Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmania Nostalgia door grossraumwagen
Vandaag om 17:36:36
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:21:53
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door tothebeach
Vandaag om 15:04:16
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38

Auteur Topic: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"  (gelezen 239497 keer)

rjr

• Offline Offline
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #1275 Gepost op: 31 October 2022, 11:53:13 »
Alleen voor groen klopt dat niet, die hebben 114.5 uur met de koningin van de dwarsligger in hun midden.
En moet eerlijk zeggen dat ze er elke keer toch wel iets moois van weet te maken, ondanks dat ik niet z'n liefhebber was van die groene figuren.

Roelco

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #1276 Gepost op: 31 October 2022, 12:22:20 »
Jongen, ik vind het dapper dat je hieraan hebt meegedaan. Ik zou dat zelf niet kunnen zo met mijn bek in de volle schijnwerpers en laat maar eens zien wat je kan in 3 dagen waarover een leek jaren doet. Ik vind het knap.

Dat is het! :) ze hebben allemaal stuk voor stuk hard gewerkt, juiste technieken of niet. Er waren meer en minder ervaren bouwers bij en geen enkele had ooit in competitie gebouwd. Ga er maar aan staan. Ik heb grote bewondering voor alle teams van zowel S1 als nu S2 (y)

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #1277 Gepost op: 31 October 2022, 12:35:30 »
Citaat
Als je wat wilt leren moet je de kerstspecial van 2 jaar terug van Bentink bekijken. Daar wordt hogeschool getoont. Maar niet voor het grote publiek.

Ow, sorry wil het idee groot publiek eigenlijk niet verstoren maar ben bang dat YouTube, waarop we jaarlijks de stream doen eigenlijk een groter publiek kent als het NPO.
We doen het ook jaarlijks tegenwoordig. Deze kerst gaan we met een klein team een module aanpakken in 2 dagen. De resterende modules voor een OntraXS! waardige baan worden afgebouwd in maart tijdens de 2023 editie van OntraXS!.

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
« Reactie #1278 Gepost op: 31 October 2022, 12:39:16 »
Maar even ter inzage voor de rest als inzage aan de monsterklus die Concept Street mee te dealen heeft.

Elk team heeft een cameraploeg bestaande uit een cameraman, verslaggever en geluidsman. Zij filmen de teams de volledige bouwtijd.

Dat zijn dus 3x 24 uur beeldmateriaal oftewel 72 uur aan beeldmateriaal van de teams. Daarnaast worden de host en Jury ook gefilmd en zijn er vele quotes van deelnemers.

Bij elkaar gemiddeld 150 uur aan beeldmateriaal wat door de regisseur en programmadirectrice terug worden gebracht naar 50 minuten.

Dat is hun dagelijks werk dus zie dat niet als een monsterklus.

Citaat
Maar ik kan het zeker iedereen aanraden, het is onze hobby voor de grote massa.

Ow, daar kunnen we over discussiëren..lol

Ronald Halma

• Offline Offline
« Reactie #1279 Gepost op: 31 October 2022, 12:44:37 »
Toch is het wel een monsterklus...... tuurlijk is het hun dagelijks werk maar daarom kan het nog wel heel veel werk zijn  ;) alleen al de montagetijd is gigantisch, er is zoveel beeld- en geluidsmateriaal waar de regisseur uit kiezen moet. Ik schrok elke keer weer van de hoeveelheid data die elke eind van de dag opgeslagen werd op meerdere schijven.

Het heeft mij persoonlijk iig wel een heel andere kijk gegeven op het fenomeen tv :)

MrBoembas

• Offline Offline
« Reactie #1280 Gepost op: 31 October 2022, 12:57:28 »
Ik vond het ook weer een mooie amusement aflevering, ondanks alle kritiek kijk ik er wel graag naar, het geeft ook vaak ook leuke ideeën qua creativiteit dat ik denk oh dat is ook leuk om te maken...

Over de Televisie gesproken ik ben zelf een enorme achter de schermen fan van Tv Programma's ik kom daar al heel me leven, van de Joop van den Ende Producties in Aalsmeer tot de kleine RTL producties van vroeger Koffietijd enz. Studio 100 Tot aan de Slimste Mens - Podium Klassiek enz.... Alles is altijd anders dan je op tv ziet alles loopt anders en wordt gemonteerd en opeens zie je eigen klappen onder een onderwerp waar je helemaal niet had voor geklapt, dat is de tv wereld, soms valt dan ook de Magie van de TV weg, maar achter de schermen blijft boeien.

