Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Ben
Vandaag om 10:03:02
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door meino
Vandaag om 09:57:23
Bouw van materieel 40 treinstellen door cor_b
Vandaag om 09:57:12
Mini baantje `` De visafslag`` door spoorijzer
Vandaag om 09:39:16
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 09:28:35
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 09:24:47
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Gerard
Vandaag om 09:21:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door tothebeach
Vandaag om 09:11:51
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 09:05:18
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door Arjan6511
Vandaag om 09:04:01
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 08:16:54
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 08:01:28
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 07:45:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door gdh
Vandaag om 06:54:59
Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:20:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:32:25
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:28:49
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door eitreb
17 april 2024, 23:06:00
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door gdh
17 april 2024, 22:26:07
Pools diorama H0 door Cegielski
17 april 2024, 22:26:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door raymond erdtsieck
17 april 2024, 22:16:30
Bauarbeiten im gange door Frank 123
17 april 2024, 22:13:30
EifelBurgenBahn door Die Bahn
17 april 2024, 22:12:14
Raadplaatje door Magic
17 april 2024, 22:10:17
Pfarrerwinkel bahn door wob
17 april 2024, 21:15:01
US diorama in H0 door Wim Vink
17 april 2024, 21:14:01
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Erjen89
17 april 2024, 20:27:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Mispoes
17 april 2024, 20:27:24
Station Roodeschool door Huup
17 april 2024, 20:18:44
  

Auteur Topic: Artitec H0 2012  (gelezen 95716 keer)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #345 Gepost op: 14 september 2012, 22:58:54 »
Als die blokken NS-grijs moeten zijn is het RAL7016
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Rubedino

  • Gast
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #346 Gepost op: 14 september 2012, 23:01:54 »
7016 dus (kon het niet goed zien op de foto). En dat vlakje snij je natuurlijk ook zo.... Als decal of spuitmaskertje (het gaat toch alleen maar om wat buiten de lampen zit?).

mvg,

Kees-Jan

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 475
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #347 Gepost op: 14 september 2012, 23:56:41 »
Schandalig als Artitec dit over z'n kant laat gaan dat een bedrijf dit voor € 15,= moet gaan herstellen en dat dit bedrijf deze dienst hier nog aankondigt ook   >:( >:( [iets wat ze immers ook zelf kunnen doen als het dan moet, als service naar de klant] dat zou mijn eer als bedrijf toch te na gaan  :'(!
« Laatst bewerkt op: 14 september 2012, 23:59:14 door ddv »

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3373
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #348 Gepost op: 15 september 2012, 00:07:05 »
Dirk/Diederik/Dennis/???* Je weet ook niet wat je ouweneelt, eerst moeten we blij zijn van je dat we bij ze mogen kopen omdat ze wat Nederlands maken, en we mogen geen moet achter de koplamp tellen, en nu zeg je dit........ kom je lekker geloofwaardig over, of is Geduld geen schone zaak meer.
Ze hebben nog geen letter naar buiten gebracht en je hebt je mening over Artitec 180 graden gedraaid, je zou de politiek in moeten gaan   (y) (y) :)... watch the factcheckers  :)

Edit: Dieter  :)
« Laatst bewerkt op: 15 september 2012, 00:11:31 door Marty »
Mvg Marty,

manuelspot

  • Gast
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #349 Gepost op: 15 september 2012, 02:05:06 »
Beste mensen laten we hier nu niet van een mug een olifant gaan maken.

Ten eerste het ziet er fantastisch uit. Mijn complimenten voor wat ik tot nu toe heb gezien op de foto's.
Dat dan de twee vlakjes om de lampen wat te klein zijn is jammer maar geen wereld drama zoals het hier nu bijna begint te worden.

Ik ga er van uit dat Artitec hier uiterst zijn best aan het doen is om zo'n goed mogelijk model neer te zetten. En ik weet ook zeker dat dit niet makkelijk is en vanzelf gaat. En dat dit dan fout is gegaan is jammer maar mee te leven voor velen. Hij of zij die dat niet kan zal het makkelijk af kunnen plakken en bij kunnen spuiten met de juiste kleur.

