In het kader van de goednieuwsvoorziening: ik heb even opgeteld wat Artitec voor de Nederlandse markt heeft laten produceren in een vrij kort tijdsbestek. Conclusie is dat het toch wel tamelijk indrukwekkend is. Als ik nooit gestopt was met h0 had ik een abonnement kunnen nemen... (y)
Daar raak je toch een leuk puntje.
Je ziet bij een aantal leveranciers dat men tegelijk voor H0 en N hetzelfde model presenteert.
Artitec zou eens na moeten denken om dat ook te doen.
Zozo, nog een nieuwe DE-2 erbij! Blauw met witte snor. Ook leuk voor de liefhebbers. Volgend jaar rood + reclamebanen? ;D
voor de duidelijkheid: de blauwe DE2 met snor wordt de normale snor, niet de proefsnor.Foutje, ik zie het nu ook op de facebook pagina van Groterdam
Heet jij Chris??????????ben ik niet goed genoeg? :-*
ben ik niet goed genoeg? :-*
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4849_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4849_1.jpg)
mvg,
Gert
Mispoes, kom er maar in !
Ik lees net op Groterdam dat Artitec ook kijkt naar een gele DE-2 88 , HULDE!
Ik lees net op Groterdam dat Artitec ook kijkt naar een gele DE-2 88 , HULDE!Of ze daadwerkelijk die uit gaan brengen is dus nog maar de vraag ;) ;D
Ik zie gele met blauwe banen voor regio Oost NL & Limburg staan....reden ze elders nergens dan?! ;) ;D
Greetz:Menno
Ik hoorde bij mijn lokale leverancier dat de DE2 mogelijk eind augustus te leveren is.
Zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen, voordat ik er enthousiast over wordt?
Groeten Willem,
Heel mooi (y). Geef mij toch de lima maar, daar krijg je wat extra ramen voor je geld ;D.
iets van appels en peren@Arjen: Nee, dan was het eerder iets van klok en klepel dus ;D.
Er zal aleen keus zijn uit A-modellen, AA-modelen en triple A-modellen. Vergeet die B-keus maar Stig
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/24072012562.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/24072012562.jpg)
Nee, vandaag van Artitec vernomen dat de DE II geel (noord en zuid) begin oktober komen, de DDM-1 rijtuigen net daarvoor en de C12 begin november. Nieuwe fabrikant in China. Let wel: info van nu, er kan zo maar iets speling in zitten.
Nb. Misschien heeft Artitec toevallig ook stiekem wel een containertje met DE-2's en DDM-1 op dat bootje staan, oei, oei, oei, spannend!!!!! :P :P :P
Jeroen
Let wel: info van nu, er kan zo maar iets speling in zitten.
Nee, vandaag van Artitec vernomen dat de DE II geel (noord en zuid) begin oktober komen, de DDM-1 rijtuigen net daarvoor en de C12 begin november. Nieuwe fabrikant in China. Let wel: info van nu, er kan zo maar iets speling in zitten.
Ik wil er morgen wel een paar maken en hier neer zetten.
Jeroen
Zouden deze raampartijen ook in de eerder uitgebrachte DE 1 & 2 kunnen passen?
..hun stemmetjes in mijn hoofd..yeb, een scitsofreen is nooit alleen ;D [on topic mode]
Ik zou er een 1600 of 1800 voor zetten. ;)
1700 kan ook hoor ;)
Zouden deze raampartijen ook in de eerder uitgebrachte DE 1 & 2 kunnen passen?
De blokjes (overgestyleerde wing) rond de koplampen zijn wel erg kort... Dat wordt bijspuiten... (door Artitec?)
Niet in de hand gehad en al afgekraakt. Klasse!!
Ach, Rammeltec
wees blij dat er fotos waren geplaatst
wees blij dat er fotos waren geplaatst
Als het hierbij blijft en de bakken zijn mooi recht ben ik dik tevreden...
Met andere woorden: Artitec moet dankbaar zijn dat wij dankzij het feit dat een van hun roeptoeters een wazige foto heeft geplaatst wij hen er op kunnen wijzen dat ze een probleem hebben zodat zij het nu alsnog kunnen gaan aanpassen.
Bedoel je het zo Martijn?
mvg,
Gert
citaat/ wees blij dat er foto's waren geplaatst/citaat
Ik zou niet weten waarom...
een van hun roeptoeters een wazige foto heeft geplaatst
Het zal ook eens in één keer goed gaan... :'(
Ach, Rammeltec verkoopt toch wel vaker afgekeurde modellen. :P
Dirkjan heeft alleen wat foto's geplaatst, hem zou ik niet van roeptoetergedrag willen betichten. Deze rol wordt, alhaast traditioneel, weer geheel met verve gespeeld door ATB. Zou hij nu echt denken dat hij Artitec daar een dienst mee bewijst?
Als het hierbij blijft en de bakken zijn mooi recht ben ik dik tevreden...
Ik hoop dat je dat bij een volgende reactie op een bericht van mij eerst even wilt checken.
Laten we blij zijn dat er een firma is die ons blij maakt met een mooi NEDERLANDS model,
Ik kijk naar de inhoud van het bericht gekeken, niet naar het etiket dat je er op plakt...
Mijn conclusie is dus juist dat ik van jou geen eigen mening mag hebben. Goed dat ik dat weet.