De montage van "De Grote Kleine Treinen Competitie" vind ik goed geslaagd voor het geen wat ze in beeld willen brengen.. Een leuke vrolijke gezellige competitie wat je amuseert en ideeën oplevert..

En juist ook leuk dat ze niet het totaalprof laten zien maar ook de beginnersfouten, want iemand die begint aanbouwen leert ook van Oh.. Zo moet ik het dus niet doen.

Kortom ik blijf gewoon kijken, een mooi amusement programma van MAX. Ga zo door !!!

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
« Reactie #1281 Gepost op: 31 October 2022, 13:31:42 »
Citaat
Ik schrok elke keer weer van de hoeveelheid data die elke eind van de dag opgeslagen werd op meerdere schijven.

Hoeveelheid data is in de hedendaagse camera wereld niets bijzonders meer, dat gaat vanzelf met 4, 8 en 12K cameras en recorders.

Ronald Halma

• Offline Offline
« Reactie #1282 Gepost op: 31 October 2022, 13:35:17 »
Klopt, maar het wordt niet met 4K of hoger opgenomen.....  ;) Wat ik begreep in full HD formaat (1920 x 1080). Dus dan is het al een heel ander verhaal. Ze hebben eigenlijk altijd met 4 camera's gefilmd over de dagen en dat leverde toch heel wat data op. En dan hebben we nog niet alle geluidssporen meegeteld van alle deelnemrs, Andre, Evan en Joyce.

Best indrukwekkend voor een eenvoudige papiermaker  ;)

Blausee-Mitholz

• Offline Offline
« Reactie #1283 Gepost op: 31 October 2022, 14:02:48 »
Wees blij dat ze niet meer met Ampex banden werken  ;D

Mvg Johan

Hans GJ

• Offline Offline
« Reactie #1284 Gepost op: 31 October 2022, 16:26:34 »
Ik juich het toe dat onze hobby op een positieve manier aan bod komt.  Als het modelspoor hier -in Vlaanderen- aan bod komt, is dit steevast het cliché van een eenzaat op een zolderkamertje.
Het is en blijft tv, dus alles krijgt een extra snuifje drama mee en is niet perfect datgene wat wij als onze hobby beschouwen.  Denk je dat programma's waarbij brandweer, politie of kok-idolen aan bod komen waarheidsgetrouw zijn?  Nee toch.
Proficiat aan alle deelnemers om in no-time een modelbaan in elkaar te knutselen!

Frank 123

• Online Online
« Reactie #1285 Gepost op: 31 October 2022, 20:02:14 »
Off topic maar:

Deze kerst gaan we met een klein team een module aanpakken in 2 dagen. De resterende modules voor een OntraXS! waardige baan worden afgebouwd in maart tijdens de 2023 editie van OntraXS!.

Mooi vooruitzicht… welke dagen dan block ik ze alvast in de agenda  ;D

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
« Reactie #1286 Gepost op: 01 November 2022, 00:12:13 »
Tussen kerst en oud en nieuw, als ik het goed heb 28/29 december de stream en dan de 30ste een soort van meet and greet. Resterende modules op OntraXS! 2023 dat is 17/18/19 maart 2023.

Frank 123

• Online Online
« Reactie #1287 Gepost op: 01 November 2022, 05:53:37 »
👍 bedankt. Staat in de agenda.

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #1288 Gepost op: 01 November 2022, 18:12:10 »
Klopt, maar het wordt niet met 4K of hoger opgenomen.....  ;) Wat ik begreep in full HD formaat (1920 x 1080). Dus dan is het al een heel ander verhaal. Ze hebben eigenlijk altijd met 4 camera's gefilmd over de dagen en dat leverde toch heel wat data op. En dan hebben we nog niet alle geluidssporen meegeteld van alle deelnemrs, Andre, Evan en Joyce.

Best indrukwekkend voor een eenvoudige papiermaker  ;)
En dan ook nog eens dubbel, voor backups worden telkens twee kaarten tegelijk gevuld en opgeslagen.
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Hé een vogeltje! sorry waar ging het over?

Ronald Halma

• Offline Offline
« Reactie #1289 Gepost op: 01 November 2022, 18:19:42 »
Ook dat nog ja. Verschillende keren daar bij gezeten en voor diegene die dat moest doen best spannend. Overigens werden de schijven pas gewist als de data dubbel zeker opgeslagen was. Dat ging dan na elke dag direct naar de werklocatie van de productiemaatschappij.