Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 21:14:45
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
Vandaag om 20:49:29
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 20:48:21
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door raymond erdtsieck
Vandaag om 20:38:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
Vandaag om 20:31:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald Halma
Vandaag om 20:17:56
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 19:37:41
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 19:30:31
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:55:04
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 18:15:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ben
Vandaag om 17:53:38
Haandrecht materieel door AB 7216
Vandaag om 16:41:36
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
  

Auteur Topic: Artitec H0 2012  (gelezen 95784 keer)

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3373
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #285 Gepost op: 13 september 2012, 14:14:56 »
Han is niet nieuwsgierig, hij weet alleen graag alles  :)

Citaat
Het controleren van alle details (de DEII bestaat uit meer dan alleen de snor, al zou je dat hier haast vergeten) kost veel werk en dus veel geld

dus laat je de controle maar weg ?? uhu , de nazorg kost verder niks  :)
Een streepje 3 mm dik drukken of 4 mm kost echt geen drol meer hoor
« Laatst bewerkt op: 13 september 2012, 14:17:00 door Marty »
Mvg Marty,

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #286 Gepost op: 13 september 2012, 14:24:39 »
Sommige zaken zijn nu eenmaal niet voor jouw nieuwsgierige oogjes bestemd...
Misschien niet, maar als een fabr. een NL model aankondigt dan zou het toch prettig zijn als de zgn kenners alvast een LET OP lijstje hier op t forum maken? Of hebben die kenners ineens last van het bescheidenheidssyndroom?

Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8829
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #287 Gepost op: 13 september 2012, 14:27:34 »
Wat dacht je van een geheimhoudingsplicht? Zaken die met een fabrikant worden besproken worden echt niet hier op het Volksforum gezet...
« Laatst bewerkt op: 13 september 2012, 14:29:39 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #288 Gepost op: 13 september 2012, 14:40:56 »
Dat is ook niet wat me interresseert. Als je een correspondentie voert met een fabr moet je dat vooral blijven doen als die fabrikant r baat bij heeft.
Wat mij goed lijkt is dat als bv Rivarossi een extra run van een Railpro met lading betonbiels aankondigt er een kenner is die zegt: let op dit keer iets minder bielsen graag ivm gewicht wat de wagon officieel kan hebben.

Niks geheimzinnigs aan toch?

Misschien goed om nw rubriekje te maken met: Aangekondigd modelletje xyz en waar moet de fabr. opletten?
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8829
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #289 Gepost op: 13 september 2012, 14:45:14 »
Misschien goed om nw rubriekje te maken met: Aangekondigd modelletje xyz en waar moet de fabr. opletten?

ja, doe maar
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #290 Gepost op: 13 september 2012, 14:51:21 »
Serieus blijven graag, lollige opmerkingen graag bij
 http://tinyurl.com/max-tailleur
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #291 Gepost op: 13 september 2012, 14:55:20 »
Ik snap niet waarom er telkens allerlei mensen moeten zeggen dat ZIJ er geen last van hebben (en oh, voorzichtig tegen dat bedrijf dat gewoon aan ons verdient - good for them) telkens als er mensen een feit constateren, namelijk dat er iets FOUT is.

Illya,

Dat iemand er geen last van heeft, mag net zo goed gezegd worden als jouw bericht, dat je er wel last van hebt.

Uit een berichtje van Remco (kan ik zo snel niet terugvinden) als moderator, wordt dat heel duidelijk verwoord: beide meningen mogen gepost worden.
Wat niet gewenst is, is dat degene die zich er NIET aan stoort, gaat lopen roepen dat de klinknageltellers hun mond moeten houden. Maar dat gaat hier niet op, aangezien Eric niet roept dat jij bijvoorbeeld je mond zou moeten houden (waarmee ik je niet als klinknagelteller wil bestempelen, overigens! :).

Met vriendelijke groet,

Bert

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #292 Gepost op: 13 september 2012, 14:57:22 »
En voor Han en "Mispoes", mag het weer on-topic? Anders hebben we zo 5 bladzijden moppentrommels.. :)
(die ik overigens nu bij m'n favorieten heb gezet..)

Volgende haal ik weg...

Met vriendelijke groet,

Bert

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5918
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #293 Gepost op: 13 september 2012, 16:11:38 »
Je mag het niet zeggen.....
Je mag het wel zeggen.....
geld verdienen.....
blij zijn dat iemand het maakt.....
je hoeft het niet te nemen, je mag het nemen....
Wel last van....
geen last van.....

pffff, dit riedeltje komt bijna bij elk nieuw model wel weer langs. Tijd voor een nieuwe plaat! ;)

Ik vindt het een mooi model.  (y)

Gr.

Edsko

Hey, die plaat ken ik ook! :D


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Spoor 0 adept

manuelspot

  • Gast
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #294 Gepost op: 13 september 2012, 17:20:41 »
Vandaag mail gehad van Artitec. De stellen gaan volgende week in uitlevering.
Bij de mail zaten twee foto's. 1 van de blauwe en 1 van de geel/blauwe die nu gaan komen.