De optie dat Artitec dit nu nog zal herstellen zal klein zijn. Ik zie ze nog niet een stapel van 200/300/500 geen idee hoeveel kappen zelf gaat bijspuiten. Dat dan ook nog eens x2.

Laten we nu gewoon wachten tot ze echt in de winkels liggen en het model zelf in de hand hebben gehad. Laten we dan ons oordeel nog maar eens geven. ;)
« Laatst bewerkt op: 15 september 2012, 02:07:06 door Manuel »

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 475
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #350 Gepost op: 15 september 2012, 03:01:40 »
Marty, even voor de goede orde  :):

Ik ben géén 180 graden gedraaid, ik vindt het een prachtig model ik blijf het een prachtig model vinden v.z.v. dat wat ik er nu van heb gezien en ik koop hem ook [ook zoals hij nu is !  (y)].
Er zijn echter mensen, dat heb ik in dit draadje geleerd, die met dit mankement grote moeite hebben, hier heb ik begrip voor al heb ik daarvoor hier en daar wat ongelukkige bewoordingen gebruikt  :'(, en nogmaals omdat het mankement MIJ PERSOONLIJK niet zo stoort.
Een feit is dat ik vindt dat Artitec zich deze kritiek ter harte moet nemen, bij sommigen onder ons zit de teleurstelling zoals je kan lezen heel diep en als er een mogelijkheid is het euvel op vrij simpele wijze te herstellen [en die is er dus blijkbaar anders zou de commercie zich niet hierop storten voor 15 euro] dan vindt IK dat Artitec het niet op zich mag laten zitten om mensen verder op onkosten te jagen  >:( en dan heb ik het over mensen, en vergeef mij dan mijn eerdere onbezonnen uitdrukking, die het werkelijk niet kunnen of aandurven het zelf te herstellen want je gaat uiteidelijk toch aan een model van een paar honderd euro prutsen en dat is veel geld. Uit die invalshoek gezien vindt IK dat Artitec ... wetende dat ... zélf maatregelen behoort te nemen en deze mensen NIET in de armen van de commercie moet jagen dan wachten we liever een paar weken op de aanpassing waarna we dan een model krijgen waar IEDEREEN zich in kan vinden maar zonder mensen i.d.d. op extra kosten te jagen, meer bedoelde ik niet  ::).

Ik heet Dieter  :) :) :)

PS: Ik heb een hekel aan politiekers, die plakken altijd zo  ;D ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 15 september 2012, 03:12:59 door ddv »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3396
    • Flickr
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #351 Gepost op: 15 september 2012, 08:31:19 »
Beste mensen laten we hier nu niet van een mug een olifant gaan maken.
is jammer maar geen wereld drama
Ik ga er van uit dat Artitec hier uiterst zijn best aan het doen is om zo'n goed mogelijk model neer te zetten
Hij of zij die dat niet kan zal het makkelijk af kunnen plakken en bij kunnen spuiten met de juiste kleur.
Laten we nu gewoon wachten tot ze echt in de winkels liggen en het model zelf in de hand hebben gehad. Laten we dan ons oordeel nog maar eens geven. ;)

