Is dat echt zo.. ? Als een wissel wordt opengereden gaat de hebel in het seinhuis ook niet mee; zit een beveiliging in. Zou ook link zijn als een wisselhendel plotseling klapt terwijl die arme seinwachter net met z'n verse koffie langs de hebelbank slentert. Kan mij voorstellen dat zoiets ook bestaat/bestond voor gekoppelde wissels..? Stijve verbindingen ken ik alleen uit Frankrijk..? Heb je die ook in Duitsland? Langere verbinden tussen aparte wissels dus; korte tussen wisseltongen en/of DKW's, ja.
Het is een perfect station voor de regionale treinen die er gaan komen en de lokale goederen.
Zo oogt een rij rijtuigen voor mij langer als ze iets in een boog staan. In een boog kan er makkelijker een obstakel in het blikveld komen, waardoor je geprikkeld wordt om verder te gaan kijken. ... Je hebt gelijk dat er veel bestaande stations kaarsrecht zijn. Maar als je deze omzet naar model kan je er voor zorgen dat deze rechte lijn niet in zijn geheel opvalt. En dat kan dus met de scenery.
Dat hoeft niet perse,dat die hendel omklapt,je bedient alles met trekdraden ofwel die span je aan om een actie te verkrijgen bij bv een wissel,als de wisseltong de andere kant word opgedrukt,dan denk ik dat de aangesloten kabel kortstondig slap komt te hangen omdat door de druk van de wisseltong de spanning van de trekdraad gaat.
Maar het gaat mij juist deels om dat rechte! ... want ik geef toe: te recht is weer te saai.
Ik zou ook zorgen dat je uithaalsporen minstens de lengte hebben van je perronsporen zodat je een hele trein kan uithalen. Dat betekent wel dat je de perronsporen iets moet inkorten denk ik. In tp4 waren de garnituren toch kort dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Dat betekent wel dat je de perronsporen iets moet inkorten denk ik. In tp4 waren de garnituren toch kort dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Je kan ipv een klein boor gaatje ook een mini sleufje maken ....Met je xps vermoed ik,dat als je 1st rails legt op de xps en dan soldeert,dat je je xps gaat laten smelten vanwege de soldeerbout.