Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 11:00:12
Gewoon wat busfoto's door oranda-jin
Vandaag om 10:57:27
Ridder Gerco van Beelen door 1200blauw
Vandaag om 10:56:22
Motorpost ombouwen ? door ronaldvd2000
Vandaag om 10:44:51
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 10:29:06
Mini baantje `` De visafslag`` door Wim Vink
Vandaag om 10:28:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:37
US diorama in H0 door DV modelspoor
Vandaag om 10:14:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 10:11:10
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:56:50
Piko A track met bedding past niet door Ronnor
Vandaag om 09:49:07
Laag-Baarlo door spoorijzer
Vandaag om 08:29:37
19 Toen door spoorijzer
Vandaag om 08:24:01
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 08:07:24
Rheinburg, TP V/VI door Frank 123
Vandaag om 07:50:33
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 06:12:05
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
  

Auteur Topic: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.  (gelezen 70405 keer)

Daan!

  • Online Online
  • Berichten: 4501
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #195 Gepost op: 10 februari 2022, 13:34:27 »
Jij hebt het al draaiend gezien?

Duoblock

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #196 Gepost op: 10 februari 2022, 14:12:55 »
Ik heb de verschoven draaipunt oplossing bij genoeg modellen gezien en de draaistel hoeken en assen komen heel onnatuurlijk onder de bak vandaan.
Daarom graag verstelbare draaipunt in bak en draaistel zodat ieder voor zich kan bepalen afhankelijk van zijn boogstralen.

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 857
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #197 Gepost op: 10 februari 2022, 14:50:34 »
Als assen en draaistel onder de bak uit komen is het per definitie niet realistisch, op bogen die op schaal zijn ga je ze niet onder de bak uit zien komen en zal het minimaal zichtbaar zijn.

Groeten Edwin.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21679
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #198 Gepost op: 10 februari 2022, 14:58:40 »
Terwijl je ook op realistischer bogen wel kan zien dat treeplanken een beetje raar met het draaistel meebewegen. Want dat is het alternatief.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1546
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #199 Gepost op: 10 februari 2022, 15:18:37 »
Als assen en draaistel onder de bak uit komen is het per definitie niet realistisch, op bogen die op schaal zijn ga je ze niet onder de bak uit zien komen en zal het minimaal zichtbaar zijn.

Groeten Edwin.

Bogen op schaal?? :laugh: Heb jij die?  :o

Bart

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1546
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #200 Gepost op: 10 februari 2022, 15:25:26 »
Het draaipunt naar buiten zorgt er juist voor dat de trapjes op de uiteinden worden ontzien omdat daar dan minder uitslag van het draaistel is.

Daar sneuvelen de trapjes meestal ook niet door. In/uitpakken, aanrijdingen en ontsporingen zijn grotere boosdoeners.
Bij een losse trap kun je zelfs ervoor kiezen om een flexibeler kunststof te gebruiken.
Vast aan de kap is op zich wel oké, mits niet aangegoten maar als los opzet deel.

Bart

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4116
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #201 Gepost op: 10 februari 2022, 15:26:44 »
Bogen op schaal... ;D

Ik denk dat het een kwestie is van 'Kies je compromis'. Ik vind meedraaiende trappetjes bijvoorbeeld erg raar. Dingen die vast horen te zitten aan een rijtuig mogen m.i. niet bewegen en dingen die horen te bewegen mogen best wat anders bewegen dan in werkelijkheid.
Ik krijg door de verplaatst-draaipunt-truc mijn DJH 6300 door een boog van 1 meter (R=87 m in werkelijkheid...  ::)  ;D ), maar die boog is niet zichtbaar voor publiek. Als hetzelfde ding door een wissel gaat zie je de achterste as van het voorste draaistel iets meer uitzwenken dan de voorste, max een millimeter. 
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2452
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #202 Gepost op: 10 februari 2022, 15:28:55 »
Verschoven draaipunt ziet er niet uit!
Zo'n rijtuig door een boogstraal kleiner dan R20 persen ziet er ook niet uit!
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21679
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #203 Gepost op: 10 februari 2022, 15:32:47 »
Bogen op schaal?? :laugh: Heb jij die?  :o

Bart

Op het aangeklede deel van de baan wel. Dat is toch niet zo vreemd?
De rest is schaduwstation en daar kan het me niet meer schelen hoe het eruit ziet.  :D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3840
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #204 Gepost op: 10 februari 2022, 16:06:43 »
Nou, heb even het artikel in RM gezien, ziet er puik uit hoor. Ik zie echt nooit waar een draaipunt precies zit. Ik vind het innovatief en een uit te leggen keuze.

Misschien toch een stammetje.....
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2615
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #205 Gepost op: 10 februari 2022, 18:19:02 »
Daar sneuvelen de trapjes meestal ook niet door.

Het verschoven draaipunt is helemaal niet om te voorkomen dat de trapjes niet sneuvelen maar om er voor te zorgen dat het draaistel de benodigde uitslag kan maken in krappe bochten....................
Groet Frits

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 857
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #206 Gepost op: 10 februari 2022, 20:32:14 »
Bogen op schaal?? :laugh: Heb jij die?  :o

Bart

Dat is helemaal mijn punt niet of ook weer wel, bijna niemand heeft realistische bogen. Zeggen dat draaistellen onrealistisch onder de bak uit komen is natuurlijk de grootste kolder, want dat is per definitie niet realistisch.

Mijn punt is meer, de fabrikant moet/wil compromissen en keuzes maken om het door R1 te kunnen jagen en dat compromis is zo goed als niet zichtbaar bij die weinige die wel realistisch bogen hebben en die zullen denk ik juist blijer zijn met de trappen aan de bak, dan het andere compromis, aan ‘t draaistel, wat veel zichtbaarder is.

Groeten Edwin.

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 145
  • groentewagon
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #207 Gepost op: 10 februari 2022, 20:38:15 »
Wij hebben het rijtuig door meerdere afgelopen 1,5 maand laten testen en uitdrukkelijk gevraagd of het storend was mbt het uitslaan van de draaistellen. Het viel ze niet eens op was de terugkoppeling. Bij railmagazine was de terugkoppeling dat ze nog niet veel wagens hadden gezien die zo stevig en mooi reed door bogen en wissels. Er is getest op wisselstroom diverse rails en wissels en gelijkstroom door meerdere personen onafhankelijk van elkaar. Terugkoppeling was eenduidig niet wijzigen.

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1546
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #208 Gepost op: 10 februari 2022, 20:43:43 »
Het verschoven draaipunt is helemaal niet om te voorkomen dat de trapjes niet sneuvelen maar om er voor te zorgen dat het draaistel de benodigde uitslag kan maken in krappe bochten....................

Waar heb ik iets geschreven dat het draaipunt iets met het afbreken van de trapjes te maken zou hebben?

Bart

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4116
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #209 Gepost op: 10 februari 2022, 22:30:03 »
hoho, jij begon met de verwarring Bart.  Stephans woord 'ontzien'

Het draaipunt naar buiten zorgt er juist voor dat de trapjes op de uiteinden worden ontzien omdat daar dan minder uitslag van het draaistel is.

... werd door jou gekoppeld aan en geïnterpreteerd als 'sneuvelen'

Daar sneuvelen de trapjes meestal ook niet door.

Dus de suggestie heb je wel degelijk gewekt.


Ik interpreteerde  'ontzien'  als 'niet worden geraakt' en dat was volgens mij Stephans bedoeling. als de trapjes niet worden geraakt door het draaistel zal het rijtuig rustiger rijden en dat heeft niks met sneuvelen te maken.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.