Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2025 door Mischa
Vandaag om 23:24:40
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Quinzeedied
Vandaag om 23:17:56
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 23:17:25
Omnummeren Piko 2901 (BR 186) door Traxx
Vandaag om 23:15:21
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 23:14:52
Sfeer op je modelbaan door sneek
Vandaag om 23:05:29
Interessante youtube filmpjes voor het BNLS Kanaal? door Longtall203
Vandaag om 22:11:33
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 22:05:33
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Mar-Cas
Vandaag om 21:48:07
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
Vandaag om 20:57:31
Een nieuw begin door bask185
Vandaag om 20:38:46
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:06:47
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door markuspetter
Vandaag om 18:58:24
Br 38 Piko Superen. door Vroeger
Vandaag om 18:46:10
Lima IRM pimpen door StefanNL_Plays
Vandaag om 18:45:25
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 18:20:20
betreft de YD7001 door Ben
Vandaag om 18:17:43
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
Vandaag om 17:53:54
Artitec DE2 instellingen in Lokpilot 3 .5 MTC decoder door bellejt
Vandaag om 17:43:37
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:22:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 17:20:07
S88n bus splitsen door Eric v C
Vandaag om 17:16:19
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:43:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:39:08
Roco gebogen wissels 2,5 mm door Albert de Heer
Vandaag om 16:20:42
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Gert Arkema
Vandaag om 15:01:14
20 jaar BNLS door MOVisser
Vandaag om 14:43:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 14:34:32
Roco Plan T door NL-modelspoor
Vandaag om 11:41:48
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:03:36
  

Auteur Topic: NS 1700 gaat uit dienst: fotodraadje  (gelezen 31017 keer)

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2082
Re: NS 1700 gaat uit dienst: fotodraadje
« Reactie #165 Gepost op: 18 December 2023, 19:02:42 »
Een jaar of 5, of inmiddels zelfs langer? Ieder voertuig moet een 12-cijferig registratienummer hebben, daarmee staat 'ie in het Europees voertuigregister ingeschreven (vroeger nationaal register). Doorgaans herken je inderdaad het viercijferige NS-eigen nummer hier wel in. Rijtuigen en wagens dragen zo'n nummer al sinds pakweg 1970. Bij treinstellen/treinstammen en locs nu dus sinds een dikke vijf jaar ook.
https://www.ilent.nl/onderwerpen/spoorvoertuigen/voertuigregistratie-evr

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5371
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: NS 1700 gaat uit dienst: fotodraadje
« Reactie #166 Gepost op: 18 December 2023, 19:15:32 »
Dat is in 2013 gebeurd.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Gerco van Beelen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1546
    • sleutelspoor
Re: NS 1700 gaat uit dienst: fotodraadje
« Reactie #167 Gepost op: 18 December 2023, 19:21:13 »
ik ben er achter dat dit nummer voor de 1700 op twee plekken verschilt. de 3 cijfers van het locnummer en het laatste getal achter het streepje. Waar staat dat laatste getal voor? Ben namelijk transfers aan het maken voor verschillende locs uit deze serie.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4549
Re: NS 1700 gaat uit dienst: fotodraadje
« Reactie #168 Gepost op: 18 December 2023, 19:29:54 »
Heb je al gegoogled?
Klik

Gerco van Beelen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1546
    • sleutelspoor
Re: NS 1700 gaat uit dienst: fotodraadje
« Reactie #169 Gepost op: 18 December 2023, 21:17:12 »
bedankt. ik kan weer verder

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2511
Re: NS 1700 gaat uit dienst: fotodraadje
« Reactie #170 Gepost op: 19 December 2023, 07:37:31 »
Een jaar of 5, of inmiddels zelfs langer? Ieder voertuig moet een 12-cijferig registratienummer hebben, daarmee staat 'ie in het Europees voertuigregister ingeschreven (vroeger nationaal register). Doorgaans herken je inderdaad het viercijferige NS-eigen nummer hier wel in. Rijtuigen en wagens dragen zo'n nummer al sinds pakweg 1970. Bij treinstellen/treinstammen en locs nu dus sinds een dikke vijf jaar ook.
https://www.ilent.nl/onderwerpen/spoorvoertuigen/voertuigregistratie-evr
Rijtuigen sinds 1968, goederenwagens sinds 1965.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5553
Re: NS 1700 gaat uit dienst: fotodraadje
« Reactie #171 Gepost op: 19 December 2023, 10:23:43 »
Voor de goede orde: helemaal in beton gegoten zijn die jaartallen niet. Bij goederenwagens ingevoerd vanaf 1965 en afgerond in 1968. Bij reizigersmaterieel (rijtuigen) aangebracht in 1968 en tot (ver) in 1969. In het blad Het Openbaar Vervoer werd dat laatste vrij nauwkeurig bijgehouden voor het NS-materieel.
In het kader van dit draadje: waar zijn de laatst ingezette 1700'en nu?
Groet, Frank

