Dat zijn toch de voormalige DDR regeringsrijtuiugen ?
Ik geloof dat mijn vraag niet helemaal goed wordt begrepen. Ik bedoel waarom geen ombouw naar een meer duurzame brandstof ipv de huidige olie of kolen
Ze hadden eens naar de 52 8055 moeten gaan kijken.https://dlm-ag.ch/en/modernised-steam-locomotives/Bart
Ik ben dan wel even benieuwd waarom de Vennbahn op oliestook is gaan rijden.
Salonwagen Deutsche Reichsbahn, R-Zug, FüZ MfV, FüZ MfNV
Ik meen gelezen te hebben dat het argument daar wèl de brandveiligheid was. Ik kan het zo gauw niet terugvinden waar.
Ja, want:R-Zug staat voor Regierungs-Zug Thuis heb ik wel meer info, maar ben nu met vakantie.Het zijn trouwens mooie versterkingsrijtuigen, als de huidige staat nog knap is tenminste. Ze hebben bij de VSM volgens mij weinig kilometers gereden... Of in combi met de CIWL's.
Bedankt voor de uitleg. Misschien kunnen anderen deze motivatie nog aanvullen.
Er valt niet zoveel aan te vullen brandveiligheid is correct.Een Duitse Reko heeft verder een aantal voordelen boven de Zweedse locs, waaronder de moderne gelaste ketels en de grote hoeveelheden beschikbare documentatie en onderdelen. Als goederenlocs lijken ze me ook geschikter voor het werk in de Limburgse heuvels dan een 2C personentreinloc met wielen van 1750 mm diameter.