Kan je niet tussen Echten en De Wijk door?Tja, deze optie ziet er relatief doenbaar uit en met het afsnijden van een aardige omweg plus twee stations moet dit voor Groningen een aanzienlijke verbetering opleveren. Voor Leeuwarden lijkt zo'n optie er niet te zijn. En vergeet niet dat Groningen ruim twee keer zoveel inwoners heeft als Leeuwarden.
Dat kan wel, maar daar ging het mij niet om. Je wilde ten noorden van Hoogeveen weer aansluiten, en dan moet je echt om Hollandscheveld heen.
Ik denk dat dit artikel een deel van het antwoord is op de problemen tussen Zwolle en Meppel: https://www.ad.nl/emmen/rijk-maakt-85-miljoen-euro-vrij-voor-spoorlijn-van-groningen-naar-enschede~a6bbabc4Als dit daadwerkelijk uitgevoerd wordt kan er via Emmen doorgereden worden naar Groningen en is er een daadwerkelijke omleiding bij een stremming.
Ik denk dat dit artikel een deel van het antwoord is op de problemen tussen Zwolle en Meppel: https://www.ad.nl/emmen/rijk-maakt-85-miljoen-euro-vrij-voor-spoorlijn-van-groningen-naar-enschede~a6bbabc4Als dit daadwerkelijk uitgevoerd wordt kan er via Emmen doorgereden worden naar Groningen en is er een daadwerkelijke omleiding bij een stremming.De Lelylijn zou ook mooi zijn, maar die bestaat alleen nog maar op papier.
Geld stoppen in een situatie die bij een calamiteit (stroom- of storing, aanrijding) nog steeds volledig geblokkeerd is geen oplossing. Een alternatieve route is dat wel.
>knip<Dat is natuurlijk maar ten delen waar. Als je op het bestaande traject alle overwegen weg kunt halen, neemt de kans op aanrijdingen fors af. Suïcide uitgezonderd, dat voorkom je niet door overwegen weg te halen.
Heb laatst naar een info livestream gekeken waar ze van Prorail uitleg gaven over hoe ze de capaciteit op het spoor willen verhogen.Dit realiseren ze nu metname door veel wissel te verwijderen bij renovaties, dit had een bij komende voordeel dat ze 250.000 per wissel besparen en dat geld gebruiken ze voor aanpassingen omdat ze bijna geen geld meer krijgen van de overheid voor aanpassingen.