Dat lijkt me juist wel, maar niet over de bezetting tussen voorsein en bijbehorend hoofdsein.Een voorsein kan juist veel vertellen (maar niet altijd) over de spoorbezetting achter het hoofdsein..
Een voorsein kan juist veel vertellen (maar niet altijd) over de spoorbezetting achter het hoofdsein.
Dat lijkt me juist wel, maar niet over de bezetting tussen voorsein en bijbehorend hoofdsein.Een voorsein kan juist veel vertellen (maar niet altijd) over de spoorbezetting achter het hoofdsein.Maar de belangrijkste functie van een voorsein is natuurlijk op een baanvak waar geen seinen staan over langere afstand, tot wel 15 km en meer, te zorgen voor een remweg naar een stoptonend (of geel of groenvariant) hoofdsein.
Maakt het allemaal onnodig ingewikkeld
..... en heeft dat niets met spoorbezetting te maken,......
Het maakt het juist niet ingewikkeld, maar duidelijker als een machinist aanvullende informatie krijgt. Vandaar dat er ook hoe langer hoe meer cijferbakken bij voorsein komen, dat geeft meer info aan een machinist, waarop deze kan anticiperen.En dan komen we op wat ik al eerder aangaf, een voorsein kan veel vertellen over het seinbeeld van het hoofdsein en de rijweg achter het hoofdsein.Over de verschillende en opvolgende seinbeelden kan je zo een leuk overzichtje maken.......
Nee, die toonde vast geel als voorsein van het hoofdsein wat erop volgde en wat dus een dwergje was wat altijd max 40 km/u afdwingt.