Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:52:07
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:23:35
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Bahn-AG
Vandaag om 19:16:54
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: Artitec H0 2012  (gelezen 95452 keer)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7805
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #270 Gepost op: 13 september 2012, 12:03:29 »
Ik snap niet waarom er telkens allerlei mensen moeten zeggen dat ZIJ er geen last van hebben (en oh, voorzichtig tegen dat bedrijf dat gewoon aan ons verdient - good for them) telkens als er mensen een feit constateren, namelijk dat er iets FOUT is.
En waarom zou ik dat niet mogen zeggen. ::) Je mag blijkbaar alleen reageren als je er WEL last van hebt?  :'(
Ik spreek voor mezelf dat ik er geen probleem mee heb. Het model neem ik toch wel. Neemt niet weg dat een ieder voor zich zelf mag uitmaken of hij het model hiervoor laat liggen of niet danwel het probleem zelf oplost.
En ik schrijf nergens dat je voorzichting moet zijn naar Artitec.
Kritisch zijn is prima zeker als het een fout is die makkelijk voorkomen had kunnen worden.
Een beetje fabrikant luitert naar zijn klanten en probeert het best mogelijke te doen om het probleem op te lossen of in de toekomst te voorkomen.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #271 Gepost op: 13 september 2012, 12:54:28 »
Het is heel simpel, als ik een sticker voor een klant ontwerp, en het wordt niet gemaakt zoals het moest, dan moet ik op de blaren zitten, en meestal is die fout niet nodig en had het goeddoen ook niet duurder geweest, want de printer draait toch wel.
Is gewoon een kwestie van 1 te controleren aspectje van een ontwerp over het hoofd zien of verkeerd goedkeuren.
Kan ook zijn dat artitec de juiste prints wel heeft goedgekeurd en dat de fabrikant een foutje heeft gemaakt na het akkoord van Artitec, dan zit die belchinees op de blaren, maar ja, om het dan goed te krijgen ben je wel weer even verder.
De schuld hoeft dus zeker niet bij artitec te liggen, en zonder uitleg van een ontsnapte foto is het afwachten wat Artitec zelf zegt
Dat het fout is is wel duidelijk, maar waar de oorzaak ligt, weet hier niemand op 4 gebruikers na :)
Het zou me niet verbazen als een fout niet bij Artitec ligt, maar dat hoort (helaas) nou eenmaal bij hun werk.
Intussen hoop ik nog een beetje op een (misplaatste) grap "laten we eens een foto van foute koppen loslaten en kijken hoe onze allesvergoeilijkende fanbois en de kritische(re) lui elkaar weer in de haren vliegen". Dat heb ik nog liever dan een continu zichtbaar foute DE-2 voor 340 Euro...

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8386
  • Nooit uitgeklust....
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #272 Gepost op: 13 september 2012, 12:55:56 »
Je mag het niet zeggen.....
Je mag het wel zeggen.....
geld verdienen.....
blij zijn dat iemand het maakt.....
je hoeft het niet te nemen, je mag het nemen....
Wel last van....
geen last van.....

pffff, dit riedeltje komt bijna bij elk nieuw model wel weer langs. Tijd voor een nieuwe plaat! ;)

Ik vindt het een mooi model.  (y)

Gr.

Edsko

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #273 Gepost op: 13 september 2012, 13:00:05 »

Zegt iemand die zelf toch enig ***gedrag vertoonde nadat dat succesvol was (beter gezegd: stromannen gebruikt in een discussie a la "wanneer bent U gestopt met het slaan Uw vrouw?"). Ook nu weer focus je op het enige deel waar je het persoonlijk kunt maken, je brengt niets in tegen de inhoud van de discussie: de fout geen probleem vinden = prima, zeggen "je mag het niet een probleem vinden" of "je mag geen kritiek hebben op [het blijkbaar heilige] Artitec" = fout.

