Misschien een moment om een aanvullende vragen te stellen, doet Dinamo ook aan cruise-control in een blok? Of is het net zoals bij de HCCM blokkaarten en MPC blokkaarten een bepaalde snelheid sturen zonder verdere regellus?kun je bij Dinamo ook met meerdere loks in 1 blok (ik denk dat er maar 1 analoge lok in een blok kan, maar heb geen idee of er ook meerdere digitale loks in 1 blok mogen?In het verleden heb ik met veel plezier de besturing van de HCCM gebruikt, maar 1 van mijn grote frustraties was dat je voor ieder stukje waarover je (onafhankelijk) wilde rijden weer moest voorzien van een blokkaart. Volgens mij is dat bij Dinamo nog steeds zo, voor ieder blok heb je weer een blokkaart (of een deel van een blokkaart) nodigToen ik jaren geleden digitaal ben gegaan was het eigenlijk heel simpel: je begint inderdaad met de beruchte 2 digitale draadjes, en dan kun je echt overal rijden met alle digitale loks die je hebt!Wil je later een stap maken met computerbesturing, dan koop je terugmelders, en iedere sectie waarvan je wil weten of er een lok staat sluit je dan aan op een bezetmelder. Ik ben zelf ook handig met electronica, heb redelijk snel zelf een wisseldecoder gemaakt voor 64 wissels, dus dat zijn ook de kosten niet. Ben daar ook de boer mee op geweest, maar niemand had belangstelling (snap ik commercieel gezien ook wel ... iedereen verkoopt natuurlijk liever -meerdere- decoders dan maar -1- decoder .... :-) )Ik las ergens in dit draadje een prijs van het digitalisering van een lok, dat zou 100 euro kosten Dat zal dan waarschijnlijk een 'uitgebreide' behandeling zijn, maar misschien heb ik geen idee meer wat een uur arbeidsloon kost tegenwoordig. Ik reken nog steeds met iets van 30 tot 35 euro voor een decoderGuus
Ik las ergens in dit draadje een prijs van het digitalisering van een lok, dat zou 100 euro kosten Dat zal dan waarschijnlijk een 'uitgebreide' behandeling zijn, maar misschien heb ik geen idee meer wat een uur arbeidsloon kost tegenwoordig. Ik reken nog steeds met iets van 30 tot 35 euro voor een decoder
@ Henkdar zou dan betekenen dat elke trein een weerstandje moet hebben en dat beïnvloed dan weer de rij eigenschappen vermoed ik.
Jammer dat het allemaal gelijkwaardige locjes zijn.Ik zou zoiets wel eens willen zien met bv lima roco en pico door elkaar.Ik rijd zelf met roco, lima.piko, rivarossi en een jouef.
doet Dinamo ook aan cruise-control in een blok? Of is het net zoals bij de HCCM blokkaarten en MPC blokkaarten een bepaalde snelheid sturen zonder verdere regellus?