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 1015
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: NS 1700 gaat uit dienst: fotodraadje
« Reactie #172 Gepost op: 20 December 2023, 09:24:06 »
Leuk, zo'n fotodraadje. Waar je fijn van foto's kan genieten. Zoals deze foto van de 1751 die met een internationale trein binnenkomt te Utrecht C op 10 mei 2014:


Groet, Raymond van den Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5553
Re: NS 1700 gaat uit dienst: fotodraadje
« Reactie #173 Gepost op: 20 December 2023, 10:01:42 »
Dat is nog eens een echte trein! Fraaie foto, Raymond.
Groet, Frank

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2511
Re: NS 1700 gaat uit dienst: fotodraadje
« Reactie #174 Gepost op: 21 December 2023, 08:19:18 »
Op 2 en 3 december heb ik nog wat plaatjes gemaakt van een 1700 voor de Berlijntrein op de spoorbrug over de IJssel bij Deventer, en wel van de 1750 op beide dagen:




Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 1015
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: NS 1700 gaat uit dienst: fotodraadje
« Reactie #175 Gepost op: 21 December 2023, 11:07:27 »
De 1703 hoeft niet te stoppen en rijdt met zijn korte stammetje gewoon door te Leiden op 18 juni 2011:


Groet, Raymond van den Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5371
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: NS 1700 gaat uit dienst: fotodraadje
« Reactie #176 Gepost op: 29 December 2023, 15:11:05 »
Mijn 1700 foto's van de tweede helft van 2023 tot de afscheidsrit op 19 november:


De 1746 + Intercity Berlijn 144 te Soest (Eempolder)
https://www.flickr.com/photos/61190890@N06/53156636455/in/photostream/

De 1744 + Intercity Berlijn 145 in Borne:
https://www.flickr.com/photos/61190890@N06/53358929271/in/photostream/

De 1761 met Intercity Berlijn 148 bij Deurningen:
https://www.flickr.com/photos/61190890@N06/53361716895/in/photostream/

De 1744 met Intercity Berlijn 146 te Westenberg (Duitsland):
https://www.flickr.com/photos/61190890@N06/53366131740/in/photostream/

De 1752 met Intercity Berlijn 144 te Gildehaus (Duitsland):
https://www.flickr.com/photos/61190890@N06/53373448487/in/photostream/

De 1739 met Intercity Berlijn 143 in Holten (op deze stek staan inmiddels ProRail hekken langs het spoor):
https://www.flickr.com/photos/61190890@N06/53397285715/in/photostream/

De 1739 met Intercity Berlijn 148 in Rijssen:
https://www.flickr.com/photos/61190890@N06/53398892991/in/photostream/

De 1745 met Intercity Berlijn 146 in Holten:
https://www.flickr.com/photos/61190890@N06/53410643887/in/photostream/

De 1739 met Intercity Berlijn 146 te Ermelo. Deze trein werd via de IJssellijn en Veluwelijn omgeleid vanwege een aanrijding tussen Apeldoorn en Amersfoort en werkzaamheden bij Lelystad:
https://www.flickr.com/photos/61190890@N06/53428351216/in/photostream/


Binnenkort mijn laatste foto's van de afscheidsrit en de laatste inzetten van de 1700'n bij NS.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7750
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: NS 1700 gaat uit dienst: fotodraadje
« Reactie #177 Gepost op: 29 December 2023, 15:42:20 »
Huishoudelijke mededeling: 1700-transfers heb ik afgesplitst.

... en twee pagina's aan 1700 t.o.v. DD-AR.

