026
door
Ronald69
Vandaag
om 20:06:38
Ucci en IB1 met Itrain
door
Henk G
Vandaag
om 20:00:47
Project X......
door
Ivo tB
Vandaag
om 19:56:25
3D NS HO bovenleidingmasten
door
NS1100
Vandaag
om 19:24:53
Raadplaatje
door
Ronald69
Vandaag
om 19:21:23
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7
door
MaraNCS
Vandaag
om 19:06:34
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor
door
Eric v C
Vandaag
om 18:24:04
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 18:00:27
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
Falkenberg
Vandaag
om 17:59:44
Mobadaten.info uit de lucht
door
marco
Vandaag
om 16:59:47
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 16:47:51
Oud model gangbaar maken
door
Bahn-AG
Vandaag
om 16:13:07
Fleischmania Nostalgia
door
Karben
Vandaag
om 15:55:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:50:22
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Frank Bunnik
Vandaag
om 15:48:16
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
Vorige
-
Volgende
-
1
...
23
24
[
25
]
26
27
...
37
Omlaag
Auteur
Topic: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. (gelezen 87549 keer)
FritsT
Offline
Berichten: 11536
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #360 Gepost op:
13 April 2025, 11:33:29 »
Er zijn kunststof buffers geprint, maar die lijken erg fragiel als we er toch even met de vingertjes op willen drukken. In de Schier Onuitputtelijke Voorraad van het Nulpunt (SOV) lagen nog metalen exemplaren waarvan ik vind dat ze heel goed lijken.
Dat "moderne" rood/gele houten exemplaar blijft ik leuk vinden.
44100
Gelogd
Pauldg
Offline
Berichten: 7716
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #361 Gepost op:
13 April 2025, 11:52:52 »
Man man, wat wordt dat ding mooi.
Gelogd
Don't be part of the problem. Be the entire problem!
caspervt
Offline
Berichten: 38
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #362 Gepost op:
13 April 2025, 12:31:00 »
Wat een ongekende prestatie wordt hier geleverd!! Als N-spoorder zou ik bijna overstappen...
Zelf print ik hele kapjes in N op mijn Elegoo Mars 5. Recent vond ik een oud kapje terug wat in de rommeldoos klem had gelegen tussen twee stalen dingen. Het totale kapje was vervormd. Dat is iets waar ik hier nog rekening mee zou houden. De kap zal door stijfheid wel in orde blijven maar de draaistellen lopen denk ik wel het risico om met de maanden door te gaan zakken onder het gewicht van de bak. Misschien toch een messing versteviging overwegen, ondanks het streven naar een kunststof model?
Groet, Casper
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11536
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #363 Gepost op:
13 April 2025, 13:48:14 »
Casper,
Ik verwacht met deze ABS resin geen vervorming achteraf. Tot nu toe hebben we er in ieder geval geen probleem mee gehad. We kennen wel het kromtrekken, of beter gezegd "uitzakken", tijdens het printen, maar dat is te verhelpen met positioneren/supporteren.
Alleen waar breekbare punten zijn, zoals de spanten, ophanging wieg in het draaistel, steunen rijweerstanden en de buffers, daar voor nemen we messing.
Maar we gaan zien wat het allemaal wordt. Het is voor ons ook de eerste keer dat we zo werken en "Triall and Error kennen we "maar laten ons daardoor niet uit het veld staan. En het is leuk om straks een model te hebben, maar de weg naar het resultaat is voor ons ook interessant. We hebben dan ook geen haast.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11536
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #364 Gepost op:
14 April 2025, 22:40:44 »
Vanavond in de bouwvergadering het besluit genomen om de apparatuur onder de lok niet stuk voor stuk te maken, te monteren en daarna de leidingen aan te sluiten, maar die links en rechts van de centrale kast alles op 1 (bodem/plafond)plaat te maken met als het mogelijk blijkt de leidingen er direct op.
Nu nog tekenen en printen en bij het laatste zullen wel hoofdbrekens komen....blijft hobby.
De 2mm dikke metalen plaat die er eigenlijk onder zou komen ivm. gewicht/adhesie, is dus komen te vervallen.
44384
«
Laatst bewerkt op: 14 April 2025, 22:44:06 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11536
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #365 Gepost op:
16 April 2025, 20:34:47 »
Onder de Mp hangen diverse apparaten of groepen van apparaten.
Dik gedrukt:
reeds getekend
Sectie A: 1 t/m 8
Sectie B: 10 t/m 22
1. tripelklep
2. compressor
3. luchttank 250 liter
4. luchttank 200 liter
5. voorschakelweerstand
6. aanzuigfilter
7. luchttank 65 liter
8. luchtdroger
9. centrale kast
10. onbekend
11. regelkast
12. motorgenerator
13. shunt
14. shunt
15. apparatenkast
16. voorschakelweerstand
17. smoorspoel
18. luchttank 110 liter
19. luchttank 55 liter
20. batterijkast
21. regelklep
22. toilet afvoerpijp
«
Laatst bewerkt op: 16 April 2025, 20:37:36 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11536
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #366 Gepost op:
16 April 2025, 20:39:30 »
Vandaag is nr.12, de motorgenerator, getekend.
ex verlengde ophangbeugels.
«
Laatst bewerkt op: 16 April 2025, 21:06:26 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11536
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #367 Gepost op:
17 April 2025, 20:44:53 »
We zijn begonnen met het samenstellen van de bodemplaat.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11536
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #368 Gepost op:
21 April 2025, 19:43:00 »
Stand van zaken:
46219
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11536
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #369 Gepost op:
23 April 2025, 20:52:21 »
De andere kant.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11536
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #370 Gepost op:
08 May 2025, 01:05:52 »
De constructie van de onderkant stond afgelopen week op een laag pitje. Blijft hobby. Nu is de onderkant zo goed als klaar...printen maar.
Bodemplaat in 2 delen en enkele apparaten toch los ivm moeilijke supports.
Dan kijken hoe we leidingen van messing kunnen gaan leggen. De kunst van het weglaten kennen we.
47204
«
Laatst bewerkt op: 08 May 2025, 01:15:30 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11536
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #371 Gepost op:
12 May 2025, 14:07:15 »
De NIET FUNCTIONELE motor.
(aan een functionele motor wordt nog gewerkt)
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11536
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #372 Gepost op:
12 May 2025, 20:38:47 »
Het draaistel begint vorm te krijgen.
47952
Gelogd
Mitchell
3D Designer
Offline
Berichten: 3195
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #373 Gepost op:
12 May 2025, 21:45:42 »
Dat zijn wel wat uurtjes werk
Gelogd
SpoorObjecten
FritsT
Offline
Berichten: 11536
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #374 Gepost op:
12 May 2025, 22:07:44 »
Pensionados tellen de uren niet. Die zijn gewoon lekker bezig. En af en toe de geraniums watergeven, boodschapjes doen, wandeltje maken, Zoompje doen voor overleg met anderen en dat soort zaken.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
Vorige
-
Volgende
-
1
...
23
24
[
25
]
26
27
...
37
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.