Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Paul552
Vandaag om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 12:25:12
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:16:32
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
  

Auteur Topic: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.  (gelezen 69565 keer)

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #210 Gepost op: 10 februari 2022, 22:46:20 »
Waar heb ik iets geschreven dat het draaipunt iets met het afbreken van de trapjes te maken zou hebben?

Bart

Draaipunt naar buiten (zoals waarschijnlijk bij deze icr toegepast) zorgt voor meer overhang in het midden van de wagen. Hierdoor kun je met bovenleidingsmasten of perrons in de knoei komen.
Vaste trappen aan de uiteinden verergeren dit probleem en als ze afbreken is de kap “ gesloopt”.
Ik ken het drama maar al te goed van de roco 218. :(

Bart

Als ik dit lees concludeer ik dat je zegt dat door het verplaatsen van het draaipunt naar buiten de trappen kunnen afbreken.
Daar was mijn reactie op gebaseerd.

Stephan.

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1531
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #211 Gepost op: 10 februari 2022, 23:10:22 »
Hallo

Wat ik bedoel is dat de profielruimte door het naar buiten verplaatsen van de draaipunten verandert, vooral in het rijtuigmidden.
Vaste trappen aan de koppen steken in een boog ook verder uit dan meedraaiende trappen.  Hierdoor kunnen ze eventueel met perronranden e.d in aanraking komen.
Wat ik interpreteerde was dat men dacht dat ik bedoel dat het draaistel zelf dusdanig tegen de trappen aan kan komen dat deze afbreken. Dat bedoel ik dus niet.

Voldoet het rijtuid in deze configuratie nog aan de NEM?

Bart

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 457
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #212 Gepost op: 11 februari 2022, 06:20:52 »
Wij hebben het rijtuig door meerdere afgelopen 1,5 maand laten testen en uitdrukkelijk gevraagd of het storend was mbt het uitslaan van de draaistellen. Het viel ze niet eens op was de terugkoppeling. Bij railmagazine was de terugkoppeling dat ze nog niet veel wagens hadden gezien die zo stevig en mooi reed door bogen en wissels. Er is getest op wisselstroom diverse rails en wissels en gelijkstroom door meerdere personen onafhankelijk van elkaar. Terugkoppeling was eenduidig niet wijzigen.

Klinkt als een gedegen test programma met een prima resultaat!  (y)
gr. Ed

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #213 Gepost op: 25 maart 2022, 08:13:02 »
Bentink/Huider/Exact-Train denken blijkbaar dat de markt onverzadigbaar is:

In samenwerking met Huider Modeltreinen brengen wij een tweetal exclusieve series uit met de nieuw aangekondigde Exact-Train NS ICR &ICRm rijtuigen in periode IV/V en VI.
De samenstelling van beide series bestaat voor wat betreft de periode IV/V uitvoering uit vier ICR rijtuigen en de periode VI uit zeven ICRm rijtuigen die afzonderlijk te bestellen zijn!


Periode IV/V samenstelling (1980-1999)
De periode IV/V serie bestaat uit de volgende vier ICR rijtuigen die afzonderlijk te bestellen zijn:

EX11040: Tweede klas bagage afdeling (BDK)
EX11041: Tweede klas rijtuig (B)
EX11042: Eerste klas rijtuig (A)
EX11043: Tweede klas rijtuig (B)

Periode VI samenstelling (2014-2022)
De periode VI serie bestaat uit de volgende zeven ICRm rijtuigen die afzonderlijk te bestellen zijn:

EX11005: NS ICRm, sluitrijtuig (Bpmez10)
EX11006: NS ICRm, rijtuig (Apmz10)
EX11007: NS ICRm, rijtuig (Bpmz10)
EX11008: NS ICRm, rijtuig (Apmz10)
EX11009: NS ICRm, rijtuig (Bpmz10)
EX11010: NS ICRm, rijtuig (Bpmz10)
EX11011: NS ICRm, stuurstandrijtuig (Bpmbdzf7)


Harold34

  • Offline Offline
  • Berichten: 411
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #214 Gepost op: 25 maart 2022, 08:22:59 »
Bentink/Huider/Exact-Train denken blijkbaar dat de markt onverzadigbaar is:

In samenwerking met Huider Modeltreinen brengen wij een tweetal exclusieve series uit met de nieuw aangekondigde Exact-Train NS ICR &ICRm rijtuigen in periode IV/V en VI.
De samenstelling van beide series bestaat voor wat betreft de periode IV/V uitvoering uit vier ICR rijtuigen en de periode VI uit zeven ICRm rijtuigen die afzonderlijk te bestellen zijn!



