Wellicht is dit een idee voor incidenteel keren?- zijlijn 'eindigt' in keerlus; deel van de opstelsporen kan direct keerlus bereiden.- klimspiraal links draait binnen keerlus omhoog- de oranje opstelsporen zijn vanaf beide zijden te bereiken, dus kan een trein na het keren beide kanten op.
Hee Ruben, het wordt vooral de keuze wat je zelf wilt, persoonlijk zou ik het KISS houden. Dus geen keerlussen toevoegen, want dan maak je het technisch wel wat complexer. Of..... nog een etage toevoegen in je keerlus en je schaduwstation een heel niveau omlaag brengen. Dan kan je op -1 je keerlussen leggen en op -2 je schaduwstation. Dan ben je wel af van de bereikbaarheidsproblemen van je schaduwstation.Of je dan een spiraal krijgt of meer een ovaal-spiraal, dat weet ik eerlijk gezegd niet.Groeten,Rogier
Als de ruimte er is, zou ik grijs om oranje leggen; een aansluitende lijn geeft meer variatie. De zijlijn kan links altijd keren; voor de paar keer dat je rechts wilt keren, kan je eventueel ook oversteken met een makkelijk te verwijderen brug?
Ben ik weer, schaduwstation aangepast, de 2 oranje sporen weggehaald.En keerlussen toegevoegd.Zichtbare StationOranje spoor bij zichtbare gedeelte is nu een uithaalspoor gewordenPaarse + Gele spoor is nu spiraalSchaduwstationDe grijze sporen zijn nu de keerlussen en gaan om klimspiraal heenmvg,Matthijs
Enige puntje is, als een goederentrein van Stroe naar beneden gaat, en oranje de keerlus opkomt, komt deze onderlangs weer bij Arnhem. En met name de goederen treinen blijven dan in de zelfde loop hangen. Andersom gaat het wel goed.
Die snap ik niet; dan zet je m toch stil, rij je achteruit keerlus op en staat tie weer in goeie richting? Als je continue wil keren kan je beter hondebod variant vragen aan Matthijs