Ondanks deze uitleg vraag ik me nog steeds af of je wel op de goede weg zit.Wat is er tegen om gewoon helemaal digitaal te gaan en alle locs van een decoder te voorzien? Als je de redenering van Martin Domburg volgt dat de prijs niet doorslaggevend mag zijn, dan lijkt me dat toch een optie.Het maakt de zaak overzichtelijker.
@ klaasDaar heb je misschien een punt maar wat bij mij ook een punt is de storings gevoeligheid.Het lijkt er op dat dinamo minder storings gevoelig is dan het standaard dcc gebeuren.Komt nog bij dat het systeem dinamo erg dicht zit op de industriële systemen waar ik aan gewend geraakt ben.En juist de overzichtelijkheid vind ik van Dinamo erg goed.Ik zeg ook niet dat het dinamo gaat worden ben nu gewoon aan het uitspitten wat wil ik nu wat is het juiste systeem voor mij en dan komt het kosten plaatje kijken.
Wat ik eigenlijk nog niet tegengekomen ben is de vraag hoeveel gebruikers er zoal in NL en in de wereld zijn van Dinamo?
Daarnaast: is de hardware van Dinamo zo uniek, dat er geen alternatieven zijn?[/i]
Dank je Koos Ik ben me er van bewust dat het een heel moeilijke keuze is en wil echt wel met eigen ogen het systeem gaan bewonderen.Heb inmiddels al een aantal uitnodigingen mogen ontvangen om het spul ergens werkend te zien.Moet zeggen dat ik zeker gecharmeerd ben van het systeem van dinamo maar ben me er ook van bewust dat er enkele tekortkomingen zullen zijn.De grootste tekortkoming vind ik dat er maar 1 leverancier is (moet wel zeggen dat martin heel goed met mijn vragen omgaat) en dat het lang niet zo wijd verspreid is als de gangbare dcc systemen.Aan de ene kant is dinamo een vrij kostbaar systeem maar aan de andere kant denk ik betrouwbaarder en functioneel is.Dus op de lange duur denk ik dat je eventuele extra investeringen er wel uit haalt.
klopt martin maar op de websites van deze leveranciers word het wel aangeprezen maar info is minimaal en bij 1 zelfs geen prijs info.Ik begrijp nu dat het al wat wijder verspreid dan ik dacht.Wat me wel bevreemd is dat ik al een jaar of 2 draadjes over dcc volg op diverse forums en sites en daar dinamo nog nooit ben tegengekomen.Maar misschien is dat wel een goed teken want wat je veel leest op de forums zijn de problemen waar men tegen aan loopt.Nu ik dit draadje heb opgestart komt er ineens heel veel los over dinamo zowel positief als negatief.Wat op zich natuurlijk goed is.Ik heb er inmiddels wel een positief gevoel over.