Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Benrail
Vandaag om 13:03:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 13:03:17
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Bahn-AG
Vandaag om 12:55:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ashwood
Vandaag om 12:46:57
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald69
Vandaag om 12:32:31
NS 8400 van Werps door Gert Arkema
Vandaag om 12:10:55
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 12:10:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:57:48
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:55:45
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:51:28
Bouw van materieel 40 treinstellen door MathynK
Vandaag om 11:45:11
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:40:39
Frans/Belgisch H0e baantje door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:34:40
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:26:46
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 11:10:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door aad52
Vandaag om 10:57:15
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:49:22
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Pauldg
Vandaag om 10:35:02
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 10:17:03
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 10:07:29
Mini baantje `` De visafslag`` door spoorijzer
Vandaag om 09:39:16
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 09:28:35
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Gerard
Vandaag om 09:21:30
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 09:05:18
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door Arjan6511
Vandaag om 09:04:01
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 08:16:54
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 08:01:28
Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:20:13
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:28:49
  

Auteur Topic: Artitec H0 2012  (gelezen 95731 keer)

Gert1

  • Gast
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #195 Gepost op: 11 september 2012, 20:11:11 »
Ted,

Als Artitec het toestaat dat er bij hen te kantore foto's worden gemaakt van juist gearriveerde modellen en dat die foto's op een publiek forum worden geplaatst, dan stelt dit merk zich bewust bloot aan de kritiek van consumenten.

Zou het niet vreemd zijn als deregelijke foto's geplaatst zouden worden en iedereen muisstil zou blijven onder het motto dat 'je dankbaar moet zijn voor die foto's'?

Ik zal het even duidelijk stellen: Artitec moet dankbaar zijn dat er zoveel modelspoorders zijn die hun centjes willen uitgeven aan hun modellen. Dankzij die vele modelspoorders verdienen de mensen bij Artitec hun brood. Dat is ze van harte gegund overigens! Maar als je dan foto's laat plaatsen of het goed vindt dat die geplaatst worden, dan moet je er rekening mee hoduen dat daar reactie op komt. We leven niet meer in 1600 hoor...

mvg,
Gert

treinenhobby

  • Offline Offline
  • Berichten: 411
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #196 Gepost op: 11 september 2012, 20:26:07 »
Het zal nog wel op het Groterdam besproken gaan worden, en hier op het DE2 topic, maar toch...

Zijn er zichtbare verschillen tussen de 165 en 179, behalve het nummer?
Bijv. Indusi-magneet aan het draaistel en een bank in het interieur minder?
Er wordt zo duidelijk gecommuniceerd dat er een Oost-Nederland versie is en een Zuid-Limburg versie,
dat wordt 'normaal' niet gedaan door fabrikanten...

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #197 Gepost op: 11 september 2012, 20:40:57 »
Ik kan met recht zeggen dat de bakken kaarsrecht zijn en dat ze mooi strak in de lak zitten. Ook het rijgedrag is meer dan prima te noemen voor de eerste geteste modellen bij Artitec. Daar ben ik zeer enthousiast door geraakt. Het is mij zelfs niet opgevallen dat de balkjes nabij de koplampen van 'korte' omvang zijn.


Nog even geduld mannen, voordat ze uitgeleverd worden.  (y)

Jeroen
We're all riders on this train.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3396
    • Flickr
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #198 Gepost op: 11 september 2012, 21:18:29 »
Zonder deze aan iemand op te willen dringen puur mijn persoonlijke mening als iemand die enorm heeft uitgekeken naar dit model. In de jaren negentig heb ik elke dag dat ik kon kilometer na kilometer afgelegd in deze stellen en ook veel gefotografeerd. Voor mij zijn ze echt iets speciaals, meer dan een simpele trein, dat beïnvloed uiteraard mijn mening.