Laten we blij zijn dat er producenten als Artitec zijn die het aandurven Nederlandse modellen op de markt te brengen want zó goot is deze markt niet,
Sorry dat ik het moet zeggen ..... maar;
Doe niet zo zielig
Laten we blij zijn dat er producenten als Artitec zijn die het aandurven Nederlandse modellen op de markt te brengen
Dat is mijn mening in deze !!Op een moment dat je die van anderen dan vervolgens als 'zielig' gaat bestempelen dring je die eigen mening van je toch teveel op. Ik ga geen milliliter verf smeren op een model van deze prijsklasse dat gewoon goed had kunnen en moeten zijn - niet alleen daarom maar ook omdat de kans dat ik het verpruts aanwezig is en Artitec mij echt gene garantie meer gaat geven dan. Verder heb ik alle begrip dat velen een fout als deze niet kunnen zien of het niet belangrijk genoeg vinden, ik heb er wel erg veel moeite mee als die mensen dan vervolgens geen begrip kunnen opbrengen voor mensen die het wel wat uitmaakt dat er een fout in het model zit. Respect voor andermans mening is überhaupt vaak ver te zoeken (ik doel hierbij nogmaals op de woordkeuze 'zielig' waar ik veel moeite mee heb). Ik moet héél hard werken voor die 450 euro.
Tot nu toe nog binnen de limieten.
Erg jammer voor wie voor een gele gaat.....ik zou 'm er niet voor laten staan, maar dan moet je wel spuiten om hem correct te makenLeuk! de 180 in BSA rood! ;D
Is dit dat wel, met 100% zekerheid het productiemodel???
Een DE II hoort sowieso rood te wezen, dus waar hebben we het over? 8)
Nee, er zijn vandaag 18 dozen met handmonsters gearriveerd bij Artitec...
De reacties hebben ook meer met verwachtingen te maken dan of het model foutloos is. Voor de modellen van Artitec zijn de verwachtingen erg hoog gespannen. Misschien wel te hoog. Bij andere fabrikanten is dat minder.
Foutloos? Denk je echt dat het kan? Ik geloof niet dat ik hier één bespreking heb gelezen waar geen fouten genoemd werden.
De reacties hebben ook meer met verwachtingen te maken dan of het model foutloos is. Voor de modellen van Artitec zijn de verwachtingen erg hoog gespannen. Misschien wel te hoog. Bij andere fabrikanten is dat minder. Neem bv de MaTrix Koploper. Een mooi model maar niet op lengte. Dat lijkt mij erger dan een snor die niet klopt. En toch lijkt dat eerste minder heftige reacties op te roepen. Ook bij mij zelf.
Dat van die afplakmalletjes is wel een goeie.
Das een mooi klussie voor mijn lasert ;D
Mvg
Kees-Jan
wie weet dat de snorren groeien in Amsterdam ;)
Nice, ziet er goed uit, aan de andere kant bovenop de kastrn voorraad ddm? (y)
Dit foutje is zo hersteld en met een mal van Kees-Jan en een Tamiya spuitbusje of verf met penseel helemaal en voor iedereen bereikbaar lijkt me.Wie is er (buiten de enkele spuitvirtuoos) hier zo gek om een model van 340 Euro te gaan beschilderen om deze (zoveelste) screw-up te compenseren? Het is geen Italeri bouwdoosje... :o
en dat ze dat kunnen, hebben ze met de Energiewagens laten zien; prachtig!
Je moet bij de relatief dure producten van artitec iedere keer wat aankl***en. En dan zijn er nog mensen die daar iedere keer weer positief op reageren. Dit is voor mij een raadselHeel simpel. Niet iedereen is een klinknagel teller en/of m*********r.
Illya,Ah! Een markt(je) voor Kees-Jan en Marty (y)
Deze gele ziet er ook prima uit en ik vind het niet erg dat er een tekort wordt vastgesteld. ;) Ik wilde eigenlijk geen gele aanschaffen, maar nu bestaat er een kansje dat deze later tegen een iets vriendelijker prijsje wordt aangeboden. (y)
Dit foutje is zo hersteld en met een mal van Kees-Jan en een Tamiya spuitbusje of verf met penseel helemaal en voor iedereen bereikbaar lijkt me.
Ivo
Wie is er (buiten de enkele spuitvirtuoos) hier zo gek om een model van 340 Euro te gaan beschilderen om deze (zoveelste) screw-up te compenseren? Het is geen Italeri bouwdoosje... :o
De kans is helaas toch groot dat Artitec naar mijn geld kan fluiten als men dit er bij de "controle" niet uithaalt (en dat ze dat kunnen, hebben ze met de Energiewagens laten zien; prachtig!), want ja: als je ze hebt gekend, zie je het direct (net als bij de eerste rode DE-1 47! L'histoire se répète) :(
Volgens mij zit daar nou net het verschil: Energiewagens in eigen huis gebouwd, de de-tjes uit China.De energiewagens zijn in huis gespoten, dus dat kan met de DE-2's ook.
Ik las daarnet wat over decals, als Artitec dat netjes doet is het euvel meteen verholpen en hebben we een mooi snoetje (y)Regel jij even met Artitec dat we er garantie op houden (en hem mogen inruilen als het misgaat)?
Jeetje, heeft iemand al gezien dat die grijze vlakjes bij de lampen iets te klein zijn? Wel beeldbepalend hoor, maar volgens mij met een beetje zelfhulp goed te verhelpen! :P ;DTsja, een BMW van 35.000 waar de achterlichten voor zitten en andersom is ook met wat zelfhulp te verhelpen vermoedelijk. Ben benieuwd of iemand dat acceptabel vind omdat we toch zóóóó dankbaar moeten zijn dat het BMW behaagt om geld aan ons te verdienen ::)
Heel simpel. Niet iedereen is een klinknagel teller en/of m*********r.Ik snap niet waarom er telkens allerlei mensen moeten zeggen dat ZIJ er geen last van hebben (en oh, voorzichtig tegen dat bedrijf dat gewoon aan ons verdient - good for them) telkens als er mensen een feit constateren, namelijk dat er iets FOUT is.
