Doel:€250.00
Donaties:€130.55

Per saldo:€-119.45

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 11-10-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie" door Ronald Halma
Vandaag om 00:11:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:08:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
20 oktober 2021, 23:54:14
Raadplaatje door HenkWinsum
20 oktober 2021, 23:32:10
Hobbytrain ES64F4/BR189/Re474, schaal N door Ramon_Braker_986
20 oktober 2021, 23:29:15
Roco 78749, BR218, Zimo decoder, max. Snelheid aanpassen? door d.vanaalst
20 oktober 2021, 23:27:18
Märklin BR80 versleten tandwielen door nite
20 oktober 2021, 23:13:33
Bedrading bevestigen aan onderkant blad. door Bert van Gelder
20 oktober 2021, 23:11:04
Nieuw snufje op Eindhoven Centraal: een ‘afteller’ op het infobord door mDDM
20 oktober 2021, 22:59:49
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
20 oktober 2021, 22:46:28
Labbern in Rotzbach door André 1976
20 oktober 2021, 22:24:35
Fleischmann flexrails buigen, hoe voorkom je rechte uiteinden? door Reinier Z.
20 oktober 2021, 22:21:00
Werkplaats - (Baanplan H0) door martijnhaman
20 oktober 2021, 22:14:05
Preview modelbanen 01TREFF, 23&24 oktober door arnout
20 oktober 2021, 21:57:09
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Sven
20 oktober 2021, 21:49:34
Trein 2242 Hildesheim - Hengelo door Ronald69
20 oktober 2021, 21:25:46
Z21 app gebruikt veel stroom, instelling verkeerd? door bmwpiet
20 oktober 2021, 20:46:04
Asse-Bad - Assche-les-Bains door wpinkhof
20 oktober 2021, 20:37:05
Rondom Charlois door Alewijn
20 oktober 2021, 20:23:48
Fleischmann Pendolino renoveren (N). door NS264
20 oktober 2021, 19:56:13
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door puntenglijder
20 oktober 2021, 19:15:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mitchell
20 oktober 2021, 18:14:54
Kolentrein 1e helft jaren vijftig door Jeff
20 oktober 2021, 18:05:54
Artitec 2021, HO en N. Nieuws van de fabrikant door sneek
20 oktober 2021, 17:49:48
Gezocht: LGB onderstel voor stoomtram Walcheren door MC
20 oktober 2021, 16:39:05
(12V/18V) verdeelblok gezocht door bask185
20 oktober 2021, 16:34:49
Onvolledig DCC-signaal? door bask185
20 oktober 2021, 16:07:15
SSN 41 105 door Hans Reints
20 oktober 2021, 15:44:09
Diorama Faller, Zwarte Woud, boerderij door Anton Maris
20 oktober 2021, 15:11:36
Railtalk Magazine Latest Issue door Erik Mijd
20 oktober 2021, 13:56:30
  

Auteur Topic: Stoomlocomotief 50 0073 wordt overgenomen door de ZLSM  (gelezen 8318 keer)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 10382
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Stoomlocomotief 50 0073 wordt overgenomen door de ZLSM
« Reactie #75 Gepost op: 08 augustus 2021, 15:41:38 »
Dat zijn toch de voormalige DDR regeringsrijtuiugen ?
Kan alleen dit erover vinden:

                                                     Salonwagen Deutsche Reichsbahn, R-Zug, FüZ MfV, FüZ MfNV

Typ. Baujahr. gebaut. Nummer "alt".       UIC-Nummer. GSNR ab 1983. Bestand Dez 93. Nummer DB AG        BA-Nummer DB AG Bestand heute bemerkung

