Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn-bouw Indonesie door Pauldg
Vandaag om 12:30:15
Baanbouw Rehausen2 door FransW
Vandaag om 12:25:21
Modelspoorbaan van Einte door defender
Vandaag om 12:15:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:12:26
Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk door Reinout van Rees
Vandaag om 11:49:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 11:35:53
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Eric B
Vandaag om 10:11:11
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:05:48
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.0 door MOVisser
Vandaag om 09:54:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 09:10:43
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
Vandaag om 08:29:11
44 Roco vs 44 Brawa door FransW
Vandaag om 07:59:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 07:50:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
07 September 2025, 23:27:50
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
07 September 2025, 22:46:42
Raadplaatje door grossraumwagen
07 September 2025, 22:16:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
07 September 2025, 22:00:18
Ontwikkelingen bij de Selfkantbahn (1.000mm) door frederik19630
07 September 2025, 21:59:16
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
07 September 2025, 21:33:04
Au bord de la Cèze door Syb030
07 September 2025, 21:14:32
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
07 September 2025, 21:12:54
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door einte
07 September 2025, 19:38:57
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Hans Reints
07 September 2025, 19:26:41
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar door GD
07 September 2025, 18:14:51
Veevervoer ss/ ns door Rob Ellerman
07 September 2025, 17:19:13
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Rob Ellerman
07 September 2025, 17:17:46
De modeltreinen van Spoorijzer door Mispoes
07 September 2025, 17:15:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Huup
07 September 2025, 16:42:14
Vraag Lima DDM 149868 handleiding door henk
07 September 2025, 16:26:56
Welke winkel voert deze merken? door Wim1969
07 September 2025, 15:51:58
  

Auteur Topic: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.  (gelezen 80168 keer)

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6736
  • Spaar ze allemaal.
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #210 Gepost op: 10 February 2022, 22:46:20 »
Waar heb ik iets geschreven dat het draaipunt iets met het afbreken van de trapjes te maken zou hebben?

Bart

Draaipunt naar buiten (zoals waarschijnlijk bij deze icr toegepast) zorgt voor meer overhang in het midden van de wagen. Hierdoor kun je met bovenleidingsmasten of perrons in de knoei komen.
Vaste trappen aan de uiteinden verergeren dit probleem en als ze afbreken is de kap “ gesloopt”.
Ik ken het drama maar al te goed van de roco 218. :(

Bart

Als ik dit lees concludeer ik dat je zegt dat door het verplaatsen van het draaipunt naar buiten de trappen kunnen afbreken.
Daar was mijn reactie op gebaseerd.

Stephan.

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1756
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #211 Gepost op: 10 February 2022, 23:10:22 »
Hallo

Wat ik bedoel is dat de profielruimte door het naar buiten verplaatsen van de draaipunten verandert, vooral in het rijtuigmidden.
Vaste trappen aan de koppen steken in een boog ook verder uit dan meedraaiende trappen.  Hierdoor kunnen ze eventueel met perronranden e.d in aanraking komen.
Wat ik interpreteerde was dat men dacht dat ik bedoel dat het draaistel zelf dusdanig tegen de trappen aan kan komen dat deze afbreken. Dat bedoel ik dus niet.

Voldoet het rijtuid in deze configuratie nog aan de NEM?

Bart

eichddraig

  • Online Online
  • Berichten: 497
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #212 Gepost op: 11 February 2022, 06:20:52 »
Wij hebben het rijtuig door meerdere afgelopen 1,5 maand laten testen en uitdrukkelijk gevraagd of het storend was mbt het uitslaan van de draaistellen. Het viel ze niet eens op was de terugkoppeling. Bij railmagazine was de terugkoppeling dat ze nog niet veel wagens hadden gezien die zo stevig en mooi reed door bogen en wissels. Er is getest op wisselstroom diverse rails en wissels en gelijkstroom door meerdere personen onafhankelijk van elkaar. Terugkoppeling was eenduidig niet wijzigen.

Klinkt als een gedegen test programma met een prima resultaat!  (y)
gr. Ed

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4557
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #213 Gepost op: 25 March 2022, 08:13:02 »
Bentink/Huider/Exact-Train denken blijkbaar dat de markt onverzadigbaar is:

In samenwerking met Huider Modeltreinen brengen wij een tweetal exclusieve series uit met de nieuw aangekondigde Exact-Train NS ICR &ICRm rijtuigen in periode IV/V en VI.
De samenstelling van beide series bestaat voor wat betreft de periode IV/V uitvoering uit vier ICR rijtuigen en de periode VI uit zeven ICRm rijtuigen die afzonderlijk te bestellen zijn!


