Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:25:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 13:59:14
OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Paul552
Vandaag om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
  

Auteur Topic: Artitec H0 2012  (gelezen 95442 keer)

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #255 Gepost op: 13 september 2012, 11:16:25 »
Jeetje, heeft iemand al gezien dat die grijze vlakjes bij de lampen iets te klein zijn? Wel beeldbepalend hoor, maar volgens mij met een beetje zelfhulp goed te verhelpen! :P ;D
Tsja, een BMW van 35.000 waar de achterlichten voor zitten en andersom is ook met wat zelfhulp te verhelpen vermoedelijk. Ben benieuwd of iemand dat acceptabel vind omdat we toch zóóóó dankbaar moeten zijn dat het BMW behaagt om geld aan ons te verdienen ::)

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #256 Gepost op: 13 september 2012, 11:21:38 »
Heel simpel. Niet iedereen is een klinknagel teller en/of m*********r.
Ik heb dit model ook in bestelling staan en kijk ernaar uit hem binnenkort zijn rondjes te laten rijden.
Jammer dat de snor iets te kort is? Ja, had makkelijk voorkomen kunnen worden. Probleem? Nee. Ziet er voor MIJ uit als een DEII zoals deze in Limburg heeft rondgereden en dat is voor MIJ (en ik schat in voor het merendeel van de kopers) meer dan voldoende. Waarschijnlijk valt het de meeste kopers niet eens op.
Wordt het probleem alsnog opgelost (bijspuiten/verven door Artitec) of het meeleveren van een decal ofzo, prima, hulde maar anders lig IK er echt niet wakker van.
Ik snap niet waarom er telkens allerlei mensen moeten zeggen dat ZIJ er geen last van hebben (en oh, voorzichtig tegen dat bedrijf dat gewoon aan ons verdient - good for them) telkens als er mensen een feit constateren, namelijk dat er iets FOUT is.
Niet een ontwerpbeslissing waar je het mee eens of oneens bent, maar gewoon FOUT en dan wel zodanig dat het gewoon GOED doen geen CENT EXTRA had gekost.
Uiteraard mag je van een duur model best verwachten dat alles goed is maar het blijft een hobby.  (y)
Voor ons ja.
Voor de leverancier is het gewoon business. En leveranciers in niet-dictaturen worden geacht om gewoon zorgvuldig te zijn en tekortkomingen te herstellen. En wie dat betaalt (uiteindelijk de klanten natuurlijk)? Dat wordt dan maar achter de schermen geregeld met degene die de fout heeft gemaakt (of dat nou Chinezen zijn of een Amsterdamse tekenaar), daar heeft de KLANT geen boodschap aan.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3801
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #257 Gepost op: 13 september 2012, 11:27:25 »
Ik snap niet waarom er telkens allerlei mensen moeten zeggen dat ZIJ er geen last van hebben
waarom omgekeerd wel? Kom op zeg, iedereen mag er wat over zeggen, ook als hun mening niet bij jou in je straatje past, net zoals jij je mening mag geven.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #258 Gepost op: 13 september 2012, 11:35:05 »
Mijn citaat wordt door jou een beetje uit zijn verband gerukt. Mijn enigzins ironisch bedoelde bijdrage was een knipoog naar Kees-Jan en Marty met wiens hulp ik vermoed dat een afgeprijsd model door mij met gemak en plezier verfraaid zou kunnen worden, waarna ik deze aan de verzameling kan toevoegen. Voor 340 euro ben ik dat niet van plan  ;)
Hoe kan ik een volledig citaat nou uit zijn verband rukken?
Dat het ironisch is, kan ik niet zien maar met moeite hooguit vermoeden. In dit geval leek het me serieus, vooral omdat er (in tegenstelling tot bij de andere paragrafen) bij de laatste opmerking géén smiley stond die op enig sarcasme (dat bedoel je misschien?) kon duiden. Dat is mijn schuld niet.
Gezien het feit dat ik hier velen vrolijk plan V's zie pimpen (ook niet de goedkoopste) en allerhande ander NS spoormaterieel zie aanpakken (pimpen van Philotrains ed) misschien minder raar dan sommigen doen voorkomen.
Intern wat pielen en vrijwel risicoloze zaken zijn van een geheel andere orde dan "vol op de snoet" (TM Chris van Diesen ;) ) gaan zitten verven!
(Wie accepteert er een nieuwe BMW voor de normale catalogusprijs van 35.000 met vier direct zichtbare lakfouten?)
Het beste is natuurlijk dat producten foutloos zijn, maar dat wordt door onze collectieve kritiek (samen zien we veel meer aan een model dan alleen), haast onmogelijk of tegen prijzen die niet meer lijken op de 340 euro. Ik vind dat niet erg, maar ieder kan voor zichzelf uitmaken hoe je daarmee omgaat.
Het zou GEEN CENT EXTRA hebben gekost om dit goed te doen, dus dit is gewoon variant 325 uit het "maak nou geen stennis, dadelijk willen ze geen geld meer aan ons verdienen" kamp om te zeggen dat je geen kritiek mag hebben en al helemaal niet van Artitec mag verlangen dat ze het verhelpen (zonder meerkosten zelfs).
En als jij in je werk fouten maakt, moet je toch ook op de blaren zitten? Of moet je baas dat maar accepteren, want anders wil je niet meer voor je salaris werken?
Ik blijf vooral het gevoel hebben dat we in een modelspoorhemel leven: er zijn tegenwoordig ontzettend veel supermooie NS modellen, waar we vroeger, voordat Philotrain en Roco in de jaren '70 in die markt stapten, alleen maar van konden dromen. Ik kijk altijd met plezier terug naar de boekjes van HF Enter over de modelspoorwegen goederenvervoer en personenvervoer, die toen maar wat kon aanmodderen met wat er beschikbaar was.
Dat zegt GEEN RUK over totaal ON-NO-DI-GE fouten bij het maken van zulke mooie modellen.
Snapt er hier ueberhaupt nog iemand de betekenis van "onnodig"?

