Het controleren van alle details (de DEII bestaat uit meer dan alleen de snor, al zou je dat hier haast vergeten) kost veel werk en dus veel geld
Sommige zaken zijn nu eenmaal niet voor jouw nieuwsgierige oogjes bestemd...
Misschien goed om nw rubriekje te maken met: Aangekondigd modelletje xyz en waar moet de fabr. opletten?
Ik snap niet waarom er telkens allerlei mensen moeten zeggen dat ZIJ er geen last van hebben (en oh, voorzichtig tegen dat bedrijf dat gewoon aan ons verdient - good for them) telkens als er mensen een feit constateren, namelijk dat er iets FOUT is.
Je mag het niet zeggen.....Je mag het wel zeggen.....geld verdienen.....blij zijn dat iemand het maakt.....je hoeft het niet te nemen, je mag het nemen....Wel last van....geen last van.....pffff, dit riedeltje komt bijna bij elk nieuw model wel weer langs. Tijd voor een nieuwe plaat! Ik vindt het een mooi model. Gr.Edsko
1. Hoe kan ik een volledig citaat nou uit zijn verband rukken?2. Dat het ironisch is, kan ik niet zien maar met moeite hooguit vermoeden. In dit geval leek het me serieus, vooral omdat er (in tegenstelling tot bij de andere paragrafen) bij de laatste opmerking géén smiley stond die op enig sarcasme (dat bedoel je misschien?) kon duiden. Dat is mijn schuld niet.3. Intern wat pielen en vrijwel risicoloze zaken zijn van een geheel andere orde dan "vol op de snoet" (TM Chris van Diesen ) gaan zitten verven!4. (Wie accepteert er een nieuwe BMW voor de normale catalogusprijs van 35.000 met vier direct zichtbare lakfouten?)Het zou GEEN CENT EXTRA hebben gekost om dit goed te doen, dus dit is gewoon variant 325 uit het "maak nou geen stennis, dadelijk willen ze geen geld meer aan ons verdienen" kamp om te zeggen dat je geen kritiek mag hebben en al helemaal niet van Artitec mag verlangen dat ze het verhelpen (zonder meerkosten zelfs). 5. En als jij in je werk fouten maakt, moet je toch ook op de blaren zitten? Of moet je baas dat maar accepteren, want anders wil je niet meer voor je salaris werken?Dat zegt GEEN RUK over totaal ON-NO-DI-GE fouten bij het maken van zulke mooie modellen.Snapt er hier ueberhaupt nog iemand de betekenis van "onnodig"?
Dat iemand er geen last van heeft, mag net zo goed gezegd worden als jouw bericht, dat je er wel last van hebt.Uit een berichtje van Remco (kan ik zo snel niet terugvinden) als moderator, wordt dat heel duidelijk verwoord: beide meningen mogen gepost worden.
Misschien niet, maar als een fabr. een NL model aankondigt dan zou het toch prettig zijn als de zgn kenners alvast een LET OP lijstje hier op t forum maken? Of hebben die kenners ineens last van het bescheidenheidssyndroom?
Illya, ik waardeer je bijdragen in dit forum altijd zeer en ik kijk altijd met groot genoegen naar de vele mooie foto's die je laat zien.
Jouw nogal felle reactie op mijn nuanceringen kan ik even niet volgen.
Volgens mij zijn we het dus met elkaar eens, maar hebben we dat niet van elkaar begrepen.
Ik vond trouwens de scheve snor op de rode De-1 wel veel storender, want die is lastig te herstellen.
ad3. Ik vind het pimpen van de plan V: ramen eruit slopen, seinbalk losmaken, met watervaste stift de raamsponningen en seinbalk zwart kleuren en de transparante kunststof frontruiten ontdoen van een fors stuk plastic niet intern pielen, net zo min als kortkoppelingen aanbrengen op Philotrain stoomloks, maar dat is slechts mijn mening
ik vermoed ook dat Artitec hier net zo hard van baalt als wij.
Mijn enige conclusie is dat Artitec nog steeds niet in staat is de productie in China te managen.
Ik waardeer zeker wel de inzet van Artitec om nederlandse modellen te fabriceren, maar ik ben ook iemand die hier regelmatig wat van de fouten zegt, dus ik snap je reactie niet.
Illya, vrede? Of moeten we ergens eens een glaasje gaan drinken om een en ander uit te praten?