Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schrootplaats door ruudns
25 april 2024, 23:48:05
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
25 april 2024, 23:09:03
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
25 april 2024, 23:04:33
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
25 april 2024, 23:01:07
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
25 april 2024, 22:40:14
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
25 april 2024, 22:31:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
25 april 2024, 22:23:03
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door peterha
25 april 2024, 22:20:53
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
25 april 2024, 22:10:05
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Frank 123
25 april 2024, 21:56:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
25 april 2024, 21:39:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door DavidNS400 Grote sik
25 april 2024, 21:38:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
25 april 2024, 21:09:44
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
25 april 2024, 21:08:37
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door basjuh1981
25 april 2024, 20:53:29
Station Roodeschool door Torikoos
25 april 2024, 20:52:40
US diorama in H0 door basjuh1981
25 april 2024, 20:51:10
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
25 april 2024, 20:11:23
Les Billards du Vivarais door Frank 123
25 april 2024, 20:07:55
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
25 april 2024, 19:59:22
Gewoon wat busfoto's door Keska
25 april 2024, 19:20:28
Aachenau West door wob
25 april 2024, 19:10:24
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
25 april 2024, 19:04:37
19 Toen door defender
25 april 2024, 19:01:10
20 en 21 april MobExpo door class 37
25 april 2024, 18:16:26
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
25 april 2024, 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
25 april 2024, 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
25 april 2024, 17:18:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
25 april 2024, 15:58:27
  

Auteur Topic: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.  (gelezen 70325 keer)

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6527
  • Spaar ze allemaal.
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #210 Gepost op: 10 februari 2022, 22:46:20 »
Waar heb ik iets geschreven dat het draaipunt iets met het afbreken van de trapjes te maken zou hebben?

Bart

Draaipunt naar buiten (zoals waarschijnlijk bij deze icr toegepast) zorgt voor meer overhang in het midden van de wagen. Hierdoor kun je met bovenleidingsmasten of perrons in de knoei komen.
Vaste trappen aan de uiteinden verergeren dit probleem en als ze afbreken is de kap “ gesloopt”.
Ik ken het drama maar al te goed van de roco 218. :(

Bart

Als ik dit lees concludeer ik dat je zegt dat door het verplaatsen van het draaipunt naar buiten de trappen kunnen afbreken.
Daar was mijn reactie op gebaseerd.

Stephan.

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1546
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #211 Gepost op: 10 februari 2022, 23:10:22 »
Hallo

Wat ik bedoel is dat de profielruimte door het naar buiten verplaatsen van de draaipunten verandert, vooral in het rijtuigmidden.
Vaste trappen aan de koppen steken in een boog ook verder uit dan meedraaiende trappen.  Hierdoor kunnen ze eventueel met perronranden e.d in aanraking komen.
Wat ik interpreteerde was dat men dacht dat ik bedoel dat het draaistel zelf dusdanig tegen de trappen aan kan komen dat deze afbreken. Dat bedoel ik dus niet.

Voldoet het rijtuid in deze configuratie nog aan de NEM?

Bart

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #212 Gepost op: 11 februari 2022, 06:20:52 »
Wij hebben het rijtuig door meerdere afgelopen 1,5 maand laten testen en uitdrukkelijk gevraagd of het storend was mbt het uitslaan van de draaistellen. Het viel ze niet eens op was de terugkoppeling. Bij railmagazine was de terugkoppeling dat ze nog niet veel wagens hadden gezien die zo stevig en mooi reed door bogen en wissels. Er is getest op wisselstroom diverse rails en wissels en gelijkstroom door meerdere personen onafhankelijk van elkaar. Terugkoppeling was eenduidig niet wijzigen.

Klinkt als een gedegen test programma met een prima resultaat!  (y)
gr. Ed

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #213 Gepost op: 25 maart 2022, 08:13:02 »
Bentink/Huider/Exact-Train denken blijkbaar dat de markt onverzadigbaar is:

In samenwerking met Huider Modeltreinen brengen wij een tweetal exclusieve series uit met de nieuw aangekondigde Exact-Train NS ICR &ICRm rijtuigen in periode IV/V en VI.
De samenstelling van beide series bestaat voor wat betreft de periode IV/V uitvoering uit vier ICR rijtuigen en de periode VI uit zeven ICRm rijtuigen die afzonderlijk te bestellen zijn!