Hoezo onverzadigbaar?

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #215 Gepost op: 25 maart 2022, 08:24:36 »
Omdat ze zelf al een hoop ICR hebben aangekondigd, PB al een hoop ICR heeft aangekondigd, LS een aantal ICR heeft aangekondigd en nu komt ET met nog meer ICR.

Harold34

  • Offline Offline
  • Berichten: 411
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #216 Gepost op: 25 maart 2022, 09:43:23 »
tsja, keuze genoeg!

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4834
  • Modelspoor is emotie...
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #217 Gepost op: 25 maart 2022, 17:26:17 »
Zeg maar rustig: “De keuze is REUZE!!”  :D
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 730
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #218 Gepost op: 26 maart 2022, 22:10:31 »
Kan iemand mij vertellen wat het verschil in UIC-nummers wat betreft de geplande Hbis-wagons.

Model 1940 komt met 01-EUROP maar ook met 21 RIV 84. Nu neem ik aan dat die eerste in de pool zijn ondergebracht, maar ik ben vooral benieuwd naar de inzetbaarheid van de 21 RIV 84. Vooral omdat Hobby trade ook de Hbis 1940 heeft uitgebracht met 25 RIV 84...

In 2002 reden er nog modellen rond met groot NS-logo in de sigarettentrein, maar geen idee welke UIC-nummering deze dan zou moeten hebben.

Wellicht dat iemand het verschil weet ;-)

Groet,

Michiel

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3818
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #219 Gepost op: 27 maart 2022, 11:17:13 »
Heb op de beurs het proefmodel van de ICR in handen gehad, ziet er veelbelovend uit.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5175
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #220 Gepost op: 27 maart 2022, 11:56:42 »
Kan iemand mij vertellen wat het verschil in UIC-nummers wat betreft de geplande Hbis-wagons.

Model 1940 komt met 01-EUROP maar ook met 21 RIV 84. Nu neem ik aan dat die eerste in de pool zijn ondergebracht, maar ik ben vooral benieuwd naar de inzetbaarheid van de 21 RIV 84. Vooral omdat Hobby trade ook de Hbis 1940 heeft uitgebracht met 25 RIV 84...

In 2002 reden er nog modellen rond met groot NS-logo in de sigarettentrein, maar geen idee welke UIC-nummering deze dan zou moeten hebben.

Wellicht dat iemand het verschil weet ;-)

Groet,

Michiel

Het uitstekende boek van Hans Nahon geeft ook hier de antwoorden: er zijn twee series met code 1940. De eerste serie had aanvankelijk regiem 21, maar dat is in 1980 gewijzigd in regiem 01 (EUROP-pool). De andere serie is altijd regiem 21 gebleven. In beide gevallen werd in 1980 (UIC-2) wel het serienummer gewijzigd: van 216 3 in 225 4.
Groet, Frank

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #221 Gepost op: 27 maart 2022, 12:53:37 »
Het uitstekende boek van Hans Nahon ...
Welk boek bedoel je hier Frank?
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1596
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #222 Gepost op: 27 maart 2022, 13:03:27 »
Hoogstwaarschijnlijk dit boek:

Mvg, Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 730
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #223 Gepost op: 27 maart 2022, 19:26:35 »
Het uitstekende boek van Hans Nahon geeft ook hier de antwoorden: er zijn twee series met code 1940. De eerste serie had aanvankelijk regiem 21, maar dat is in 1980 gewijzigd in regiem 01 (EUROP-pool). De andere serie is altijd regiem 21 gebleven. In beide gevallen werd in 1980 (UIC-2) wel het serienummer gewijzigd: van 216 3 in 225 4.

Dank je! Maar wat doet de 25 84 dan in dit rijtje die uitgebracht zijn bij hobby trade? Staat dat toevallig ook in dit boek?

Groet,

Michiel

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 792
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #224 Gepost op: 27 maart 2022, 19:55:19 »
De wagens met 25 84 NS maakten deel uit van het wagenpark van Holland Rail Container.

Grtz,

Wil