Bert: lichtelijk aangepast, citaat verwijderd, *** geplaatst..
« Laatst bewerkt op: 13 september 2012, 15:09:49 door Bert van Gelder »

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #274 Gepost op: 13 september 2012, 13:03:27 »
En waarom zou ik dat niet mogen zeggen. ::) Je mag blijkbaar alleen reageren als je er WEL last van hebt?  :'(
Ben IK nou zo goed in Nederlands of ...?  ::)
Het gaat om het telkens weer komen van zulke reacties in reactie op constateringen van een feit ter ondersteuning van de suggestie (of harde stelling) dat je niet zulke constateringen mag doen.
Ik heb al verschillende keren (letterlijk) gezegd dat je het mag zeggen als je er geen last van hebt (zolang er niet wordt gesuggereerd dat het de enige toelaatbare mening is).

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4102
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #275 Gepost op: 13 september 2012, 13:15:49 »
Kan ook zijn dat artitec de juiste prints wel heeft goedgekeurd en dat de fabrikant een foutje heeft gemaakt na het akkoord van Artitec, dan zit die belchinees op de blaren, ...

Aanvulling op de laatste mogelijkheid; het kan best zijn dat de belchinees de dozen modellen pas heeft verzonden na betaling van de volle mep door Artitec. Gezien de precisie die gevraagd wordt zal het niet de eerste keer zijn dat er in het voortraject wijzigingen aan het model zijn doorgevoerd. Als de handmonsters dan zijn goedgekeurd zijn ( er aan het handmonster zelf geen opmerkingen meer zijn) en de bedrukking tot in detail doorgesproken, dan zou het goed moeten komen. Maar dan is er al wel zoveel tijd en energie ingestoken dat het een keer 'op' is. Om dan vlak vóór betaling nog 'even' heen te vliegen (om te kijken of 'goed' echt wel goed is en dit soort foutjes recht te laten zetten) is financieel niet altijd verantwoord en moet je een beetje risico nemen.

Misschien had iemand de foto's van het produktiemodel niet direct online moeten zetten maar eerst de neusjes overspuiten. Dan was er qua Nationale Verontwaardiging weinig aan de hand geweest.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Gromit

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #276 Gepost op: 13 september 2012, 13:19:12 »
Ben IK nou zo goed in Nederlands of ...?  ::)
Geen idee, maar lees je eigen post #256 van 13 september om 11:21:38 nog eens goed en met name ook het citaat dat bovenaan staat. Nergens zegt Remunj dat het niet fout is.

Niet een ontwerpbeslissing waar je het mee eens of oneens bent, maar gewoon FOUT en dan wel zodanig dat het gewoon GOED doen geen CENT EXTRA had gekost.
Het controleren van alle details (de DEII bestaat uit meer dan alleen de snor, al zou je dat hier haast vergeten) kost veel werk en dus veel geld. Natuurlijk in de uiteindelijke productie van de snor maakt het niet uit hoe de vorm is, maar de aanloop daarnaar toe is erg kostbaar.
mvg Just

IJzeren Hein

  • Offline Offline
  • Berichten: 418
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #277 Gepost op: 13 september 2012, 13:20:04 »
Iemand de fotos van het handmonster nog maar eens bekeken?

Bron
Da's volgens mij toch echt anders als wat er in post #149 te zien is.

Ach, ik koop hem toch niet. :)
« Laatst bewerkt op: 13 september 2012, 13:21:55 door IJzeren Hein. Reden: bron toegevoegd »

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5762
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #278 Gepost op: 13 september 2012, 13:23:01 »
Blijft een fraai stel. (y)

Maar laten we nu even wachten met onze kritiek tot we het model in de winkel in handen hebben. Het zou zo maar kunnen dat er nog meer aan mankeert. ;D

Gr, Ben.

Gromit

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #279 Gepost op: 13 september 2012, 13:26:28 »
Dat de fout in China gemaakt is, lijkt mij het meest aannemelijk. Zoals ik in een reactie op mijn eerdere opmerking las:
Het gaat erom dat dit soort fouten niet had gehoeven! Tik 1x DE-2 NS in op google en je hebt 1001 foto's van die dingen
Om nou te suggereren dat Artitec niet één van de 1001 foto's heeft bekeken voordat ze aan het project begonnen, lijkt mij niet realistisch. Vooral omdat bij de DE-1 ook al opmerkingen over de snor waren. Ik denk dat Artitec de fout minstens net zo erg vindt als wij.