Ik baal verschrikkelijk van alweer een te voorkomen fout van om het even welke fabrikant. Ik heb er alle begrip voor dat velen, zo niet de meesten, het verschil niet zullen zien, maar mij valt het meteen op. In dit specifieke geval vond ik de DE2 véél mooier dan de gele mat 46 stellen (en de 88/161) omdat de snor net even anders was. In mijn optiek maakt of breekt de grijze snor de kop van een DE2. De snorretjes zijn gewoon de helft te kort en dat komt - nogmaals voor mij persoonlijk - over als het verschil tussen een gewoon en een goed model en we hebben het hier ondertussen wel over bedragen waarvan je mag verwachten dat de fabrikant op z'n minst zorgt dat dit soort dingen kloppen - kost immers niks extra's.

Zoals ik er nu in sta weet ik dat ik niet gelukkig van dit model ga worden als ik het aanschaf en dus ziet het ernaar uit dat ik het helaas ga annuleren. Misschien dat Artitec bij een tweede oplage, mits het weer een goed nummer is, mij als klant terug weet te winnen.

Zwaar teleurgesteld

Gert1

  • Gast
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #199 Gepost op: 11 september 2012, 21:35:43 »
Laten we er voorlopig van uitgaan dat Artitec zélf ook ziet dat er iets mis is met de snorren en dat ze het gaan verhelpen.
Annuleren van je bestelling is dan misschien dus nog niet nodig.

mvg,
Gert

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3396
    • Flickr
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #200 Gepost op: 11 september 2012, 21:37:23 »
Ik wacht inderdaad af in spanning  :)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8827
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #201 Gepost op: 11 september 2012, 21:42:23 »
Wat mij in positieve zin opvalt zijn de verschillende cabinedeuren: haakse* hoek in de ABk en afgerond in de Bk.

*e.e.a. is het gevolg van de oorsprong van deze ABK, dit was vroeger de BDk, de overblijvende deur sloot aan op het kleine bagagedeurtje
« Laatst bewerkt op: 11 september 2012, 22:04:52 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 475
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #202 Gepost op: 11 september 2012, 21:44:27 »
Sorry dat ik het moet zeggen ;

Wat is hier op dit draadje gejammerd en geklaagd [mijzelf incluis] dat het model zo'n vertraging heeft opgelopen [nét als bij de echte NS  ;)], die 2mm. grijze verf maken mij echt niks uit ík ben in elk geval blij dat hij er is en ík kan het niet afwachten hem eindelijk in handen te houden.

Er zijn hier, bekijk de draadjes maar ..., ware kunstenaars in modelbouw op dit forum waar ik mijn petje 10x in't kwadraat voor afneem en die weten hier best wel raad mee !! Doe niet zo zielig en neem als je er echt niet mee kan leven een penseeltje wat grijze verf en met wat rust heb je zó een snor van +2mm. links én rechts voor én achter.

Laten we blij zijn dat er producenten als Artitec zijn die het aandurven Nederlandse modellen op de markt te brengen want zó goot is deze markt niet, als dat ding nu nergens op leek zou ik niks zeggen maar voor mij staat hier een mooi model dat ik graag wil en ook zál hebben !!! Als mensen met een dergelijke mening zoals sommigen hier die er op na houden zouden overwegen hoefje je geen likje verf te gebruiken maar moestje altijd en alles zelf bouwen want niemand .... niemand zou het dan ook maar in z'n hoofd halen een Nederlands model te presenteren, stel je voor er ontbreekt een klinknagel achter de koplamp  >:(

Dat is mijn mening in deze !!

« Laatst bewerkt op: 11 september 2012, 22:00:02 door ddv »

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #203 Gepost op: 11 september 2012, 21:49:07 »
Laten we blij zijn dat er producenten als Artitec zijn die het aandurven Nederlandse modellen op de markt te brengen want zó goot is deze markt niet,

Klopt, het is een kleine markt. Maar dan mag je juist verwachten dat een fabrikant de modellen 100% in orde heeft, want elk mankementje zal dan meteen gezien worden. Is het model niet naar de zin van de markt, dan heb je als fabrikant echt iets verkeerd gedaan. Hoe blij die markt misschien ook is met het feit dat je modellen voor ze maakt.

