Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 21:14:47
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:12:37
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 21:12:19
19 Toen door defender
Vandaag om 21:11:58
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 21:04:39
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door borotof
Vandaag om 20:56:45
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
Vandaag om 20:44:57
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 20:40:00
Station Roodeschool door Huup
Vandaag om 20:27:09
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Moerkerken
Vandaag om 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
Vandaag om 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
Vandaag om 19:13:00
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 19:10:30
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 19:04:43
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
Vandaag om 18:52:50
Update: baan in de tropen door Joost O
Vandaag om 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
Vandaag om 17:01:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 16:48:09
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
Vandaag om 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
Vandaag om 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
Vandaag om 15:22:42
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 15:16:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door metpetergaathetbeter
Vandaag om 15:09:25
DR4024 door Michaël dB
Vandaag om 14:46:09
Efteling spoorweg gaat elektrisch door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:03:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Arjan6511
Vandaag om 12:36:11
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Henk Veenstra
Vandaag om 11:20:45
  

Auteur Topic: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu  (gelezen 12084 keer)

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4290
    • Filmpjes op YouTube
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #30 Gepost op: 14 januari 2022, 16:26:22 »
ReneN: Weer een enigzins vage lap tekst, dus de vraag blijft hetzelfde: Hoe dan?

Leg eens uit hoe jij vanaf Utrecht 200 wil rijden op de route zoals je beschreef?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

ReneN

  • Gast
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #31 Gepost op: 14 januari 2022, 17:39:51 »
Op https://infrastruct.wordpress.com/tag/spoorlijn/ staat een hele lijst van infrastructurele plannen met uitleg over HSL- of snellere verbindingen in Nederland. Ook Utrecht - Amersfoort. Mss eerst eens doorlezen?

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4290
    • Filmpjes op YouTube
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #32 Gepost op: 14 januari 2022, 18:55:43 »
Waarom? Jij begint er toch over dus is het toch logisch dat jou om uitleg wordt gevraagd?

Je geeft eerst aan "dat 200 in veel landen al normaal is" en geeft aan dat dat in Nederland ook zou moeten kunnen, waarbij je het niet over een soort HSL hebt. Dan komen er meerdere reacties met vraagtekens die je ook niet ontkracht. Wel zwak je de regio af, eerst na Zwolle en nu na Utrecht.

Het gaat van een persoonlijke mening/visie naar schermen met een  of andere link waar ik niet op ga klikken.

Dus: hoe wil jij met 200 van Utrecht naar Zwolle en verder?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 1188
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #33 Gepost op: 14 januari 2022, 19:30:14 »

Mooi, met 200 door de boog van Harderwijk. Zit iedereen links in de trein. :laugh:
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2022, 23:51:17 door Bert van Gelder. Reden: Citaat overbodig.. »
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4290
    • Filmpjes op YouTube
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #34 Gepost op: 14 januari 2022, 19:56:08 »
Ja, ik zag het ook voor me en ook die beelden van die trein die in Spanje in een boog er uit vloog  :-\

Benieuwd hoe Rene dat wil gaan doen!
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 25302
    • Pagina van klaas
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #35 Gepost op: 14 januari 2022, 20:01:37 »
Beetje afremmen. In de boog bij Rotterdam in de HSL richting Amsterdam rijden ze ook geen 300.

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 1188
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #36 Gepost op: 14 januari 2022, 20:07:43 »
Ik hoor nu nog de vertraagde Hondekoppen met 140 uit Zwolle komen en volop in de ankers gaan om de boog met 110 te nemen. Was een mooie tijd.
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10571
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #37 Gepost op: 14 januari 2022, 20:19:18 »
Op https://infrastruct.wordpress.com/tag/spoorlijn/ staat een hele lijst van infrastructurele plannen met uitleg over HSL- of snellere verbindingen in Nederland. Ook Utrecht - Amersfoort. Mss eerst eens doorlezen?
Boeiend maar een site zonder enige referentie of onderbouwing. Persoonlijke luchtfietserij van een enthousiasteling of graaft dit dieper?
No dress rehearsel, this is our life.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4290
    • Filmpjes op YouTube
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #38 Gepost op: 14 januari 2022, 20:20:08 »
Rene is vast welwillend het ons uit te leggen, hij had het tenslotte over "plannen".