Ik heb dit model ook in bestelling staan en kijk ernaar uit hem binnenkort zijn rondjes te laten rijden.
Jammer dat de snor iets te kort is? Ja, had makkelijk voorkomen kunnen worden. Probleem? Nee. Ziet er voor MIJ uit als een DEII zoals deze in Limburg heeft rondgereden en dat is voor MIJ (en ik schat in voor het merendeel van de kopers) meer dan voldoende. Waarschijnlijk valt het de meeste kopers niet eens op.
Wordt het probleem alsnog opgelost (bijspuiten/verven door Artitec) of het meeleveren van een decal ofzo, prima, hulde maar anders lig IK er echt niet wakker van.
Uiteraard mag je van een duur model best verwachten dat alles goed is maar het blijft een hobby. (y)Voor ons ja.
Ik snap niet waarom er telkens allerlei mensen moeten zeggen dat ZIJ er geen last van hebbenwaarom omgekeerd wel? Kom op zeg, iedereen mag er wat over zeggen, ook als hun mening niet bij jou in je straatje past, net zoals jij je mening mag geven.
Mijn citaat wordt door jou een beetje uit zijn verband gerukt. Mijn enigzins ironisch bedoelde bijdrage was een knipoog naar Kees-Jan en Marty met wiens hulp ik vermoed dat een afgeprijsd model door mij met gemak en plezier verfraaid zou kunnen worden, waarna ik deze aan de verzameling kan toevoegen. Voor 340 euro ben ik dat niet van plan ;)Hoe kan ik een volledig citaat nou uit zijn verband rukken?
Gezien het feit dat ik hier velen vrolijk plan V's zie pimpen (ook niet de goedkoopste) en allerhande ander NS spoormaterieel zie aanpakken (pimpen van Philotrains ed) misschien minder raar dan sommigen doen voorkomen.Intern wat pielen en vrijwel risicoloze zaken zijn van een geheel andere orde dan "vol op de snoet" (TM Chris van Diesen ;) ) gaan zitten verven!
Het beste is natuurlijk dat producten foutloos zijn, maar dat wordt door onze collectieve kritiek (samen zien we veel meer aan een model dan alleen), haast onmogelijk of tegen prijzen die niet meer lijken op de 340 euro. Ik vind dat niet erg, maar ieder kan voor zichzelf uitmaken hoe je daarmee omgaat.Het zou GEEN CENT EXTRA hebben gekost om dit goed te doen, dus dit is gewoon variant 325 uit het "maak nou geen stennis, dadelijk willen ze geen geld meer aan ons verdienen" kamp om te zeggen dat je geen kritiek mag hebben en al helemaal niet van Artitec mag verlangen dat ze het verhelpen (zonder meerkosten zelfs).
Ik blijf vooral het gevoel hebben dat we in een modelspoorhemel leven: er zijn tegenwoordig ontzettend veel supermooie NS modellen, waar we vroeger, voordat Philotrain en Roco in de jaren '70 in die markt stapten, alleen maar van konden dromen. Ik kijk altijd met plezier terug naar de boekjes van HF Enter over de modelspoorwegen goederenvervoer en personenvervoer, die toen maar wat kon aanmodderen met wat er beschikbaar was.Dat zegt GEEN RUK over totaal ON-NO-DI-GE fouten bij het maken van zulke mooie modellen.
waarom omgekeerd wel? Kom op zeg, iedereen mag er wat over zeggen, ook als hun mening niet bij jou in je straatje past, net zoals jij je mening mag geven.Je laat "toevallig" een stuk weg: "telkens als er mensen een feit constateren, namelijk dat er iets FOUT is.".
Jawel hoor, het is onnodig om Onnodig als ON-NO-DI-GE te typen ;D;D
Verder heb je wel gelijk hoor :) ( niet sarcastisch bedoelt)
Wie accepteert er een nieuwe BMW voor de normale catalogusprijs van 35.000 met vier direct zichtbare lakfouten?Beetje fatsoenlijke BMW kost 135.000 ;D ;D voor een ton wil ik die lakfoutjes wel voor lief nemen ;D ;D
Het zou GEEN CENT EXTRA hebben gekost om dit goed te doenGeheel mee eens (y) (y)
Ik blijf vooral het gevoel hebben dat we in een modelspoorhemel leven: er zijn tegenwoordig ontzettend veel supermooie NS modellen, waar we vroeger, voordat Philotrain en Roco in de jaren '70 in die markt stapten, alleen maar van konden dromen. Ik kijk altijd met plezier terug naar de boekjes van HF Enter over de modelspoorwegen goederenvervoer en personenvervoer, die toen maar wat kon aanmodderen met wat er beschikbaar was.Ik, en met mij vele hobbygenoten waar ik mee om ga, zien dat toch echt anders. OK over het Nederlandse aspect kan ik niks zeggen, ik verzamel vooral Belgisch. Het is de laatste jaren eerder het tegenovergestelde van de modelspoorhemel:
Ik snap niet waarom er telkens allerlei mensen moeten zeggen dat ZIJ er geen last van hebben (en oh, voorzichtig tegen dat bedrijf dat gewoon aan ons verdient - good for them) telkens als er mensen een feit constateren, namelijk dat er iets FOUT is.En waarom zou ik dat niet mogen zeggen. ::) Je mag blijkbaar alleen reageren als je er WEL last van hebt? :'(
Het is heel simpel, als ik een sticker voor een klant ontwerp, en het wordt niet gemaakt zoals het moest, dan moet ik op de blaren zitten, en meestal is die fout niet nodig en had het goeddoen ook niet duurder geweest, want de printer draait toch wel.Het zou me niet verbazen als een fout niet bij Artitec ligt, maar dat hoort (helaas) nou eenmaal bij hun werk.
