Anyway, die C12C werd volgens Artitec niet meer dit jaar (gehoord op Houten), stond nog teveel op de rol...
Waar staat de officiële reactie van Artitec zelf hier eigenlijk, kan het even niet vinden zo snel......
Het heuglijke feit dat na lang wachten de gemoderniseerde DE-2 uit China bij Artitec was gearriveerd, leidde tot veel discussie door deze opname <https://images.beneluxspoor.net/bnls/11092012622.jpg> waarop de grijze blokjes rond de frontseinen véél te kort zijn.Op andere opnames zoals <http://www.pijplines.nl/media/treinen/ARTITEC_DE2_NS.jpg> (b)lijkt het wat minder erg maar "smoelt" het nog steeds niet goed doordat ze (naast eventueel nog steeds een gering tekort in de lengte) te hoog zijn, waardoor ze nogal vierkant gaan aandoen. Vergelijk dit met bijvoorbeeld <http://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/6340069616/in/set-72157623321505054>.De Enschedese winkel Pijplines biedt haar klanten al aan het voor 15 Euro te zullen herstellen <http://www.pijplines.nl/pages/posts/artitec-de2-geelblauw-85.php> maar ik heb mijn exemplaar bij [winkel geanonimiseerd] besteld.Ik kan me voorstellen dat Artitec weer door de Chinese handelspartners teleurgesteld is met deze tekortkoming. Desalniettemin heb ik de volgende vragen:- Herstelt Artitec de tekortkoming nog bij alle exemplaren voor het leveren aan winkels?- Zo nee :-( kan dat dan voor individuele gevallen wel gedaan worden? Als ik al zou kunnen spuiten, zou ik dat op een model van 360 Euro (met LokPilot 4) toch echt niet zelf gaan doen - maar door bijv. de Energiewagen heb ik alle vertrouwen dat Artitec dat wel goed kan.- Heeft U nog andere suggesties om te voorkomen dat ik in de winkel tot de conclusie kan komen dat het me teveel stoort om er 360 Euro aan uit te geven (waar de winkelier ook weer slachtoffer van is)?
Het vlakje is inderdaad iets te kort. Het is een fout(je) van onze zijde. Of het een fout of foutje is zal ieder voor zich moeten beoordelen; en let wel: op een uitvergrote foto komt de omissie wat "zwaarder" over dan als men het model voor zich heeft.Voor het overige is het een zéér geslaagd model waar we volledig achter staan. De rijeigenschappen zijn erg goed, de detaillering is van hoge kwaliteit en de "look" is waarheidsgetrouw.Het gehele model overziend is het te korte vlakje maar een kleine omissie, hoewel we wel kunnen begrijpen dat dit nu net dat gene is waar men zich aan stoort.Omdat op Beneluxspoor de discussie door een klein aantal mensen wordt gevoerd, hebben we naar aanleiding van deze discussie dit model aan ongeveer twintig treinhobbyisten laten zien, met de vraag of ze het model vanwege deze omissie zouden laten staan of bereid zouden zijn een half jaar te wachten op een aangepaste versie.De meesten zeggen het inderdaad jammer te vinden maar zien geen reden om van koop af te zien. De overigen gaan hem zeker kopen en gaan het vlakje aanpassen of denken dit te gaan doen.Het opvallende is dat niemand deze omissie doorhad tot dat de discussie op het forum ontstond.Wij zijn ondertussen aan het uitzoeken of we op een of andere manier winkeliers - die daar om vragen - kunnen faciliteren of dat we iemand of een bedrijf kunnen vinden die bijvoorbeeld op beurzen (bijv. Houten ) z'n diensten aan wil bieden.Dit kost alleen wel tijd, omdat we eerst snijmalletje moeten laten maken en uittesten, de goede verf moeten zien te vinden enz, enz. Gezien de drukte kan dit wel 1 a 2 maanden duren.Alles beschouwend zien wij in deze omissie nu geen aanleiding zien om op korte termijn actie te ondernemen. Ik zeg nadrukkelijk op korte termijn, omdat wij nog geen totaalbeeld hebben.In uw geval. Ik stel voor dat u het model bij [winkel geanonimiseerd] gaat bekijken en dan beslist of u het wilt aanschaffen. Zo niet dan zijn bereik om het model van [winkel geanonimiseerd] terug te nemen.Of u schaft het aan en mocht u in de nabije toekomst spijt krijgen, dan kunt u direct met ons contact op nemen en wij gaan op dat moment een passende oplossing aanbieden.Tegen die tijd hebben wij zeer waarschijnlijk een en ander kunnen testen en uitproberen, zodat er dan een oplossing is.
Ik wil niet suggereren dat wat wij om ons heen horen de algemene mening is, daarom wil ik de reacties de komende weken eerst afwachten en dan pas gepaste maatregelen nemen.Onze reactie wordt in eerste instantie ingegeven door wat de winkeliers ons te melden hebben; we denken dat dit een beter beeld geeft over heel Nederland.We zijn sowieso de komende weken bezig met testen, controleren en decoder inbouw. De uitlevering start a.s. donderdag en loopt tot eind volgende week. Pas daarna zullen de eerste reacties van winkelier bij ons binnen komen en kunnen we gepaste maatregelen nemen.