Reinout-als-moderator
« Laatst bewerkt op: 29 December 2023, 15:48:30 door Reinout van Rees. Reden: tweede afsplitsing ook aangegeven »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5371
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: NS 1700 gaat uit dienst: fotodraadje
« Reactie #178 Gepost op: 31 January 2024, 09:00:52 »
Mijn laatste foto's van de NS 1700'n.Van afscheidsrit tot laatste inzetdag:

Op 19 november 2023 vond de officiële afscheidsrit van de NS 1700'n plaats. Omdat in dit weekend station Oldenzaal werd aangepast, konden de Intercity Berlijntreinen tussen Bad Bentheim en Amsterdam niet rijden. Van de Duitse rijtuigstammen die in Nederland stonden, werd de 7708 aangewezen om de afscheidsrit mee te rijden. De 1750 en 1761 werden van een afscheidstekst voorzien. Maar ook twee van de 9 DB rijtuigen kregen afscheidsstickers. Naast het afscheid van d NS serie 1700 werd ook afscheid genomen van de DB BordBistro rijtuigen.

Op 18 november 2023 werd de afscheidstrein vanuit Amsterdam Weesthaven via de Flevo- en Hanzelijn naar Zwolle gereden. Vandaaruit werd via de Veluwelijn Amersfoort bereikt waar de trein op de Bokkenduinen werd neergezet om te overnachten.

Zwolle, 18 november 2023:
https://www.flickr.com/photos/61190890@N06/53443897665/in/photostream/


Op 19 november reed de afscheidstrein een rondrit door Nederland. Ik wachtte de trein in Tilburg op, waar de zon zich zowaar nog heel even liet zien:
https://www.flickr.com/photos/61190890@N06/53450371496/in/photostream/


De afscheidsstickers op de locomotieven en de rijtuigen:
https://www.flickr.com/photos/61190890@N06/53452757138/in/photostream/

https://www.flickr.com/photos/61190890@N06/53452760913/in/photostream/


's Avonds arriveerde de afscheidstrein weer in Amersfoort Centraal:
https://www.flickr.com/photos/61190890@N06/53455021384/in/photostream/


Na afronding van de werkzaamheden in Oldenzaal namen de 1700'n hun taken weer op zich om de Intercity Berlijn treinen weer te rijden. Op 5 december 2023 werden een paar Intercity's omgeleid via de Veluwelijn, als gevolg van een defecte trein tussen Apeldoorn en Deventer. De 1765 kwam met ICB 242 door Ermelo:

https://www.flickr.com/photos/61190890@N06/53471595720/in/photostream/


Op 9 december 2023 was dan helaas de allerlaatste dag dat NS de 1700 locomotieven gebruikten voor de reguliere treindienst.

De 1761 met ICB 240 te Deventer:
https://www.flickr.com/photos/61190890@N06/53473724045/in/photostream/

De 1746 met ICB 148 te Hengelo:
https://www.flickr.com/photos/61190890@N06/53481953511/in/photostream/

Het einde van de 1700 bij NS, betekende ook het einde van de locwissels aan de grens.

De DB 101 021 met ICB 146 in Bad Bentheim:
https://www.flickr.com/photos/61190890@N06/53488503010/in/photostream/

De NS 1750 met dezelfde ICB 146 bij vertrek uit Bad Bentheim:
https://www.flickr.com/photos/61190890@N06/53495363960/in/photostream/

De 1750 met ICB 146 na aankomst te Amsterdam Centraal:
https://www.flickr.com/photos/61190890@N06/53497785294/in/photostream/

En tenslotte de 1739 met ICB 144 te Amersfoort Centraal:
https://www.flickr.com/photos/61190890@N06/53498627622/in/photostream/


De acht 1700'n die tot en met 9 december 2023 bij NS International dienst deden, zijn op 11 december 2023 naar Amersfoort gereden en daar in de loods opgeborgen in afwachting van wat er komen gaat. Hopelijk wil een andere vervoerder zich nog ontfermen over deze fraaie machines, anders zal uiteindelijk de gang naar de sloper onvermijdelijk zijn.....


Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: NS 1700 gaat uit dienst: fotodraadje
« Reactie #179 Gepost op: 03 February 2024, 10:36:19 »



Hier moest hij nog in dienst genomen worden!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.