Is gewoon een kwestie van 1 te controleren aspectje van een ontwerp over het hoofd zien of verkeerd goedkeuren.
Kan ook zijn dat artitec de juiste prints wel heeft goedgekeurd en dat de fabrikant een foutje heeft gemaakt na het akkoord van Artitec, dan zit die belchinees op de blaren, maar ja, om het dan goed te krijgen ben je wel weer even verder.
De schuld hoeft dus zeker niet bij artitec te liggen, en zonder uitleg van een ontsnapte foto is het afwachten wat Artitec zelf zegt
Dat het fout is is wel duidelijk, maar waar de oorzaak ligt, weet hier niemand op 4 gebruikers na :)
En waarom zou ik dat niet mogen zeggen. ::) Je mag blijkbaar alleen reageren als je er WEL last van hebt? :'(Ben IK nou zo goed in Nederlands of ...? ::)
Kan ook zijn dat artitec de juiste prints wel heeft goedgekeurd en dat de fabrikant een foutje heeft gemaakt na het akkoord van Artitec, dan zit die belchinees op de blaren, ...
Ben IK nou zo goed in Nederlands of ...? ::)Geen idee, maar lees je eigen post #256 van 13 september om 11:21:38 nog eens goed en met name ook het citaat dat bovenaan staat. Nergens zegt Remunj dat het niet fout is.
Niet een ontwerpbeslissing waar je het mee eens of oneens bent, maar gewoon FOUT en dan wel zodanig dat het gewoon GOED doen geen CENT EXTRA had gekost.Het controleren van alle details (de DEII bestaat uit meer dan alleen de snor, al zou je dat hier haast vergeten) kost veel werk en dus veel geld. Natuurlijk in de uiteindelijke productie van de snor maakt het niet uit hoe de vorm is, maar de aanloop daarnaar toe is erg kostbaar.
Het gaat erom dat dit soort fouten niet had gehoeven! Tik 1x DE-2 NS in op google en je hebt 1001 foto's van die dingenOm nou te suggereren dat Artitec niet één van de 1001 foto's heeft bekeken voordat ze aan het project begonnen, lijkt mij niet realistisch. Vooral omdat bij de DE-1 ook al opmerkingen over de snor waren. Ik denk dat Artitec de fout minstens net zo erg vindt als wij.
Waar ik de criticasters op wil wijzen is dat zij pro-actief eens een keer producenten op mogelijke valkuilen bij de modellen dienen te attenderen. Als je het allemaal zo goed weet dan is een lijstje met Denk erom dat..... snel genoeg gemaakt en kan een fabrikant daar ook rekening mee houden.
Als je braaf af blijft wachten tot het aangekondigde model ook verschijnt en dan pas kritiek uit dan ben je m.i. aan de late kant.
Waar ik de criticasters op wil wijzen is dat zij pro-actief eens een keer producenten op mogelijke valkuilen bij de modellen dienen te attenderen. Als je het allemaal zo goed weet dan is een lijstje met Denk erom dat..... snel genoeg gemaakt en kan een fabrikant daar ook rekening mee houden.
Als je braaf af blijft wachten tot het aangekondigde model ook verschijnt en dan pas kritiek uit dan ben je m.i. aan de late kant.
Misschien dat ze dat direct gedaan hebben. maar op t forum heb ik dat niet gezien toch?
Het controleren van alle details (de DEII bestaat uit meer dan alleen de snor, al zou je dat hier haast vergeten) kost veel werk en dus veel geld
Sommige zaken zijn nu eenmaal niet voor jouw nieuwsgierige oogjes bestemd...Misschien niet, maar als een fabr. een NL model aankondigt dan zou het toch prettig zijn als de zgn kenners alvast een LET OP lijstje hier op t forum maken? Of hebben die kenners ineens last van het bescheidenheidssyndroom?
Misschien goed om nw rubriekje te maken met: Aangekondigd modelletje xyz en waar moet de fabr. opletten?
Ik snap niet waarom er telkens allerlei mensen moeten zeggen dat ZIJ er geen last van hebben (en oh, voorzichtig tegen dat bedrijf dat gewoon aan ons verdient - good for them) telkens als er mensen een feit constateren, namelijk dat er iets FOUT is.
Je mag het niet zeggen.....
Je mag het wel zeggen.....
geld verdienen.....
blij zijn dat iemand het maakt.....
je hoeft het niet te nemen, je mag het nemen....
Wel last van....
geen last van.....
pffff, dit riedeltje komt bijna bij elk nieuw model wel weer langs. Tijd voor een nieuwe plaat! ;)
Ik vindt het een mooi model. (y)
Gr.
Edsko
1. Hoe kan ik een volledig citaat nou uit zijn verband rukken?Illya, ik waardeer je bijdragen in dit forum altijd zeer en ik kijk altijd met groot genoegen naar de vele mooie foto's die je laat zien. Jouw nogal felle reactie op mijn nuanceringen kan ik even niet volgen.