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3371
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #259 Gepost op: 13 september 2012, 11:39:11 »
Jawel hoor, het is onnodig om Onnodig als ON-NO-DI-GE te typen  ;D
Verder heb je wel gelijk hoor  :) ( niet sarcastisch bedoelt)
« Laatst bewerkt op: 13 september 2012, 11:45:01 door Marty »
Mvg Marty,

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #260 Gepost op: 13 september 2012, 11:40:42 »
waarom omgekeerd wel? Kom op zeg, iedereen mag er wat over zeggen, ook als hun mening niet bij jou in je straatje past, net zoals jij je mening mag geven.
Je laat "toevallig" een stuk weg: "telkens als er mensen een feit constateren, namelijk dat er iets FOUT is.".
Wat het probleem is, is dat het telkens reactief is, namelijk als anderen iets zeggen.
Bovendien is het constateren van een feit iets heel anders dan een mening (al denken zelfs hele politieke partijen tegenwoordig het tegendeel).
Iedereen mag vinden "ik heb geen probleem met deze fout", maar ze mogen niet zeggen dat het geen fout is en ze mogen ook niet zeggen dat degenen die er wèl over vallen (en soms oprecht ontzettend teleurgesteld erover zijn, zie Sicco - ik ook trouwens) dat niet mogen zeggen. En dat gebeurt wel, of wil jij nu beweren van niet?!
Ik vind het veelzeggend dat je de boel nu omdraait en doet alsof IK nu beweer dat mensen een "niet in mijn straatje passende mening" mogen geven.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #261 Gepost op: 13 september 2012, 11:41:19 »
Jawel hoor, het is onnodig om Onnodig als ON-NO-DI-GE te typen  ;D
Verder heb je wel gelijk hoor  :) ( niet sarcastisch bedoelt)
;D

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #262 Gepost op: 13 september 2012, 11:41:31 »
Wie accepteert er een nieuwe BMW voor de normale catalogusprijs van 35.000 met vier direct zichtbare lakfouten?
Beetje fatsoenlijke BMW kost 135.000  ;D ;D  voor een ton wil ik die lakfoutjes wel voor lief nemen ;D ;D

Het gaat dus hier echt ook om de prijs/prestatieverhouding :-X

Het zou GEEN CENT EXTRA hebben gekost om dit goed te doen
Geheel mee eens  (y) (y)