© Foto's: Artitec.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2354
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #295 Gepost op: 13 september 2012, 18:19:34 »
Kwijl kwijl  :P  wat een prachtig model zeg  (y)

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5416
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #296 Gepost op: 13 september 2012, 19:46:00 »
1. Hoe kan ik een volledig citaat nou uit zijn verband rukken?

2. Dat het ironisch is, kan ik niet zien maar met moeite hooguit vermoeden. In dit geval leek het me serieus, vooral omdat er (in tegenstelling tot bij de andere paragrafen) bij de laatste opmerking géén smiley stond die op enig sarcasme (dat bedoel je misschien?) kon duiden. Dat is mijn schuld niet.

3. Intern wat pielen en vrijwel risicoloze zaken zijn van een geheel andere orde dan "vol op de snoet" (TM Chris van Diesen ;) ) gaan zitten verven!

4. (Wie accepteert er een nieuwe BMW voor de normale catalogusprijs van 35.000 met vier direct zichtbare lakfouten?)Het zou GEEN CENT EXTRA hebben gekost om dit goed te doen, dus dit is gewoon variant 325 uit het "maak nou geen stennis, dadelijk willen ze geen geld meer aan ons verdienen" kamp om te zeggen dat je geen kritiek mag hebben en al helemaal niet van Artitec mag verlangen dat ze het verhelpen (zonder meerkosten zelfs).
  
5. En als jij in je werk fouten maakt, moet je toch ook op de blaren zitten? Of moet je baas dat maar accepteren, want anders wil je niet meer voor je salaris werken?Dat zegt GEEN RUK over totaal ON-NO-DI-GE fouten bij het maken van zulke mooie modellen.
Snapt er hier ueberhaupt nog iemand de betekenis van "onnodig"?
Illya, ik waardeer je bijdragen in dit forum altijd zeer en ik kijk altijd met groot genoegen naar de vele mooie foto's die je laat zien. Jouw nogal felle reactie op mijn nuanceringen kan ik even niet volgen.

Ik heb even nummers in bovenstaand citaat van jouw post gezet:

ad1. Je hebt een volledig citaat uit zijn verband gerukt, omdat je niet mijn hele post, maar alleen mijn laatste zin citeert. Die laatste zin heeft een relatie met de vorige en die had je weggelaten en dan lijkt het ineens dat ik hier de suggestie wek dat er niets aan de hand is en dat de fout niets voorstelt. Als je beide zinnen ziet staan, dan kun je zien dat ik niet geïnteresseerd ben in een gele De-2 zoals die nu is, maar wel tegen een gereduceerde prijs en dat ik dan de snor wel wil bijwerken. Ik vind de snor wél storend én onnodig (dit is ad6.) Volgens mij zijn we het dus met elkaar eens, maar hebben we dat niet van elkaar begrepen. Ik vond trouwens de scheve snor op de rode De-1 wel veel storender, want die is lastig te herstellen.

ad2. Ok voortaan nog meer smileys plaatsen  :)

:pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:
(smiley animatie doet het niet?)

ad3. Ik vind het pimpen van de plan V: ramen eruit slopen, seinbalk losmaken, met watervaste stift de raamsponningen en seinbalk zwart kleuren en de transparante kunststof frontruiten ontdoen van een fors stuk plastic niet intern pielen, net zo min als kortkoppelingen aanbrengen op Philotrain stoomloks, maar dat is slechts mijn mening


ad4. Ik koop deze De-2 dus ook niet, misschien tegen een gereduceerde prijs. Je mag er juist wel wat van zeggen, maar ik vermoed ook dat Artitec hier net zo hard van baalt als wij. Alleen post Artitec niet hier (afgezien van enkele roeptoeters, die ik ook niet altijd direct in verband met Artitec kan brengen en die ook wel eens rare excuses aandragen). Mijn enige conclusie is dat Artitec nog steeds niet in staat is de productie in China te managen. Dat probleem hoort niet bij de klant, maar dat ligt hij ook niet, want voor de genoemde prijs hoeft niemand het te kopen. Dat we lang gewacht hebben en gehoopt op een perfect model maakt het misschien moeilijk te verkroppen dat er weer geen goed model is van een gele DE-2.
Ik waardeer zeker wel de inzet van Artitec om nederlandse modellen te fabriceren, maar ik ben ook iemand die hier regelmatig wat van de fouten zegt, dus ik snap je reactie niet.

ad5. Hier waren we het al over eens. Deze fout is zonder meer onnodig, maar het vermijden van dergelijke fouten kost wel geld: namelijk het inzetten van een fatsoenlijke kwaliteitscontrole bij de fabrikant in China. En die kunnen we allemaal hier constateren is onvoldoende.