2. Dat het ironisch is, kan ik niet zien maar met moeite hooguit vermoeden. In dit geval leek het me serieus, vooral omdat er (in tegenstelling tot bij de andere paragrafen) bij de laatste opmerking géén smiley stond die op enig sarcasme (dat bedoel je misschien?) kon duiden. Dat is mijn schuld niet.
3. Intern wat pielen en vrijwel risicoloze zaken zijn van een geheel andere orde dan "vol op de snoet" (TM Chris van Diesen ;) ) gaan zitten verven!
4. (Wie accepteert er een nieuwe BMW voor de normale catalogusprijs van 35.000 met vier direct zichtbare lakfouten?)Het zou GEEN CENT EXTRA hebben gekost om dit goed te doen, dus dit is gewoon variant 325 uit het "maak nou geen stennis, dadelijk willen ze geen geld meer aan ons verdienen" kamp om te zeggen dat je geen kritiek mag hebben en al helemaal niet van Artitec mag verlangen dat ze het verhelpen (zonder meerkosten zelfs).
5. En als jij in je werk fouten maakt, moet je toch ook op de blaren zitten? Of moet je baas dat maar accepteren, want anders wil je niet meer voor je salaris werken?Dat zegt GEEN RUK over totaal ON-NO-DI-GE fouten bij het maken van zulke mooie modellen.
Snapt er hier ueberhaupt nog iemand de betekenis van "onnodig"?
Dat iemand er geen last van heeft, mag net zo goed gezegd worden als jouw bericht, dat je er wel last van hebt.Nou moet het niet gekker worden als ook moderatoren door niet volledig lezen en onvolledig quoten mij in de schoenen schuiven dat ik zou beweren dat de mensen die er geen last van hebben dat niet zouden mogen zeggen :o . Dat mogen ze van mij en dat heb ik ook in deze draad intussen (meermaals!) expliciet gezegd.
Uit een berichtje van Remco (kan ik zo snel niet terugvinden) als moderator, wordt dat heel duidelijk verwoord: beide meningen mogen gepost worden.
Misschien niet, maar als een fabr. een NL model aankondigt dan zou het toch prettig zijn als de zgn kenners alvast een LET OP lijstje hier op t forum maken? Of hebben die kenners ineens last van het bescheidenheidssyndroom?"Hee Artitec, letten jullie er wel op dat die verbouwde DE-2 geel moet zijn? NS-vignetten moet hebben? Dat-ie op normaalspoor rijdt?" ?? ::)
Illya, ik waardeer je bijdragen in dit forum altijd zeer en ik kijk altijd met groot genoegen naar de vele mooie foto's die je laat zien.Dank (maar het wel/niet mooi zijn van die foto's hoeft hier niet relevant te zijn hoor ;) )
Jouw nogal felle reactie op mijn nuanceringen kan ik even niet volgen.In mijn beleving was ik niet erg fel op jouw bijdrage, maar misschien was je dan een beetje het "slachtoffer" van wat een algemene teneur in bagatelliserende reacties in mij losmaakte ;) Sorry :-\
Volgens mij zijn we het dus met elkaar eens, maar hebben we dat niet van elkaar begrepen.Houden we het daar op :D
Ik vond trouwens de scheve snor op de rode De-1 wel veel storender, want die is lastig te herstellen.Voor mij is de geomderniseerde DE-2 net zo lastig te herstellen.
ad3. Ik vind het pimpen van de plan V: ramen eruit slopen, seinbalk losmaken, met watervaste stift de raamsponningen en seinbalk zwart kleuren en de transparante kunststof frontruiten ontdoen van een fors stuk plastic niet intern pielen, net zo min als kortkoppelingen aanbrengen op Philotrain stoomloks, maar dat is slechts mijn meningDaar zitten ook een hoop grijstinten ;) maar als je bij die kop uitschiet is het "even" erger dan bijv. bij Lima ICR het zwart verven van het "glas" buiten de raamsponningen zodat je niet meer tussen bak en sponning door kon kijken.
ik vermoed ook dat Artitec hier net zo hard van baalt als wij.Dat hoop ik - dan is men (eerder) geneigd er wat aan te doen (en alsnog van o.a. Sicco en mij te "cashen"). Maar gezien het terughoudende gedrag bij de eerste kolenbakken (tiktiktiktiktiktiktik) en het schijnbaar gewoon uitsturen van foto's met de korte balkjes, vrees ik dat men toch weer probeert te doen of de neus bloedt en kijken of men ermee wegkomt.
Mijn enige conclusie is dat Artitec nog steeds niet in staat is de productie in China te managen.Daar hebben ze mijn medeleven, want het (b)lijkt wel een heel erg hardleers volk en dan ook langzamerhand steeds duurder.
Ik waardeer zeker wel de inzet van Artitec om nederlandse modellen te fabriceren, maar ik ben ook iemand die hier regelmatig wat van de fouten zegt, dus ik snap je reactie niet.Beschouw die maar als niet op jou gericht.
Illya, vrede? :) Of moeten we ergens eens een glaasje gaan drinken om een en ander uit te praten? ;)Er was geen oorlog ;D maar dat mag best hoor ;)
Serieus blijven graag
Beter is om even na te denken waardoor dit komt: Als de kop recht van voren bekeken wordt zijn de vlakjes op foto's kort. De oorzaak? Simpel er zit een kromming in de kop waardoor dit vertekend wordt. Bij echte beschouwing van een origineel zie je pas dat er meer lengte is vereist.