Sorry, maar ook ik begin me nu echt te irriteren aan deze overslaande langspeelplaat. Ma alle discussies en argumenten vind ik het nogal; respectloos dat het weer met één veeg van tafel wordt geveegd met dezelfde argumenten die al honderd keer zijn weerlegd.
- Het is niet aan jou om te bepalen of het een olifant of een mug is, voor mensen die die DE2's hebben meegemaakt en er erg naar uit gekeken hebben is het een grote fout. Hoe een DE2 smoelt komt erg nauw en een fabrikant a la Artitec behoort dat te weten gezien hun reputatie. Dit honderden euro's kostende model smoelt voor de kenners niet als DE2 door een simpel te voorkomen fout. Sterker nog, we hebben het hier dus niet om een klinknagelfout (want dat is ene fout die je alleen ziet als je dat soort minieme details zou weten) maar om een weliswaar kleine, maar opzichtige fout waardoor het hele stel fout oogt.
- Als Artitec een zo goed mogelijk model had neergezet had men de modellen zo niet moeten accepteren, want dit had met dezelfde moeite wel goed kunnen zijn. En je kunt niet zeggen dat het 'aan China ligt', want daar kies je voor. Je kunt niet honderden euro's vragen voor een model, wederom iets verkopen met voorkoombare fouten en dan gaan klagen dat anderen niet hebben gedaan waar jij de opdracht toe hebt gegeven en de klant voor moet betalen. Er is werkelijk geen branche die daarmee wegkomt.
- Jammer is als een Piko Hondekop voor een absolute wereldprijs een paar zichtbare kenmerken heeft waaraan je kunt zien waarom ze het tegen die wereldprijs kunnen maken, een model van een paar honderd euro wat ik niet zonder teleurstelling naar kan kijken vind ik iets meer dan jammer
- Ik ga, nog even afgezien van of ik het zou kunnen of niet, niet lopen plakken, schuren en spuiten op een model van deze prijsklasse op het goed te krijgen. Iets met risico's, garantie en een beetje principes.
- Vooral de laatste dooddoener is eigenlijk om je te bescheuren: er zijn foto's, er zijn conclusies, maar we moeten nog steeds wachten tot het in de winkels ligt voor we er wat van mogen zeggen?

Ik ben zo onderhand zo doodmoe van dit soort discussies aan het worden dat het misschien beter is dat we de modelbouw inderdaad (want dat is blijkbaar wat gewenst is) weer terugbrengen naar het niveau van tien of meer jaar geleden, waarin we blij mochten zijn dat er Nederlandse modellen gemaakt werden ook al klopten ze niet helemaal, alleen dan wel voor 'professionele' prijzen. Het is blijkbaar goed genoeg en de conclusie die de fabrikanten met vele plezier kunnen trekken is dat ze er blijkbaar ook vier keer meer voor kunnen vragen ook! Waren zijn wij als Nederlanders de eersten die gaan klagen als een winkel of bedrijf ons iets verkoopt waar wat mee is, maar denken we hier met z'n allen dat de modelspoorbranche niet zo hoeft te werken?

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8827
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #352 Gepost op: 15 september 2012, 09:22:02 »
In het kader daarvan nog maar even de afspraak die gemaakt is zo'n 2½ jaar geleden:

Hoi allemaal,

Op Beneluxspoor worden veel modellen besproken in de categorie materieelbespreking. Iedereen bekijkt dat model op zijn eigen manier.
Wanneer er gefundeerde kritiek wordt geuit op een model wordt dat soms beantwoord met reacties in de trant van: "Waarom maak je je zo druk om een lettertje hier of daar?" of "Wees blij dat het model er uberhaupt is" e.d.

Nu zien wij, als moderators, eigenlijk twee verschillende belevingen op Beneluxspoor. Zonder een waardeoordeel aan beiden te hangen, onderscheiden wij de modelspoorder en de treinenliefhebber. Nu lijkt dit op het eerste gezicht hetzelfde maar er zit toch een wezenlijk verschil.

De modelspoorder aan de ene kant wil graag een zo groot mogelijke graad van detaillering in zijn model waarbij het model correct is aan het grote voorbeeld.

De treinenliefhebber daarintegen heeft een andere beleving, deze liefhebber is tevreden als het model een goede weerspiegeling is van het grote voorbeeld maar voor hem is het niet van belang dat het model de perfectie benaderd die de modelspoorder graag ziet.

