De gewichten van de afzonderlijke rijtuigen waren voor de ABk 51,5 ton, Cr 50,5 ton, Co 37 ton, Coo34 ton en CDk 41 ton. In totaal 214 ton.
Volgens mij hebben alleen de ABk en Cr hun eigen gewicht apart vermeld; de groep Co-Coo-CDk stond bij mijn weten als één gewicht (op de middelste Coo) vermeld ;-)
Vandaag heb ik het laatste interieur in elkaar gezet. Dit was een lastiger exemplaar want het moest om de motor en aandrijving heen geboetseerd worden. Dit resulteerde er in dat de vloer hoger kwam te liggen. En moesten de banken ingekort worden, die boven de motor nog veel meer. Maar het eindresultaat is nog steeds een vrije doorkijk door de ramen Zoals je ziet is van de motor alleen nog het vliegwiel een beetje zichtbaar en een klein deel van de motoraansluiting. Ik ben er blij meeZo nu kunnen de interieurs geschilderd worden.Rob
Peter hier zie je dat bij deze stellen het jaar en maand zo vermeld wordenAfbeelding uit het HUA
Peter,Ik denk de verwarring komt doordat er lijkt een spatie te staan tussen 19 en 41. Het is alleen de letterafstand die hier parten speelt. Ik denk bij de NS dit is ondervangen door het gebruiken van de . punt als scheidingsteken. De notatie is dan mm.jjjj.Rob