Dus ik wacht af, ben benieuwd naar de 200 en hoe dat gaat in de op het traject liggende bebouwde kommen.

En, niet geheel onbelangrijk en bovendien bij Rene een wederkerigheid: het financiële plaatje.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

meino

  • Offline Offline
  • Berichten: 2105
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #39 Gepost op: 14 januari 2022, 20:43:39 »
Op https://infrastruct.wordpress.com/tag/spoorlijn/ staat een hele lijst van infrastructurele plannen met uitleg over HSL- of snellere verbindingen in Nederland. Ook Utrecht - Amersfoort. Mss eerst eens doorlezen?

Dit is gewoon luchtfietserij, "Pipe dreams", wat heb je gerookt. Gewoon een hobbyist die iets in elkaar geflanst heeft. Bijv. de voorgestelde verbinding Utrecht-Amersfoort via de Uithof, die gaat langs de N237. Daar ben ik redelijk bekend, ik zou niet weten hoe je daar nog een dubbelsporige lijn kunt aanleggen, zonder de bestaande bebouwing/industriegebied bij Zeist, huis ter Heide en Soesterberg te slopen. Daarna gaat het trace door de Soesterduinen (een beschermd natuur gebied). Kortom gelul.

Groet Meino
A clean desk is a sign of an empty mind

Kranenberg
De CanBus komt naar Kranenberg

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 25302
    • Pagina van klaas
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #40 Gepost op: 14 januari 2022, 21:15:36 »
Ik weet niet of het allemaal luchtfietserij is van één persoon. Het lijkt er meer op dat iemand allerlei ideeën heeft verzameld die elders zijn ontstaan. Ik vind het overigens een onoverzichtelijk geheel. Als je door alle onderwerpen scrollt suggereert de schuifbalk steeds dat je bijna aan het eind bent maar dan komt er nog meer.
Ik zie ook nergens wie er achter zit, jullie wel?

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3704
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #41 Gepost op: 14 januari 2022, 21:32:00 »
Ja, de schuifbalk springt steeds weer omhoog.  :D
Een of meer personen  die deze kaartjes verzamelde had last van "Kaart Staar"  zoals ene A.S. dat noemt. ;D
 A.S zal bij  meerdere mensen wel bekend zijn.

Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8062
  • Spoor N
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #42 Gepost op: 14 januari 2022, 21:45:13 »
En, niet geheel onbelangrijk en bovendien bij Rene een wederkerigheid: het financiële plaatje.
Daar is zijn link vrij duidelijk in, die worden genegeerd.
 
Dit is gewoon luchtfietserij, "Pipe dreams", wat heb je gerookt. Gewoon een hobbyist die iets in elkaar geflanst heeft. Bijv. de voorgestelde verbinding Utrecht-Amersfoort via de Uithof, die gaat langs de N237. Daar ben ik redelijk bekend, ik zou niet weten hoe je daar nog een dubbelsporige lijn kunt aanleggen, zonder de bestaande bebouwing/industriegebied bij Zeist, huis ter Heide en Soesterberg te slopen. Daarna gaat het trace door de Soesterduinen (een beschermd natuur gebied). Kortom gelul.

Groet Meino
Nou, een gedeeltelijke viersporigheid tussen Leeuwarden en Groningen ten behoeve van een HSL en voorstadsverkeer lijkt me toch zeer kansrijk.  8)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #43 Gepost op: 14 januari 2022, 21:49:17 »
Pffff, dat is echt iemand die het idee van kosten, ruimtelijk inzicht en algemeen nut totaal verloren is zeg bij het bedenken van zijn ideeën ;D
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2024, 16:33:12 door Reinout van Rees. Reden: Kleine fix »

meino

  • Offline Offline
  • Berichten: 2105
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #44 Gepost op: 14 januari 2022, 22:08:42 »
Yep, en dan was ik nog vergeten te melden dat zijn voorgesteld trace Utrecht-Amersfoort bij Bunnik dwars door het Amelisweerd bos gaat. Dat wordt echt spannend. Papier is geduldig.

Groet Meino
A clean desk is a sign of an empty mind

Kranenberg
De CanBus komt naar Kranenberg