Bovenstaande is zuiver mijn algemene mening, ik heb niks met het model van de DEII behalve wat jeugdsentiment.

Eelco
« Laatst bewerkt op: 11 september 2012, 21:50:58 door NS8714 »

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8827
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #204 Gepost op: 11 september 2012, 21:53:56 »
Sorry dat ik het moet zeggen ..... maar;

Altijd weer die maar...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Gert1

  • Gast
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #205 Gepost op: 11 september 2012, 21:54:51 »
Doe niet zo zielig

Dan zeg ik op mijn beurt: Doe niet zo aanmatigend!
Met zielig heeft het namelijk niks te naken als je kritiek hebt op een niet kloppende snor terwijl je binnen een minuut een goede foto kunt googlen. Dat kan met bij Artitec ook en dus is er geen enkel excuus voor een snor die niet juist is.

Laten we blij zijn dat er producenten als Artitec zijn die het aandurven Nederlandse modellen op de markt te brengen

And there we go again. Dat nummer van Robert Long dat ik eerder al aanhaalde kan wel opnieuw uitgebracht worden.
Wordt vast weer een hit...

mvg,
Gert

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3396
    • Flickr
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #206 Gepost op: 11 september 2012, 21:58:51 »
Dat is mijn mening in deze !!
Op een moment dat je die van anderen dan vervolgens als 'zielig' gaat bestempelen dring je die eigen mening van je toch teveel op. Ik ga geen milliliter verf smeren op een model van deze prijsklasse dat gewoon goed had kunnen en moeten zijn - niet alleen daarom maar ook omdat de kans dat ik het verpruts aanwezig is en Artitec mij echt gene garantie meer gaat geven dan. Verder heb ik alle begrip dat velen een fout als deze niet kunnen zien of het niet belangrijk genoeg vinden, ik heb er wel erg veel moeite mee als die mensen dan vervolgens geen begrip kunnen opbrengen voor mensen die het wel wat uitmaakt dat er een fout in het model zit. Respect voor andermans mening is überhaupt vaak ver te zoeken (ik doel hierbij nogmaals op de woordkeuze 'zielig' waar ik veel moeite mee heb). Ik moet héél hard werken voor die 450 euro.
« Laatst bewerkt op: 11 september 2012, 22:02:03 door Sicco Dierdorp »

Gert1

  • Gast
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #207 Gepost op: 11 september 2012, 22:03:20 »
Sicco, je haalt me de woorden uit de mond! Ik had het niet beter kunnen zeggen.

mvg,
Gert

jakop

  • Gast
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #208 Gepost op: 11 september 2012, 22:11:27 »
Wat een gezeur zeg  ;D  ;D

Een DE II hoort sowieso rood te wezen, dus waar hebben we het over?  8)

Erg jammer voor wie voor een gele gaat.....ik zou 'm er niet voor laten staan, maar dan moet je wel spuiten om hem correct te maken en dat doe je idd niet gauw met een model uit deze prijsklasse, dat begrijp ik ook wel.
Gewoon jammer dat wel, maar hij staat nog niet in de winkel....wie weet dat de snorren groeien in Amsterdam  ;)

Jakop

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #209 Gepost op: 11 september 2012, 22:14:40 »
Beste allen,

Even als moderator het volgende: langzamerhand worden de reacties wat feller en persoonlijker. Tot nu toe nog binnen de limieten.
Maar toch voegt het niets toe aan de discussie rondom het model zelf. Daarom graag verder over het model, en niet meer de randzaken.
Eerder heeft Remco eens aangegeven, ik kan het tekstje echter zo snel niet terugvinden, dat we modelspoor op een verschillende manier beleven. Neemt niet weg dat we kritiek op een model gewoon mogen geven, en dat we niet toe gaan staan dat we 'maar blij moeten zijn dat een fabrikant dit model maakt'

Dus vanaf nu graag het model, nieuwe discussie ga ik anders afsplitsen.

Fijne avond, gr,

Bert