Y      BZ 1969   1      60 50 89-40 008-5                              2005                  1                    61 80 89-80 008-9      838.1                      VSM              Salonwagen A
Y      BZ 1981   1      61 50 89-40 019-1                                                        1                                                                                       VSM              Universalwagen
« Laatst bewerkt op: 08 augustus 2021, 15:43:35 door tijgernootje »
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 890
Re: Stoomlocomotief 50 0073 wordt overgenomen door de ZLSM
« Reactie #76 Gepost op: 08 augustus 2021, 17:30:50 »
Ik geloof dat mijn vraag niet helemaal goed wordt begrepen. Ik bedoel waarom geen ombouw naar een meer duurzame brandstof ipv de huidige olie of kolen  ;)

Ze hadden eens naar de 52 8055 moeten gaan kijken.
https://dlm-ag.ch/en/modernised-steam-locomotives/

Bart

henkd

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Stoomlocomotief 50 0073 wordt overgenomen door de ZLSM
« Reactie #77 Gepost op: 08 augustus 2021, 19:59:07 »
Ik ben dan wel even benieuwd waarom de Vennbahn op oliestook is gaan rijden. Sterker nog, ze hebben zelf de ombouw in Meiningen laten doen. Ze zijn v.w.b. organisatie een beetje gelijk aan de Miljoenenlijn met een toeristisch oogpunt en toch gaan zij net terug naar kolenstook.
« Laatst bewerkt op: 08 augustus 2021, 20:01:00 door henkd »

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
  • Modelspoor is emotie...
Re: Stoomlocomotief 50 0073 wordt overgenomen door de ZLSM
« Reactie #78 Gepost op: 08 augustus 2021, 20:27:20 »
Ze hadden eens naar de 52 8055 moeten gaan kijken.
https://dlm-ag.ch/en/modernised-steam-locomotives/

Bart

Dat ding ziet er toch niet meer uit... :( :( :(
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 890
Re: Stoomlocomotief 50 0073 wordt overgenomen door de ZLSM
« Reactie #79 Gepost op: 08 augustus 2021, 20:52:57 »
Heb je helemaal gelijk in. ;D

Bart

SimonSt

  • Offline Offline
  • Berichten: 1669
  • Dieselpower rules!
Re: Stoomlocomotief 50 0073 wordt overgenomen door de ZLSM
« Reactie #80 Gepost op: 08 augustus 2021, 21:52:54 »
Ze hadden eens naar de 52 8055 moeten gaan kijken.
https://dlm-ag.ch/en/modernised-steam-locomotives/

Bart

Die was toch omgebouwd voor de Friese Stoomtrein Mij. 🙄
Diesel- en smalspoorliefhebber (oa Rügen, Spreewald, Saksen, Harz, Selfkant)
Verkenning nieuw thema: Selfkantbahn (H0m): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 10737
    • Mijn fotoarchief
Re: Stoomloomotief 50 0073 wordt overgenomen door de ZLSM
« Reactie #81 Gepost op: 08 augustus 2021, 21:55:22 »
Nee, die loc dateert van ruim voor de Fiasco Stoomtrein Maatschappij....
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

De eerste BNLS'er die het corona-vaccin heeft gekregen :)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 6263
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Stoomlocomotief 50 0073 wordt overgenomen door de ZLSM
« Reactie #82 Gepost op: 08 augustus 2021, 23:32:05 »
Ik ben dan wel even benieuwd waarom de Vennbahn op oliestook is gaan rijden.

Ik meen gelezen te hebben dat het argument daar wèl de brandveiligheid was. Ik kan het zo gauw niet terugvinden waar.

Afgelopen donderdag was ik bij de VSM en daar stond de betreffende lok, nog met een Vennbahn-logo. En met krijt was er ZLSM op geschreven:




Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 10737
    • Mijn fotoarchief
Re: Stoomlocomotief 50 0073 wordt overgenomen door de ZLSM
« Reactie #83 Gepost op: 09 augustus 2021, 09:18:53 »
De zlsm kan er ook een NS 4900 van maken  ;D
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

De eerste BNLS'er die het corona-vaccin heeft gekregen :)

SimonSt

  • Offline Offline
  • Berichten: 1669
  • Dieselpower rules!
Re: Stoomlocomotief 50 0073 wordt overgenomen door de ZLSM
« Reactie #84 Gepost op: 09 augustus 2021, 18:33:33 »
Dat zijn toch de voormalige DDR regeringsrijtuiugen ?