Periode IV/V samenstelling (1980-1999)
De periode IV/V serie bestaat uit de volgende vier ICR rijtuigen die afzonderlijk te bestellen zijn:

EX11040: Tweede klas bagage afdeling (BDK)
EX11041: Tweede klas rijtuig (B)
EX11042: Eerste klas rijtuig (A)
EX11043: Tweede klas rijtuig (B)

Periode VI samenstelling (2014-2022)
De periode VI serie bestaat uit de volgende zeven ICRm rijtuigen die afzonderlijk te bestellen zijn:

EX11005: NS ICRm, sluitrijtuig (Bpmez10)
EX11006: NS ICRm, rijtuig (Apmz10)
EX11007: NS ICRm, rijtuig (Bpmz10)
EX11008: NS ICRm, rijtuig (Apmz10)
EX11009: NS ICRm, rijtuig (Bpmz10)
EX11010: NS ICRm, rijtuig (Bpmz10)
EX11011: NS ICRm, stuurstandrijtuig (Bpmbdzf7)


Harold34

  • Offline Offline
  • Berichten: 411
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #214 Gepost op: 25 maart 2022, 08:22:59 »
Bentink/Huider/Exact-Train denken blijkbaar dat de markt onverzadigbaar is:

In samenwerking met Huider Modeltreinen brengen wij een tweetal exclusieve series uit met de nieuw aangekondigde Exact-Train NS ICR &ICRm rijtuigen in periode IV/V en VI.
De samenstelling van beide series bestaat voor wat betreft de periode IV/V uitvoering uit vier ICR rijtuigen en de periode VI uit zeven ICRm rijtuigen die afzonderlijk te bestellen zijn!



Hoezo onverzadigbaar?

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #215 Gepost op: 25 maart 2022, 08:24:36 »
Omdat ze zelf al een hoop ICR hebben aangekondigd, PB al een hoop ICR heeft aangekondigd, LS een aantal ICR heeft aangekondigd en nu komt ET met nog meer ICR.

Harold34

  • Offline Offline
  • Berichten: 411
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #216 Gepost op: 25 maart 2022, 09:43:23 »
tsja, keuze genoeg!

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4851
  • Modelspoor is emotie...
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #217 Gepost op: 25 maart 2022, 17:26:17 »
Zeg maar rustig: “De keuze is REUZE!!”  :D
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 726
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #218 Gepost op: 26 maart 2022, 22:10:31 »
Kan iemand mij vertellen wat het verschil in UIC-nummers wat betreft de geplande Hbis-wagons.

Model 1940 komt met 01-EUROP maar ook met 21 RIV 84. Nu neem ik aan dat die eerste in de pool zijn ondergebracht, maar ik ben vooral benieuwd naar de inzetbaarheid van de 21 RIV 84. Vooral omdat Hobby trade ook de Hbis 1940 heeft uitgebracht met 25 RIV 84...

In 2002 reden er nog modellen rond met groot NS-logo in de sigarettentrein, maar geen idee welke UIC-nummering deze dan zou moeten hebben.

Wellicht dat iemand het verschil weet ;-)

Groet,

Michiel

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3839
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #219 Gepost op: 27 maart 2022, 11:17:13 »
Heb op de beurs het proefmodel van de ICR in handen gehad, ziet er veelbelovend uit.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5198
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #220 Gepost op: 27 maart 2022, 11:56:42 »
Kan iemand mij vertellen wat het verschil in UIC-nummers wat betreft de geplande Hbis-wagons.

Model 1940 komt met 01-EUROP maar ook met 21 RIV 84. Nu neem ik aan dat die eerste in de pool zijn ondergebracht, maar ik ben vooral benieuwd naar de inzetbaarheid van de 21 RIV 84. Vooral omdat Hobby trade ook de Hbis 1940 heeft uitgebracht met 25 RIV 84...

In 2002 reden er nog modellen rond met groot NS-logo in de sigarettentrein, maar geen idee welke UIC-nummering deze dan zou moeten hebben.

Wellicht dat iemand het verschil weet ;-)

Groet,

Michiel

Het uitstekende boek van Hans Nahon geeft ook hier de antwoorden: er zijn twee series met code 1940. De eerste serie had aanvankelijk regiem 21, maar dat is in 1980 gewijzigd in regiem 01 (EUROP-pool). De andere serie is altijd regiem 21 gebleven. In beide gevallen werd in 1980 (UIC-2) wel het serienummer gewijzigd: van 216 3 in 225 4.
Groet, Frank

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6806
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #221 Gepost op: 27 maart 2022, 12:53:37 »
Het uitstekende boek van Hans Nahon ...
Welk boek bedoel je hier Frank?
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1601
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #222 Gepost op: 27 maart 2022, 13:03:27 »
Hoogstwaarschijnlijk dit boek:

Mvg, Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 726
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #223 Gepost op: 27 maart 2022, 19:26:35 »
Het uitstekende boek van Hans Nahon geeft ook hier de antwoorden: er zijn twee series met code 1940. De eerste serie had aanvankelijk regiem 21, maar dat is in 1980 gewijzigd in regiem 01 (EUROP-pool). De andere serie is altijd regiem 21 gebleven. In beide gevallen werd in 1980 (UIC-2) wel het serienummer gewijzigd: van 216 3 in 225 4.

Dank je! Maar wat doet de 25 84 dan in dit rijtje die uitgebracht zijn bij hobby trade? Staat dat toevallig ook in dit boek?

Groet,

Michiel

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 792
Re: Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #224 Gepost op: 27 maart 2022, 19:55:19 »
De wagens met 25 84 NS maakten deel uit van het wagenpark van Holland Rail Container.

Grtz,

Wil