Doel:€250.00
Donaties:€548.00

Per saldo:€298.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-11-2023

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Plannen: stationsemplacement Maastricht ondergronds. door NS 1607
Vandaag om 01:22:35
Roco buffers door Thowra
Vandaag om 01:22:12
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door NS 1607
Vandaag om 00:59:13
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door KNed
Vandaag om 00:20:19
Nieuw in de winkel! door KNed
Vandaag om 00:12:32
Sggmrss 90 Gigawood inzet door Duikeend
Vandaag om 00:08:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
30 november 2023, 23:46:50
Rondom Charlois door Alewijn
30 november 2023, 23:41:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
30 november 2023, 23:26:59
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
30 november 2023, 23:05:49
US diorama in H0 door Wim Vink
30 november 2023, 22:52:26
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Robkop
30 november 2023, 22:21:39
MTB MP1 motorische wisselaandrijving icm YD8116 door nico99
30 november 2023, 22:21:35
Modeltrein foto's uit je oude familiealbum door Ferdinand Bogman
30 november 2023, 22:00:02
Raadplaatje door Benelux795
30 november 2023, 21:15:45
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door erwinz
30 november 2023, 20:55:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door DBCargo
30 november 2023, 20:21:33
Piko icm ESU lokpilot 5 Basic door MadhouseNL
30 november 2023, 19:51:23
Containerdraagwagens door reMARKable
30 november 2023, 19:49:51
Voordelige treinkaartjes door NL-modelspoor
30 november 2023, 19:48:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
30 november 2023, 19:41:19
Welke seinen in station door fozziebear
30 november 2023, 19:29:26
SECR River Class (K Class) door Hans van de Burgt
30 november 2023, 19:20:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
30 november 2023, 19:19:38
hoeveel interesse is er nog in de oude marklin rails door Bahn-AG
30 november 2023, 19:09:17
9 december 2023 - NVM Modelbouwbeurs Houten door Hans van de Burgt
30 november 2023, 19:08:26
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hrp
30 november 2023, 18:42:13
Laten we eens een DCC Servo decoder maken. door Menno
30 november 2023, 17:43:52
BNLS-Werkspoor - Pimp my - 1100 botsneus door Forever Rocofan
30 november 2023, 17:35:56
Port MacArthur 009 (een freelance Schotse smalspoor modulebaan) door Hans van de Burgt
30 november 2023, 16:08:51
  

Auteur Topic: Nieuwe generatie spoorseinen NL  (gelezen 20812 keer)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8103
Re: Nieuwe generatie spoorseinen NL
« Reactie #150 Gepost op: 14 december 2022, 10:33:14 »
Ze zijn ook al lang en uitgebreid getest, in samenwerking met vervoerders, infrabeheerders en mensen die over de regeltjes gaan. Daaruit zouden met de huidige versie geen gebreken zijn geconstateerd, las ik pas in een bedrijfsstukje. Wel hoorde ik dat ze bij de allereerste montage (die uit het filmpje op pagina 1) iets van een lens verkeerd hadden gemonteerd waardoor de lichtopbrengst niet juist was. Maar dat heb ik alleen gehoord  :)

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8372
Re: Nieuwe generatie spoorseinen NL
« Reactie #151 Gepost op: 09 maart 2023, 20:20:14 »
Er bestaat al een topic over maar ik heb moeite om het te vinden. Als iemand het wel weet hoe dat topic graag vermelden, dan kan ik een moderator vragen om deze post daarheen te verplaatsen. Bij voorbaat bedankt.

Youtube filmpje
Dit is Prorail's NIEUWE SPOORWEGSEIN: wat vind jij ervan? Eindhoven - Utrecht VIRM 26/2/2023

hele film
https://www.youtube.com/watch?v=54M55vOVab4&ab_channel=CabviewHollandDutchRailways

vanaf waar het nieuwe sein staat.
https://youtu.be/54M55vOVab4?t=1934
Jeroen

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 977
Re: Nieuwe generatie spoorseinen NL
« Reactie #152 Gepost op: 09 maart 2023, 20:25:19 »
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8372
Re: Nieuwe generatie spoorseinen NL
« Reactie #153 Gepost op: 09 maart 2023, 20:27:56 »
Lars, das schnell. Bedankt.  (y)