Ja, want:

Salonwagen Deutsche Reichsbahn, R-Zug, FüZ MfV, FüZ MfNV

R-Zug staat voor Regierungs-Zug  ;)

Thuis heb ik wel meer info, maar ben nu met vakantie.
Het zijn trouwens mooie versterkingsrijtuigen, als de huidige staat nog knap is tenminste. Ze hebben bij de VSM volgens mij weinig kilometers gereden... Of in combi met de CIWL's.
Diesel- en smalspoorliefhebber (oa Rügen, Spreewald, Saksen, Harz, Selfkant)
Verkenning nieuw thema: Selfkantbahn (H0m): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

henkd

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Stoomlocomotief 50 0073 wordt overgenomen door de ZLSM
« Reactie #85 Gepost op: 09 augustus 2021, 22:39:30 »
Ik meen gelezen te hebben dat het argument daar wèl de brandveiligheid was. Ik kan het zo gauw niet terugvinden waar.

Bedankt voor de uitleg. Misschien kunnen anderen deze motivatie nog aanvullen.
« Laatst bewerkt op: 09 augustus 2021, 23:00:06 door Reinout van Rees. Reden: Citaat flink ingekort »

djm008

  • Offline Offline
  • Berichten: 436
Re: Stoomlocomotief 50 0073 wordt overgenomen door de ZLSM
« Reactie #86 Gepost op: 10 augustus 2021, 07:52:11 »
Ja, want:

R-Zug staat voor Regierungs-Zug  ;)

Thuis heb ik wel meer info, maar ben nu met vakantie.
Het zijn trouwens mooie versterkingsrijtuigen, als de huidige staat nog knap is tenminste. Ze hebben bij de VSM volgens mij weinig kilometers gereden... Of in combi met de CIWL's.

Eigenlijk moet daar dan om het af te maken nog een rode Mitropa Speisewagen bij.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1924
Re: Stoomlocomotief 50 0073 wordt overgenomen door de ZLSM
« Reactie #87 Gepost op: 10 augustus 2021, 20:43:37 »
Bedankt voor de uitleg. Misschien kunnen anderen deze motivatie nog aanvullen.
Er valt niet zoveel aan te vullen ;) brandveiligheid is correct.

Een Duitse Reko heeft verder een aantal voordelen boven de Zweedse locs, waaronder de moderne gelaste ketels en de grote hoeveelheden  beschikbare documentatie en onderdelen. Als goederenlocs lijken ze me ook geschikter voor het werk in de Limburgse heuvels dan een 2C personentreinloc met wielen van 1750 mm diameter.

henkd

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Stoomlocomotief 50 0073 wordt overgenomen door de ZLSM
« Reactie #88 Gepost op: 12 augustus 2021, 10:18:31 »
Er valt niet zoveel aan te vullen ;) brandveiligheid is correct.

Een Duitse Reko heeft verder een aantal voordelen boven de Zweedse locs, waaronder de moderne gelaste ketels en de grote hoeveelheden  beschikbare documentatie en onderdelen. Als goederenlocs lijken ze me ook geschikter voor het werk in de Limburgse heuvels dan een 2C personentreinloc met wielen van 1750 mm diameter.

Bedankt voor deze toevoeging. Volgend mij is het ook de bedoeling als de 1289 weer rijvaardig is deze enkel voor speciale gelegenheden in te zetten.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 10382
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Stoomlocomotief 50 0073 wordt overgenomen door de ZLSM
« Reactie #89 Gepost op: 12 augustus 2021, 19:05:38 »
Dat is online (ergens weet niet meer waar) ook te lezen,rest de vragen,wat is een speciale gelegenheid en komt zoveel stilstand de loc te goede ??
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0