En in je tekening staat het nog steeds fout.
Die opmerking heb ik gelezen, maar in de tekening zie ik niks veranderd.
Waarom zou ik de tekening veranderen?
Precies dat. Doordat de wielbanden conisch zijn zoekt elk wielstel automatisch naar het midden van het spoor. Die correctie slaat telkens een beetje door zodat het wielstel continu heen en weer slingert tussen links en rechts.Dat heeft helemaal niks te maken met tractiemotoren of de positie van een draaistel in de trein. Elk wielstel doet dat, het ene wat meer dan het andere.
Zonder worden en in een paar minuten wordt alles weergegeven wat hiervoor (verhit) beargumenteerd is. https://youtu.be/vkzgcJGdUnA
Iemand nog iets toe te voegen..?
Omhoog klimmen langs flenzen, zeker op recht spoor is zeer onwaarschijnlijk; al is het maar omdat het wiel met minimaal een paar ton naar beneden druk. Wat wel aan de hand kan zijn bij ontsporingen in bochten; ongelijk spoor of te korte overgangsbocht. Dan kan het gebeuren dat dat, met name stijve korte wagons (bijv ketelwagens), druk op 1 of meerdere wielen verliezen.