Mee eens, als je nu een rechte lijn omhoog trekt vanaf/langs de acherkant van de snor, lijkt hij wel zo'n beetje uit te komen waar hij volgens 1:1 uit zou moeten komen. Misschien dat het dus toch meevalt...
www.brilmij.nl (3e foto)Zie je wel dat ik gelijk heb, op die 3e foto is de streep te lang 8)
Maar ik ben eigenlijk meer benieuwd naar wat de Chinezen van de C6400 bakken.
Zul je zien dat de ovale raampjes dwars komen te liggen...
Mee eens, als je nu een rechte lijn omhoog trekt vanaf/langs de acherkant van de snor, lijkt hij wel zo'n beetje uit te komen waar hij volgens 1:1 uit zou moeten komen. Misschien dat het dus toch meevalt...Als ik de zijdelingse modelfoto zo zie en vergelijk met Frank's foto in Enschede, dan lijkt het ook meer te liggen aan "te veel hoogte" dan aan "te weinig lengte". Het geel boven het balkje moet bijna net zo hoog zijn (bij het model is het de helft!) en het geel onder het balkje moet hoger zijn (ongeveer twee keer zoveel hoger als het geel boven het balkje lager moet zijn) (bij het model is het minder!).
Als Artitec ooit met een Blauwe Brabander komt, dan is het tissuetijd voor Tomasso... ;D
Eelco
Als ik de zijdelingse modelfoto zo zie en vergelijk met Frank's foto in Enschede, dan lijkt het ook meer te liggen aan "te veel hoogte" dan aan "te weinig lengte". Het geel boven het balkje moet bijna net zo hoog zijn (bij het model is het de helft!) en het geel onder het balkje moet hoger zijn (ongeveer twee keer zoveel hoger als het geel boven het balkje lager moet zijn) (bij het model is het minder!).Op de foto's bij de nieuwsbrieven van MTE en Grootendorst lijkt het al veel beter trouwens (je zou bijna denken dat er iemand zit te / heeft zitten Photoshoppen). Ik begin weer wat hoop te krijgen :-\
Dan zal er wel een hele wetenschappelijke theorie zijn dat het aan de dikte van de lampringen ligt ofzo, maar eindresultaat is dat het niet smoelt :( (althans, voor mij - en ik vermoed voor iedereen die ze echt gekend heeft?).
Precies en daarna de 3600 natuurlijk (maar dat is nog classified).Keep on dreaming. Ik heb gehoord dat er plannen zijn voor nog een andere stomer, maar reken niet op een vriendelijke prijs. Dus duurder dan een Artitec 3700. Met de 3700 is gewoon de meest populaire NS stoomlok geproduceerd. Simpele redenering van de omvang van de markt voor een dergelijk product en de kosten van een relatief kleine serie.
Lijkt me handiger om kleinserie fabrikanten te interesseren, maar daar is weinig belangstelling voor iets dat al door Philotrain is uitgebracht. Ik wacht op 1000, 1600, 3200, 8100 en 8400. Misschien gaan we die allemaal nog wel eens zien.
Hoe dan ook, laat me verassen...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DE2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DE2.jpg)
Heb die van ME uit de nieuwsbrief even naast een foto gezet.
Ook deze https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG00067.jpg (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG00067.jpg) en https://images.beneluxspoor.net/bnls/0112.jpg (https://images.beneluxspoor.net/bnls/0112.jpg)verduidelijken misschien.
Oordeel zelf.
Blijft wel een fraai model, zeker in het blauw (y)
Allie
het is enigszins donker grijs namelijk... ;D
Dat zullen we vast pas te horen krijgen als deze voorraad verkocht is :'(
Beste mensen laten we hier nu niet van een mug een olifant gaan maken.
is jammer maar geen wereld drama
Ik ga er van uit dat Artitec hier uiterst zijn best aan het doen is om zo'n goed mogelijk model neer te zetten
Hij of zij die dat niet kan zal het makkelijk af kunnen plakken en bij kunnen spuiten met de juiste kleur.
Laten we nu gewoon wachten tot ze echt in de winkels liggen en het model zelf in de hand hebben gehad. Laten we dan ons oordeel nog maar eens geven. ;)
Sjongejongejongejonge Illya het zit je wel echt ENORM hoog hè (net zoals die zwarte balkjes rond de lampjes :P)... Ayayayay...Fijn dat je op de inhoud gaat (waar je ook even mijn lichte optimisme hebt gemist ook) en niet op de man speelt. >:(
Dit lijkt mij voor jou het uitgelezen moment om hier te melden welke kleur het precies moet zijn. Anders krijgen we zometeen pagina's vol over dat het de verkeerde kleur is en dat het een onnodige fout is en dat het niets meer had gekost om het goed te doen. (y)Ik zou niet weten waarom het ineens mijn verantwoordelijkheid is om het correct zijn te verzorgen.
Beste mensen laten we hier nu niet van een mug een olifant gaan maken.Uhhh... zeg je nou dat je werkgever ******** (toch?) gek is om zo met zijn klanten mee te denken (en dat door jou te laten doen?)? ???
Ten eerste het ziet er fantastisch uit. Mijn complimenten voor wat ik tot nu toe heb gezien op de foto's.
Dat dan de twee vlakjes om de lampen wat te klein zijn is jammer maar geen wereld drama zoals het hier nu bijna begint te worden.