Illya, vrede?  :)  Of moeten we ergens eens een glaasje gaan drinken om een en ander uit te praten?  ;)

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #297 Gepost op: 13 september 2012, 21:02:27 »
Dat iemand er geen last van heeft, mag net zo goed gezegd worden als jouw bericht, dat je er wel last van hebt.
Uit een berichtje van Remco (kan ik zo snel niet terugvinden) als moderator, wordt dat heel duidelijk verwoord: beide meningen mogen gepost worden.
Nou moet het niet gekker worden als ook moderatoren door niet volledig lezen en onvolledig quoten mij in de schoenen schuiven dat ik zou beweren dat de mensen die er geen last van hebben dat niet zouden mogen zeggen  :o . Dat mogen ze van mij en dat heb ik ook in deze draad intussen (meermaals!) expliciet gezegd.
Ik maak alléén bezwaar tegen het (inderdaad telkens terugkerende) afzeiken van de mensen die (een feit constateren en) er wel last van hebben, onder verschillenden mommen ("wees blij", "klinknagelteller", "je mag het pas zeggen als je hem zelf in de winkel in de hand hebt gehouden"...).
Dus voortaan gewoon beperken tot "[vind ik] Lekker belangrijk" en dan is er niets aan de hand. Da's toch niet zo moeilijk?  8)

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #298 Gepost op: 13 september 2012, 21:08:49 »
Misschien niet, maar als een fabr. een NL model aankondigt dan zou het toch prettig zijn als de zgn kenners alvast een LET OP lijstje hier op t forum maken? Of hebben die kenners ineens last van het bescheidenheidssyndroom?
"Hee Artitec, letten jullie er wel op dat die verbouwde DE-2 geel moet zijn? NS-vignetten moet hebben? Dat-ie op normaalspoor rijdt?" ??  ::)
Toen de fout werd geconstateerd, lag de DE-2 nog niet in de winkel en zeer waarschijnlijk nog bij Artitec (dat bij monde van deze of gene wel meeleest) dus Artitec kan (kon?) er zijn voordeel mee doen.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #299 Gepost op: 13 september 2012, 21:30:34 »
Illya, ik waardeer je bijdragen in dit forum altijd zeer en ik kijk altijd met groot genoegen naar de vele mooie foto's die je laat zien.
Dank (maar het wel/niet mooi zijn van die foto's hoeft hier niet relevant te zijn hoor ;) )
Jouw nogal felle reactie op mijn nuanceringen kan ik even niet volgen.
In mijn beleving was ik niet erg fel op jouw bijdrage, maar misschien was je dan een beetje het "slachtoffer" van wat een algemene teneur in bagatelliserende reacties in mij losmaakte  ;)  Sorry  :-\
Volgens mij zijn we het dus met elkaar eens, maar hebben we dat niet van elkaar begrepen.
Houden we het daar op  :D
Ik vond trouwens de scheve snor op de rode De-1 wel veel storender, want die is lastig te herstellen.
Voor mij is de geomderniseerde DE-2 net zo lastig te herstellen.
Na maanden extra wachten (dat moet dan maar) is zo'n onnozele maar zeer opvallende fout erg storend. Dan wacht ik nog wel enkele jaren (dat zijn we intussen wel gewend  :P ) op een volgende versie.
ad3. Ik vind het pimpen van de plan V: ramen eruit slopen, seinbalk losmaken, met watervaste stift de raamsponningen en seinbalk zwart kleuren en de transparante kunststof frontruiten ontdoen van een fors stuk plastic niet intern pielen, net zo min als kortkoppelingen aanbrengen op Philotrain stoomloks, maar dat is slechts mijn mening
Daar zitten ook een hoop grijstinten ;) maar als je bij die kop uitschiet is het "even" erger dan bijv. bij Lima ICR het zwart verven van het "glas" buiten de raamsponningen zodat je niet meer tussen bak en sponning door kon kijken.
En ik ben duidelijk niet zo'n heftige "pimper" (zeker niet voor "High-End" modellen!).
ik vermoed ook dat Artitec hier net zo hard van baalt als wij.
Dat hoop ik - dan is men (eerder) geneigd er wat aan te doen (en alsnog van o.a. Sicco en mij te "cashen"). Maar gezien het terughoudende gedrag bij de eerste kolenbakken (tiktiktiktiktiktiktik) en het schijnbaar gewoon uitsturen van foto's met de korte balkjes, vrees ik dat men toch weer probeert te doen of de neus bloedt en kijken of men ermee wegkomt.
In dat geval vrees ik expliciet per mail aan Artitec en mijn dealer de bestelling te moeten veranderen in een exemplaar van een volgende run/versie (c.q. annuleren als men dat niet wil).
Mijn enige conclusie is dat Artitec nog steeds niet in staat is de productie in China te managen.
Daar hebben ze mijn medeleven, want het (b)lijkt wel een heel erg hardleers volk en dan ook langzamerhand steeds duurder.
Misschien eens met Brawa praten over medegebruik van faciliteiten ofzo? Trouwens, die Gützold locs waren perfect, dus als ze dat nu kopen nu de eigenaar ermee stopt...
Ik waardeer zeker wel de inzet van Artitec om nederlandse modellen te fabriceren, maar ik ben ook iemand die hier regelmatig wat van de fouten zegt, dus ik snap je reactie niet.
Beschouw die maar als niet op jou gericht.
Illya, vrede?  :)  Of moeten we ergens eens een glaasje gaan drinken om een en ander uit te praten?  ;)
Er was geen oorlog ;D  maar dat mag best hoor  ;)