Waar heb ik iets geschreven dat het draaipunt iets met het afbreken van de trapjes te maken zou hebben? Bart
Draaipunt naar buiten (zoals waarschijnlijk bij deze icr toegepast) zorgt voor meer overhang in het midden van de wagen. Hierdoor kun je met bovenleidingsmasten of perrons in de knoei komen. Vaste trappen aan de uiteinden verergeren dit probleem en als ze afbreken is de kap “ gesloopt”.Ik ken het drama maar al te goed van de roco 218. Bart
Wij hebben het rijtuig door meerdere afgelopen 1,5 maand laten testen en uitdrukkelijk gevraagd of het storend was mbt het uitslaan van de draaistellen. Het viel ze niet eens op was de terugkoppeling. Bij railmagazine was de terugkoppeling dat ze nog niet veel wagens hadden gezien die zo stevig en mooi reed door bogen en wissels. Er is getest op wisselstroom diverse rails en wissels en gelijkstroom door meerdere personen onafhankelijk van elkaar. Terugkoppeling was eenduidig niet wijzigen.
Bentink/Huider/Exact-Train denken blijkbaar dat de markt onverzadigbaar is:In samenwerking met Huider Modeltreinen brengen wij een tweetal exclusieve series uit met de nieuw aangekondigde Exact-Train NS ICR &ICRm rijtuigen in periode IV/V en VI.De samenstelling van beide series bestaat voor wat betreft de periode IV/V uitvoering uit vier ICR rijtuigen en de periode VI uit zeven ICRm rijtuigen die afzonderlijk te bestellen zijn!
Kan iemand mij vertellen wat het verschil in UIC-nummers wat betreft de geplande Hbis-wagons.Model 1940 komt met 01-EUROP maar ook met 21 RIV 84. Nu neem ik aan dat die eerste in de pool zijn ondergebracht, maar ik ben vooral benieuwd naar de inzetbaarheid van de 21 RIV 84. Vooral omdat Hobby trade ook de Hbis 1940 heeft uitgebracht met 25 RIV 84... In 2002 reden er nog modellen rond met groot NS-logo in de sigarettentrein, maar geen idee welke UIC-nummering deze dan zou moeten hebben.Wellicht dat iemand het verschil weet ;-) Groet,Michiel
Het uitstekende boek van Hans Nahon ...
Het uitstekende boek van Hans Nahon geeft ook hier de antwoorden: er zijn twee series met code 1940. De eerste serie had aanvankelijk regiem 21, maar dat is in 1980 gewijzigd in regiem 01 (EUROP-pool). De andere serie is altijd regiem 21 gebleven. In beide gevallen werd in 1980 (UIC-2) wel het serienummer gewijzigd: van 216 3 in 225 4.