Ik ga er van uit dat Artitec hier uiterst zijn best aan het doen is om zo'n goed mogelijk model neer te zetten.Als Artitec niets aan die vlakjes doet, zijn ze in ieder geval niet meer uiterst hun best aan het doen (tegenwoordige tijd).
En ik weet ook zeker dat dit niet makkelijk is en vanzelf gaat.Ahhhhh, arme Artitec ;D
En dat dit dan fout is gegaan is jammer maar mee te leven voor velen. Hij of zij die dat niet kan zal het makkelijk af kunnen plakken en bij kunnen spuiten met de juiste kleur.Ik zou niet bij een afdeling "Klantenservice" gaan werken als je dat echt vindt. Bij een model van 360 Euro zelf gaan spuiten door Joe Blow, hoe verzin je het?
De optie dat Artitec dit nu nog zal herstellen zal klein zijn. Ik zie ze nog niet een stapel van 200/300/500 geen idee hoeveel kappen zelf gaat bijspuiten. Dat dan ook nog eens x2.En het was zo makkelijk: "makkelijk af kunnen plakken en bij kunnen spuiten met de juiste kleur".
Laten we nu gewoon wachten tot ze echt in de winkels liggen en het model zelf in de hand hebben gehad. Laten we dan ons oordeel nog maar eens geven. ;)En krijg ik dan nog de optie het door Artitec te laten herstellen? Nee he? Dus da's een schijnoplossing, "slikken of stikken".
Nou, de DE II'en zijn er. Mooi. Op naar de C6400'den... ;D
Als ik kijk naar de foto op p.10 van dit draadje, vind ik de kop er raar uit zien. Als ik het handmonster op p.19 bekijk, ziet de kop er wel overtuigend uit.
Overigens vind ik dat de foto in de advertentie qua front heel aardig kloppen met het produktiemodel, dus deskundige criticasters hadden wat eerder van leer kunnen trekken.
En laten ze dat nu al lang gedaan* hebben...:( Ja maar, ja maar, ja maar dan zijn de afgelopen 15 pagina's (225 posts) volledig onnodig. 8) Had dit niet voorkomen kunnen worden? ;D
Anyway, die C12C werd volgens Artitec niet meer dit jaar (gehoord op Houten), stond nog teveel op de rol...
Waar staat de officiële reactie van Artitec zelf hier eigenlijk, kan het even niet vinden zo snel......Ik kan me (nog) geen officiële reactie van Artitec zelf herinneren.
Het heuglijke feit dat na lang wachten de gemoderniseerde DE-2 uit China bij Artitec was gearriveerd, leidde tot veel discussie door deze opname <https://images.beneluxspoor.net/bnls/11092012622.jpg> waarop de grijze blokjes rond de frontseinen véél te kort zijn.Hierop heb ik een uitgebreide reactie gekregen (hulde!). Om interpretatiefouten te voorkomen quote ik die letterlijk:
Op andere opnames zoals <http://www.pijplines.nl/media/treinen/ARTITEC_DE2_NS.jpg> (b)lijkt het wat minder erg maar "smoelt" het nog steeds niet goed doordat ze (naast eventueel nog steeds een gering tekort in de lengte) te hoog zijn, waardoor ze nogal vierkant gaan aandoen. Vergelijk dit met bijvoorbeeld <http://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/6340069616/in/set-72157623321505054>.
De Enschedese winkel Pijplines biedt haar klanten al aan het voor 15 Euro te zullen herstellen <http://www.pijplines.nl/pages/posts/artitec-de2-geelblauw-85.php> maar ik heb mijn exemplaar bij [winkel geanonimiseerd] besteld.
Ik kan me voorstellen dat Artitec weer door de Chinese handelspartners teleurgesteld is met deze tekortkoming. Desalniettemin heb ik de volgende vragen:
- Herstelt Artitec de tekortkoming nog bij alle exemplaren voor het leveren aan winkels?
- Zo nee :-( kan dat dan voor individuele gevallen wel gedaan worden?
Als ik al zou kunnen spuiten, zou ik dat op een model van 360 Euro (met LokPilot 4) toch echt niet zelf gaan doen - maar door bijv. de Energiewagen heb ik alle vertrouwen dat Artitec dat wel goed kan.
- Heeft U nog andere suggesties om te voorkomen dat ik in de winkel tot de conclusie kan komen dat het me teveel stoort om er 360 Euro aan uit te geven (waar de winkelier ook weer slachtoffer van is)?
Het vlakje is inderdaad iets te kort. Het is een fout(je) van onze zijde. Of het een fout of foutje is zal ieder voor zich moeten beoordelen; en let wel: op een uitvergrote foto komt de omissie wat "zwaarder" over dan als men het model voor zich heeft.Op het aantal van (ongeveer) twintig heb ik enigszins gekscherend gereageerd dat het me deed denken aan peilingen op basis van 17 personen (met een smiley erbij ook ;) ), hetgeen nog de volgende reactie leverde:
Voor het overige is het een zéér geslaagd model waar we volledig achter staan. De rijeigenschappen zijn erg goed, de detaillering is van hoge kwaliteit en de "look" is waarheidsgetrouw.
Het gehele model overziend is het te korte vlakje maar een kleine omissie, hoewel we wel kunnen begrijpen dat dit nu net dat gene is waar men zich aan stoort.
Omdat op Beneluxspoor de discussie door een klein aantal mensen wordt gevoerd, hebben we naar aanleiding van deze discussie dit model aan ongeveer twintig treinhobbyisten laten zien, met de vraag of ze het model vanwege deze omissie zouden laten staan of bereid zouden zijn een half jaar te wachten op een aangepaste versie.