Wat wij met deze uiteenzetting willen duidelijk maken is heel simpel, accepteer elkaars hobby beleving. Treinenliefhebber, accepteer dat een modelspoorder zich inderdaad kan opwinden over een verkeerd lettertje. Modelspoorder accepteer dat de treinenliefhebber niet alles volledig op schaal hoeft te hebben en dat een verkeerd seinbeeld het model voor hem niet waardeloos maakt.

Wij zouden het als prettig ervaren als jullie elkaar de ruimte geven om de hobby te beleven zoals iedereen zelf wil. Dus opmerkingen zoals in het begin geschetst, graag achterwege laten.

Bij voorbaat dank,

Moderatoren

Beneluxspoor.net





En voor de liefhebbers de link

Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21665
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #353 Gepost op: 15 september 2012, 09:25:22 »
Zo is dat. Maar het is moeilijk hoor. Zelfs Sicco, die ik ken als een zeer redelijk mens, denkt in het eerste gedachtestreepje voor anderen. Als je wat minder moeite hebt met het foutje, dan heb je de de2 kennelijk niet meegemaakt en ben je al helemaal geen kenner.  :'( ;)

Nu ben ik ook zeker geen kenner hoor. Ik denk sowieso dat er op dit hele forum ongeveer drie mensen rondhangen die onmiddelijk zien dat die streepjes niet kloppen. Maar ik hoor het altijd graag en dan mag ik helemaal zelf uitmaken of ik zoiets een probleem vind.
Nu hoef ik die hele gele de2 niet, dat scheelt natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 15 september 2012, 09:31:12 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3396
    • Flickr
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #354 Gepost op: 15 september 2012, 10:03:24 »
Ik realiseer me onmiddellijk dat ik me in mijn laatste reactie iets meer laat meeslepen dan tot nu toe (hoewel ik het zeker niet bedoelde zoals Henk schetst, maar dat is het gevaar van reageren via het web), maar om eerlijk te zijn had ik even genoeg van die vastzittende plaat. Heb ook meteen een bericht naar de moderatoren gestuurd dat als het over de schreef is het met alle liefde verwijderd mag worden.

Maarreuh.... zou het er echt maar drie zijn?  :o :-\
« Laatst bewerkt op: 15 september 2012, 10:05:42 door Sicco Dierdorp »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21665
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #355 Gepost op: 15 september 2012, 10:30:25 »
Vier dan? De ervaring leert ook dat bijzonder weinig mensen zich heel veel gelegen laten liggen aan dergelijke uiterlijke foutjes. Dat maakt het zeer te prijzen als een fabrikant de moeite neemt het te veranderen, maar tevens dat dat commercieel niet erg verantwoord is. Het moet wel heel ruig worden - die Roco Husa BR189 bijvoorbeeld - willen veel mensen een model laten staan.
Technische problemen liggen anders. Als het niet goed werkt, is dat voor veel meer mensen frustrerend.

Goede tekst trouwens hoor. Lekker laten staan. Ik lees het als een verzoek tot verdraagzaamheid. Wederzijdse verdraagzaamheid zou kunnen voorkomen dat een model hier nu al dagenlang tot die grijze streepjes wordt gereduceerd.
« Laatst bewerkt op: 15 september 2012, 10:36:28 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Online Online
  • Berichten: 2496
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #356 Gepost op: 15 september 2012, 10:58:12 »
Al dat gedoe over die koplamp balk ,ik neem hem toch want zulke modellen mogen op een echte Ned. baan niet ontbreken
Het interieur moet toch worden geschilderd , dus pak ik gewoon de koplamp balkjes gewoon mee punt uit
Alle Artitec modellen die ik heb ,ben ik vol tevreden mee.

