Een voorsein is een ander sein dan een hoofdsein en kan dus in bepaalde situaties en bij hetzelfde seinbeeld een andere opdracht geven, of juist niet.
...Ze branden natuurlijk niet....
Zwart-wit is nog uit de tijd dat je ook rood-witte palen had. Daarbij had een rood-witte paal een andere betekenis dan een zwart-witte.
Verder heeft het niet veel nut om zo te discuseren Zaandam-Zuid, als ik het heb over een seinbeeld met cijfer wat dan één geheel is (zie seinenboek) begin jij over seinstoringen / onjuiste seinbeelden waarbij de seinkleur en/of het cijfer ontbreekt / gedoofd is. Dat is een compleet andere situatie, waar we het hier helemaal niet over hadden.
Verder denk je dat het "waarschijnlijk" was dat men in 1953 ook al het cijfer boven de lamp had willen plaatsen. Heb je daar dan ook een bron voor ?
Tot slot, het achtergrondscherm is niet conform regelgeving dus mag zolang de regelgeving niet gewijzigd is niet zo toegepast worden.
Voorseinen kunnen een cijferbak hebben, maar deze zijn duidelijk in de minderheid. De meeste hebben er geen.
In ja, een voorbeeld tussen éénzelfde seinbeeld en verschil in de opdracht voor de machinist weet ik al, maar heeft het enig nut om het te vermelden.Alles wat ik hier schrijf wordt toch overruhled door jullie onbeperkte kennis.....
Of snelheid verhogen, het is maar net hoe de seinopvolging is.
... geel = afremmen ...
Alles wat ik hier schrijf wordt toch overruhled door jullie onbeperkte kennis.....
.....maar heeft het enig nut om het te vermelden.