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #263 Gepost op: 13 september 2012, 11:44:53 »
Ik blijf vooral het gevoel hebben dat we in een modelspoorhemel leven: er zijn tegenwoordig ontzettend veel supermooie NS modellen, waar we vroeger, voordat Philotrain en Roco in de jaren '70 in die markt stapten, alleen maar van konden dromen. Ik kijk altijd met plezier terug naar de boekjes van HF Enter over de modelspoorwegen goederenvervoer en personenvervoer, die toen maar wat kon aanmodderen met wat er beschikbaar was.
Ik, en met mij vele hobbygenoten waar ik mee om ga, zien dat toch echt anders. OK over het Nederlandse aspect kan ik niks zeggen, ik verzamel vooral Belgisch. Het is de laatste jaren eerder het tegenovergestelde van de modelspoorhemel:
- Er is totaal geen enkele communicatie over de voortgang van projecten
- Er wordt lukraak wat aangekondigd zonder naar de markt te kijken (eerder naar elkaar)
- Als je informatie vraagt over levertijden wordt je steevast met een kluitje het riet ingestuurd en alles is de schuld van anderen, of je krijgt standaard opmerkingen als 'liever een goed model te laat dan een fout model op tijd'. Dat je daar nog mee wegkomt als iedereen inmiddels weet hoe het zit...
- 80 tot 90 procent van mijn lijstje uit 2007 is nog altijd niet geleverd
- De laatste drie modellen waar ik enorm naar uitgekeken had bevatten allemaal zo grove, opzichtige en makkelijk voorkoombare fouten dat ik ze niet heb kunnen afnemen
- Als er wat geleverd wordt is het vaak een hele serie varianten in één keer die binnen enkele weken uitverkocht is. Uitgaven zijn in het geheel niet te plannen.

Persoonlijk kan ik eerder zeggen dat ik de hobby langzaamaan beu begin te worden dan dat ik me in een hemel bevind eerlijk gezegd

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3371
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #264 Gepost op: 13 september 2012, 11:45:08 »
Het is heel simpel, als ik een sticker voor een klant ontwerp, en het wordt niet gemaakt zoals het moest, dan moet ik op de blaren zitten, en meestal is die fout niet nodig en had het goeddoen ook niet duurder geweest, want de printer draait toch wel.
Is gewoon een kwestie van 1 te controleren aspectje van een ontwerp over het hoofd zien of verkeerd goedkeuren.
Kan ook zijn dat artitec de juiste prints wel heeft goedgekeurd en dat de fabrikant een foutje heeft gemaakt na het akkoord van Artitec, dan zit die belchinees op de blaren, maar ja, om het dan goed te krijgen ben je wel weer even verder.
De schuld hoeft dus zeker niet bij artitec te liggen, en zonder uitleg van een ontsnapte foto is het afwachten wat Artitec zelf zegt
Dat het fout is is wel duidelijk, maar waar de oorzaak ligt, weet hier niemand op 4 gebruikers na :)
Mvg Marty,

Hans sprinter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1520
  • Vriend van vlaflip
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #265 Gepost op: 13 september 2012, 11:45:38 »
Allen,
Ik ga me niet verder in de discussie mengen, maar als alle Artitec roeptoeters (ongedefinieerd wie)
eens samen met Artitec aan een oplossing gaan werken, en wij met zijn allen (weer ongedefinieerd wie)
even rustig afwachten waar Artitec mee komt, dan komt er wellicht een oplossing voor het issue?
Groetjes, Hans  :)

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6382
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #266 Gepost op: 13 september 2012, 11:46:18 »
Jammer van die fout op de Neus, maar het blijft een Limburgs treinstel.
De 179 heeft hier bij mij zowat in de achtertuin gereden.
Maar ik ben het deze keer met de criticasters eens, deze fout had niet mogen voorkomen, en zeker niet op een treinstel wat verder tot in de puntjes is afgewerk.
Zelfs Artitec zou dit niet moeten willen om het zo aan de klant tekoop aan te bieden.
Dessalniettemin zal ik het stel niet laten staan.

LET OP: dit is geen kritiek naar het adres van Artitec, wat mij betreft zijn ze goed bezig.
En als ze dit foutje ool nog eens intern zouden willen oplossen?? Zou het helemaal top zijn.



Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3801
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #267 Gepost op: 13 september 2012, 11:48:45 »
<laat maar>
« Laatst bewerkt op: 13 september 2012, 15:22:50 door Falkenberg »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #268 Gepost op: 13 september 2012, 11:51:12 »
Kunnen we het niet eens een keertje netjes houden en niet op de man gaan spelen? Is namelijk helemaal niet nodig. Bedankt!

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #269 Gepost op: 13 september 2012, 11:52:09 »
Bert: wordt te persoonlijk, daarom even verwijderd

Gr, Bert
« Laatst bewerkt op: 13 september 2012, 15:08:21 door Bert van Gelder »