Jeroen

Duikeend

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 2207
Re: Nieuwe generatie spoorseinen NL
« Reactie #154 Gepost op: 10 maart 2023, 00:13:45 »
en verplaatst door de moderatie ;)
Huidige projectje: mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 7925
  • Spoor N
Re: Nieuwe generatie spoorseinen NL
« Reactie #155 Gepost op: 20 november 2023, 13:36:36 »
Ze zijn ook al lang en uitgebreid getest, in samenwerking met vervoerders, infrabeheerders en mensen die over de regeltjes gaan. Daaruit zouden met de huidige versie geen gebreken zijn geconstateerd, las ik pas in een bedrijfsstukje.
Dat bleek dus niet zo te zijn:
https://www.prorail.nl/nieuws/problemen-met-seinen-voor-projecten-den-haag-tilburg-en-kijfhoek
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3646
Re: Nieuwe generatie spoorseinen NL
« Reactie #156 Gepost op: 20 november 2023, 17:58:01 »
Je verwacht het toch niet bij ProRail  ;D
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 905
Re: Nieuwe generatie spoorseinen NL
« Reactie #157 Gepost op: 20 november 2023, 18:53:29 »
Je verwacht het toch niet bij ProRail  ;D
De ervaringen van de gebruikers waren ook al niet best en toch je zin doordrukken.... Dat zien we ook bij alle vernieuwing en saneringsprojecten van ProRail, vooral niet luisteren naar de gebruikers van het spoor.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8103
Re: Nieuwe generatie spoorseinen NL
« Reactie #158 Gepost op: 20 november 2023, 19:09:14 »
Als tijdelijke oplossing monteren ze er nu een groter achtergrondscherm erachter. En ze vervangen de led door een gewone lamp. En ze gebruiken voor de zekerheid ook aparte rode, gele en groene lenzen. Heb ik gehoord tenminste  ;D

Arjen52

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
  • Oude meuk in h0
Re: Nieuwe generatie spoorseinen NL
« Reactie #159 Gepost op: 20 november 2023, 19:18:19 »
En hangen ze de cijferbak er dan ook weer onder?  ???

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8103
Re: Nieuwe generatie spoorseinen NL
« Reactie #160 Gepost op: 20 november 2023, 20:47:59 »
Was uiteraard maar een geintje  ;)  Misschien kunnen ze er nog een rode balk aan monteren, met aan het uiteinde een ronde schijf. En als het sein veilig geeft dan staat die balk schuin omhoog  ;D

Arjen52

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
  • Oude meuk in h0
Re: Nieuwe generatie spoorseinen NL
« Reactie #161 Gepost op: 20 november 2023, 21:07:26 »
@Martijn: Die reactie van mij was evengoed een geintje,  inhakend op die van jou  ;D

RikM

  • Offline Offline
  • Berichten: 817
Re: Nieuwe generatie spoorseinen NL
« Reactie #162 Gepost op: 20 november 2023, 21:41:46 »
Gelukkig is er wel een stroomaansluiting. Dat is niet zo vanzelfsprekend  ???
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1002
Re: Nieuwe generatie spoorseinen NL
« Reactie #163 Gepost op: 20 november 2023, 22:15:07 »
Een gevoel van leedvermaak kan ik niet onderdrukken. Waarom in godsnaam nog een nieuw sein ontwikkelen, als het de bedoeling is om met de invoering van ETCS (overigens tot mijn verdriet) geen buitenseinen meer te gebruiken.

R.C.Grootveld

  • Offline Offline
  • Berichten: 315
  • Na 60 jaar 3Rail overgestapt op 'die kleine Rote'
    • Robula: Preda - Muot met een ruime blik
Re: Nieuwe generatie spoorseinen NL
« Reactie #164 Gepost op: 20 november 2023, 22:34:06 »
Misschien omdat de implementatie van ETCS Level # waarbij er geen seinen meer langs de baan staan nog wel ettelijke decennia op zich zal laten wachten?
Al is het alleen al om die oeverloze, verplichte, en idiote verplichte aanbestedingsprocedures die in 95% van de gevallen tot vertraging, kostenoverschrijding, (ondanks heldere specs) niet werken met de andere infra etc. etc.

En wellicht ook omdat "de industrie" er helemaal niet op zit te wachten, dat er veel minder tot geen baan infra meer nodig is, waardoor ze een afzetmarkt kwijt raken.