Edit: Terwijl ik aan het typen was werd de foto van het handmonster geplaatst. Lijkt me duidelijk.
mvg Just

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #280 Gepost op: 13 september 2012, 13:30:28 »
Sjonge jonge wat een misbaar allemaal weer.
1 Artitec heeft t express gedaan ihkv als ze er maar over praten dan vindt ik het goed ;)

2 Elk model blijft een nabootsing van de werkelijkheid.  

Beter is om even na te denken waardoor dit komt: Als de kop recht van voren bekeken wordt zijn de vlakjes op foto's kort. De oorzaak? Simpel er zit een kromming in de kop waardoor dit vertekend wordt. Bij echte beschouwing van een origineel zie je pas dat er meer lengte is vereist.

Waar ik de criticasters op wil wijzen is dat zij pro-actief eens een keer producenten op mogelijke valkuilen bij de modellen dienen te attenderen. Als je het allemaal zo goed weet dan is een lijstje met Denk erom dat..... snel genoeg gemaakt en kan een fabrikant daar ook rekening mee houden.
Als je braaf af blijft wachten tot het aangekondigde model ook verschijnt en dan pas kritiek uit dan ben je m.i. aan de late kant.

grtz
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #281 Gepost op: 13 september 2012, 13:36:28 »
Waar ik de criticasters op wil wijzen is dat zij pro-actief eens een keer producenten op mogelijke valkuilen bij de modellen dienen te attenderen. Als je het allemaal zo goed weet dan is een lijstje met Denk erom dat..... snel genoeg gemaakt en kan een fabrikant daar ook rekening mee houden.
Als je braaf af blijft wachten tot het aangekondigde model ook verschijnt en dan pas kritiek uit dan ben je m.i. aan de late kant.

En jij denkt dat een fabrikant zit te wachten op tientallen (goedbedoelde) mailtjes zit te wachten van potentiele klanten met als inhoud: denk hier aan, denk daar aan, vergeet dit niet, vergeet dat niet...

Daarbij, het handmonster dat hier voorbij kwam (en waarop dus best nog wat verbeteringen doorgevoerd kunnen worden) toonde een andere (en volgens mij correctere) snor dan de eerste modellen die hier uit de doos getoverd werden. Dus tenzij er een hobbyist is geweest die heeft gezegd dat de snor fout was, denk ik dat er in China iets verkeerd is gegaan, ondanks het feit dat de op het handmonster aanwezige snor wel juist was.

Eelco

Gert1

  • Gast
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #282 Gepost op: 13 september 2012, 13:38:12 »
Waar ik de criticasters op wil wijzen is dat zij pro-actief eens een keer producenten op mogelijke valkuilen bij de modellen dienen te attenderen. Als je het allemaal zo goed weet dan is een lijstje met Denk erom dat..... snel genoeg gemaakt en kan een fabrikant daar ook rekening mee houden.
Als je braaf af blijft wachten tot het aangekondigde model ook verschijnt en dan pas kritiek uit dan ben je m.i. aan de late kant.

Han, waar maak jij uit op dat die criticasters dat niet allang gedaan hebben?

mvg,
Gert

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #283 Gepost op: 13 september 2012, 13:45:15 »
Misschien dat ze dat direct gedaan hebben. maar op t forum heb ik dat niet gezien toch?

(ik zie trouwens bij t utrechts archief ook de 88 (later de 161) met een doorlopend grijs vlak)
« Laatst bewerkt op: 13 september 2012, 13:50:01 door Han Zijlstra »
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8809
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #284 Gepost op: 13 september 2012, 14:05:03 »
Misschien dat ze dat direct gedaan hebben. maar op t forum heb ik dat niet gezien toch?

Sommige zaken zijn nu eenmaal niet voor jouw nieuwsgierige oogjes bestemd...
« Laatst bewerkt op: 13 september 2012, 14:18:24 door Mispoes. Reden: spatie »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.