Cor

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #357 Gepost op: 15 september 2012, 11:07:52 »
Nou, de DE II'en zijn er. Mooi. Op naar de C6400'den...  ;D

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #358 Gepost op: 15 september 2012, 11:12:01 »
Sjongejongejongejonge Illya het zit je wel echt ENORM hoog hè (net zoals die zwarte balkjes rond de lampjes :P)... Ayayayay...
Fijn dat je op de inhoud gaat (waar je ook even mijn lichte optimisme hebt gemist ook) en niet op de man speelt.  >:(
Dit lijkt mij voor jou het uitgelezen moment om hier te melden welke kleur het precies moet zijn. Anders krijgen we zometeen pagina's vol over dat het de verkeerde kleur is en dat het een onnodige fout is en dat het niets meer had gekost om het goed te doen.  (y)
Ik zou niet weten waarom het ineens mijn verantwoordelijkheid is om het correct zijn te verzorgen.
Pijplines schreef "zwarte balkjes" en ze waren grijs, dat kan elk kind op de basisschool zien. En uiteraard is dat dan hetzelfde grijs als van de schortplaten en het dak, maar dat kon je natuurlijk ook zelf bedenken. Toch?
Groet, Wallace.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #359 Gepost op: 15 september 2012, 11:25:05 »
Beste mensen laten we hier nu niet van een mug een olifant gaan maken.
Ten eerste het ziet er fantastisch uit. Mijn complimenten voor wat ik tot nu toe heb gezien op de foto's.
Dat dan de twee vlakjes om de lampen wat te klein zijn is jammer maar geen wereld drama zoals het hier nu bijna begint te worden.
Uhhh... zeg je nou dat je werkgever ******** (toch?) gek is om zo met zijn klanten mee te denken (en dat door jou te laten doen?)?  ???
Ik ga er van uit dat Artitec hier uiterst zijn best aan het doen is om zo'n goed mogelijk model neer te zetten.
Als Artitec niets aan die vlakjes doet, zijn ze in ieder geval niet meer uiterst hun best aan het doen (tegenwoordige tijd).
En je suggereert nu dat er mensen zijn die zeggen dat Artitec dat niet zou doen, en dat lijkt mij onzin. De criticasters gaan er volgens mij vanuit dat Artitec te goeder trouw dingen overkomen, maar blijkbaar moet de boodschapper gedisqualificeerd worden?
En ik weet ook zeker dat dit niet makkelijk is en vanzelf gaat.
Ahhhhh, arme Artitec  ;D
Ze hebben werkelijk mijn medeleven in de schijnbaar zeer lastige relatie met de Chinezen, maar dat is toch echt het probleem van de leverancier (en gevolg van de eigen keuze het daar te laten produceren; met al het ge-heen-en-weer en nog-eens-doen enz. is het sowieso de vraag of dat echt goedkoper is; er gaan niet voor niets alweer fabrikanten in Nederland produceren!).
En dat dit dan fout is gegaan is jammer maar mee te leven voor velen. Hij of zij die dat niet kan zal het makkelijk af kunnen plakken en bij kunnen spuiten met de juiste kleur.
Ik zou niet bij een afdeling "Klantenservice" gaan werken als je dat echt vindt. Bij een model van 360 Euro zelf gaan spuiten door Joe Blow, hoe verzin je het?
De optie dat Artitec dit nu nog zal herstellen zal klein zijn. Ik zie ze nog niet een stapel van 200/300/500 geen idee hoeveel kappen zelf gaat bijspuiten. Dat dan ook nog eens x2.
En het was zo makkelijk: "makkelijk af kunnen plakken en bij kunnen spuiten met de juiste kleur".
Voor zulke meestermodelbouwers is dat dan helemaal geen probleem, en blijkbaar vindt Pijplines het voor de door hun verkochte stellen ook geen probleem. Makkelijk, moeilijk, wat is het nou?
Laten we nu gewoon wachten tot ze echt in de winkels liggen en het model zelf in de hand hebben gehad. Laten we dan ons oordeel nog maar eens geven. ;)
En krijg ik dan nog de optie het door Artitec te laten herstellen? Nee he? Dus da's een schijnoplossing, "slikken of stikken".
« Laatst bewerkt op: 16 september 2012, 11:31:19 door Bert van Gelder. Reden: Reclame aangepast »