Periode IV/V samenstelling (1980-1999)
De periode IV/V serie bestaat uit de volgende vier ICR rijtuigen die afzonderlijk te bestellen zijn:

EX11040: Tweede klas bagage afdeling (BDK)
EX11041: Tweede klas rijtuig (B)
EX11042: Eerste klas rijtuig (A)
EX11043: Tweede klas rijtuig (B)

Periode VI samenstelling (2014-2022)
De periode VI serie bestaat uit de volgende zeven ICRm rijtuigen die afzonderlijk te bestellen zijn:

EX11005: NS ICRm, sluitrijtuig (Bpmez10)
EX11006: NS ICRm, rijtuig (Apmz10)
EX11007: NS ICRm, rijtuig (Bpmz10)
EX11008: NS ICRm, rijtuig (Apmz10)
EX11009: NS ICRm, rijtuig (Bpmz10)
EX11010: NS ICRm, rijtuig (Bpmz10)
EX11011: NS ICRm, stuurstandrijtuig (Bpmbdzf7)


Harold34

  • Offline Offline
  • Berichten: 420
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #214 Gepost op: 25 March 2022, 08:22:59 »
Bentink/Huider/Exact-Train denken blijkbaar dat de markt onverzadigbaar is:

In samenwerking met Huider Modeltreinen brengen wij een tweetal exclusieve series uit met de nieuw aangekondigde Exact-Train NS ICR &ICRm rijtuigen in periode IV/V en VI.
De samenstelling van beide series bestaat voor wat betreft de periode IV/V uitvoering uit vier ICR rijtuigen en de periode VI uit zeven ICRm rijtuigen die afzonderlijk te bestellen zijn!



Hoezo onverzadigbaar?

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4557
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #215 Gepost op: 25 March 2022, 08:24:36 »
Omdat ze zelf al een hoop ICR hebben aangekondigd, PB al een hoop ICR heeft aangekondigd, LS een aantal ICR heeft aangekondigd en nu komt ET met nog meer ICR.

Harold34

  • Offline Offline
  • Berichten: 420
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #216 Gepost op: 25 March 2022, 09:43:23 »
tsja, keuze genoeg!

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5426
  • Modelspoor is emotie...
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #217 Gepost op: 25 March 2022, 17:26:17 »
Zeg maar rustig: “De keuze is REUZE!!”  :D
Tbinnebarretije…

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 779
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #218 Gepost op: 26 March 2022, 22:10:31 »
Kan iemand mij vertellen wat het verschil in UIC-nummers wat betreft de geplande Hbis-wagons.

Model 1940 komt met 01-EUROP maar ook met 21 RIV 84. Nu neem ik aan dat die eerste in de pool zijn ondergebracht, maar ik ben vooral benieuwd naar de inzetbaarheid van de 21 RIV 84. Vooral omdat Hobby trade ook de Hbis 1940 heeft uitgebracht met 25 RIV 84...

In 2002 reden er nog modellen rond met groot NS-logo in de sigarettentrein, maar geen idee welke UIC-nummering deze dan zou moeten hebben.

Wellicht dat iemand het verschil weet ;-)

Groet,

Michiel

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4278
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #219 Gepost op: 27 March 2022, 11:17:13 »
Heb op de beurs het proefmodel van de ICR in handen gehad, ziet er veelbelovend uit.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5587
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #220 Gepost op: 27 March 2022, 11:56:42 »
Kan iemand mij vertellen wat het verschil in UIC-nummers wat betreft de geplande Hbis-wagons.

Model 1940 komt met 01-EUROP maar ook met 21 RIV 84. Nu neem ik aan dat die eerste in de pool zijn ondergebracht, maar ik ben vooral benieuwd naar de inzetbaarheid van de 21 RIV 84. Vooral omdat Hobby trade ook de Hbis 1940 heeft uitgebracht met 25 RIV 84...

In 2002 reden er nog modellen rond met groot NS-logo in de sigarettentrein, maar geen idee welke UIC-nummering deze dan zou moeten hebben.

Wellicht dat iemand het verschil weet ;-)

Groet,

Michiel

Het uitstekende boek van Hans Nahon geeft ook hier de antwoorden: er zijn twee series met code 1940. De eerste serie had aanvankelijk regiem 21, maar dat is in 1980 gewijzigd in regiem 01 (EUROP-pool). De andere serie is altijd regiem 21 gebleven. In beide gevallen werd in 1980 (UIC-2) wel het serienummer gewijzigd: van 216 3 in 225 4.
Groet, Frank

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7623
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #221 Gepost op: 27 March 2022, 12:53:37 »
Het uitstekende boek van Hans Nahon ...
Welk boek bedoel je hier Frank?
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1658
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #222 Gepost op: 27 March 2022, 13:03:27 »
Hoogstwaarschijnlijk dit boek:

Mvg, Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 779
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #223 Gepost op: 27 March 2022, 19:26:35 »
Het uitstekende boek van Hans Nahon geeft ook hier de antwoorden: er zijn twee series met code 1940. De eerste serie had aanvankelijk regiem 21, maar dat is in 1980 gewijzigd in regiem 01 (EUROP-pool). De andere serie is altijd regiem 21 gebleven. In beide gevallen werd in 1980 (UIC-2) wel het serienummer gewijzigd: van 216 3 in 225 4.

Dank je! Maar wat doet de 25 84 dan in dit rijtje die uitgebracht zijn bij hobby trade? Staat dat toevallig ook in dit boek?

Groet,

Michiel

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 821
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #224 Gepost op: 27 March 2022, 19:55:19 »
De wagens met 25 84 NS maakten deel uit van het wagenpark van Holland Rail Container.

Grtz,

Wil