De meesten zeggen het inderdaad jammer te vinden maar zien geen reden om van koop af te zien. De overigen gaan hem zeker kopen en gaan het vlakje aanpassen of denken dit te gaan doen.
Het opvallende is dat niemand deze omissie doorhad tot dat de discussie op het forum ontstond.
Wij zijn ondertussen aan het uitzoeken of we op een of andere manier winkeliers - die daar om vragen - kunnen faciliteren of dat we iemand of een bedrijf kunnen vinden die bijvoorbeeld op beurzen (bijv. Houten ) z'n diensten aan wil bieden.
Dit kost alleen wel tijd, omdat we eerst snijmalletje moeten laten maken en uittesten, de goede verf moeten zien te vinden enz, enz. Gezien de drukte kan dit wel 1 a 2 maanden duren.
Alles beschouwend zien wij in deze omissie nu geen aanleiding zien om op korte termijn actie te ondernemen. Ik zeg nadrukkelijk op korte termijn, omdat wij nog geen totaalbeeld hebben.
In uw geval. Ik stel voor dat u het model bij [winkel geanonimiseerd] gaat bekijken en dan beslist of u het wilt aanschaffen. Zo niet dan zijn bereik om het model van [winkel geanonimiseerd] terug te nemen.
Of u schaft het aan en mocht u in de nabije toekomst spijt krijgen, dan kunt u direct met ons contact op nemen en wij gaan op dat moment een passende oplossing aanbieden.
Tegen die tijd hebben wij zeer waarschijnlijk een en ander kunnen testen en uitproberen, zodat er dan een oplossing is.
Ik wil niet suggereren dat wat wij om ons heen horen de algemene mening is, daarom wil ik de reacties de komende weken eerst afwachten en dan pas gepaste maatregelen nemen.Mijn conclusie is dus: als je er niet tevreden over mocht zijn, moet je dat aan je winkelier laten merken zodat die dat aan Artitec kan terugkoppelen (en mocht je er wel tevreden over zijn, dan kan dat natuurlijk ook, maar dan is het de vraag wat je er mee wilt bereiken - je hebt dan al wat je wilt).
Onze reactie wordt in eerste instantie ingegeven door wat de winkeliers ons te melden hebben; we denken dat dit een beter beeld geeft over heel Nederland.
We zijn sowieso de komende weken bezig met testen, controleren en decoder inbouw. De uitlevering start a.s. donderdag en loopt tot eind volgende week. Pas daarna zullen de eerste reacties van winkelier bij ons binnen komen en kunnen we gepaste maatregelen nemen.
De blauwe DE2 met gele biezen is uitgeleverd. Staat te lezen op de website van Artitec.
Gerard
Neen, de Artitec heeft niet de proefsnor, maar de definitieve snor, die ook op de rode kwam.
Ik vind dit een hele mooie uitvoering en volgens mij was dit toch een versie met proefsnor?
Alsjeblieft, ik had ook al het idee dat je dáár over aan het twijfelen was, ik heb je een mail gestuurd met naderende info over de uitgebrachte modellen.toppie, ga ik eens rustig doornemen.
Gr,
Mathyn
Die zou het dan wel eens kunnen worden. Eens zoeken op een Kleinspoor vel.
Bespreking van de DE II, blauw met snor en grijs dak (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=861:de2metsnorblauw&catid=60:artitec&Itemid=106)Mooi! Bedankt weer, Chris.
Mooi model! De snor is perfect! Je zou er bijna tijdperk 3 voor gaan rijden...(y)
(dat beetje jeremiëren over de snor in het verleden hielp dus best!)
Mooi! Bedankt weer, Chris.
Taaldetail: de plastic bindertjes zijn geen "ty-ribs" maar "tie-wraps" ([ver]bind-wikkels).
Bij MTE ook hoor ik net.
Kijken of ik er 1 kan oppikken ( of 2 ) voor een bespreking.
Nee. Ik ga er morgen pas om.
Beste Railhopper,
Dank voor de link. Dit is inderdaad de versie welke ik mooier vind dan de versie met de grijze vlakken.
Als de 183 (mogelijk) de enige is geweest die de snor heeft gehad bij NS, dan is het voor een fabrikant mogelijk minder interessant om deze versie uit te brengen.
Toch hoop ik dat deze versie uitgebracht gaat worden.
Mvg Maikel van Velzen
En ja, één stel maar heel kort,
Ook de door mij begeerde 88/161 heeft veel korter gereden.Die vind ik ook de meest interessante en zou ik ook wel willen hebben...
een model rijstensoep dergelijke prijs
Nog een klein (mogelijk?) kritiekpuntje :
Op het stel staat, als ik het goed lees, een revisiedatum van 1963. Dat zou betekenen dat het model eigenlijk een omgekeerd L-sein moet tonen, welk immers in 1963 werd ingevoerd (anders is inzet qua tijdperk wel HEEL beperkt) Ik lees in de bespreking van Chris wat over 2 pitten frontsein. Is dat 3e sein wel op de print aanwezig en via decoder inschakelbaar?
Zeker op een iPad ingetikt? Die dingen maken soms de vreemdste woorden van wat je eigenlijk intikt...
mvg,
Gert
Fraaie plaat Wim. In Sneek, neem ik aan?Komt uit het boek Dieselend door Nederland, ik zie vaker oude platen geplaatst door Wim, zijn die van jou zelf, of ben je negatiefhouder? Ik zie er namelijk (bijna?) nooit een bronvermelding bij...