Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
Vandaag om 14:05:18
Spoor- en tramweg parafernalia door Rob Ellerman
Vandaag om 14:05:02
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 13:53:03
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 13:47:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 13:47:06
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 13:39:13
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 13:36:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:13:19
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53

Auteur Topic: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"  (gelezen 239436 keer)

Bor de Wolf

• Offline Offline
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #1245 Gepost op: 30 October 2022, 10:11:09 »
Dat team Oranje niet een team is dat zich als geheel heeft aangemeld, maar bestaat uit mensen die zich individueel hebben aangemeld, werd gisterenavond vrij duidelijk.  :D

Tenzij we nog verrast worden, staat de eindstand nu wel zo'n beetje vast denk ik.

Bor

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #1246 Gepost op: 30 October 2022, 10:30:23 »
Bijna alle teams waren dit jaar samengesteld  :)

Dat wisten we, daarom wachten we braaf met reacties tot jij hebt gekeken.

;D ;D

Idd liep Paul een dag als invaller en zoals Martin Domburg al aangeeft mag dat. Het zou niet eerlijk zijn als je door bv covid een uitvaller hebt en je met 1 man/vrouw minder moet. Bijna elk team heeft ook een reserve lid maar goed, die moeten ook kunnen op dat moment.

Was weer een leuke aflevering, heb er met veel plezier naar gekeken ;)

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #1247 Gepost op: 30 October 2022, 10:32:58 »
Bijna alle teams waren dit jaar samengesteld  :)

Ja weet ik. Maar bij Team Oranje werd dat wel erg duidelijk.    ;)

Het was weer leuk.

Bor

Ronald Halma

• Offline Offline
« Reactie #1248 Gepost op: 30 October 2022, 10:41:03 »
Klopt, daar was even wat frustratie  ;) Ze hebben zich desondanks goed geweerd.

Wilma1970

• Offline Offline
« Reactie #1249 Gepost op: 30 October 2022, 10:45:21 »
ik heb tot nu toe alle afleveringen bekeken en ik moet zeggen dat ik dit seizoen een stuk minder vind dat de vorige seizoen, je kan inderdaad zien dat er 1 of meerdere samengestelde teams zijn, die nauwelijks het woord teamwork in zijn of haar woordenboek hebben staan, team oranje is daar toch wel de grootste voorbeeld van, dat gemopper en grote irritaties onderling vooral tussen die blonde meid en de rest van het team. Ook de thema's vind ik zwak heeft totaal niet met onze hobby te maken maar meer voor de show dan bv om te leren een modelspoorbaan te bouwen, ik dacht dat de insteek was. Team blauw was dan nog enigszins grappig, maar de rest, pfff en ik vind ook dat ze veel te weinig tijd voor krijgen 15 uur voor complete baan is wel erg kort. Maar ik had gehoopt dat het een educatief programma zou zijn waar je thuis van kon leren.

Ronald Halma

• Offline Offline
« Reactie #1250 Gepost op: 30 October 2022, 10:50:09 »
Maar ik had gehoopt dat het een educatief programma zou zijn waar je thuis van kon leren.

Geloof dat we dat al zo'n beetje 18000 keer uitgelegd hebben maar blijkbaar heb je dat dan nog niet begrepen. Speciaal dan nog een keer voor jou: voor EDUCATIE moet je echt ergens anders zijn, dit is ENTERTAINMENT! Ook is het een COMPETITIE dus is er beperkt tijd om te bouwen, dat maakt het SPANNEND.

Verder echt het advies aan jou om niet verder te kijken want het gaat echt niet anders worden dan de 6 afleveringen van 2021 en de afgelopen 4 van 2022 ;)

henk

• Offline Offline
« Reactie #1251 Gepost op: 30 October 2022, 11:07:11 »
En iedereen snapt toch dat je naar een montage zit te kijken? Honderden uren opname worden teruggebracht tot zes uitzendingen. Tijdens de montage is de uitslag al bekend. Ze kunnen je werkelijk voor ieder team, ieder gewenste dynamiek voorschotelen. Ze kunnen de sfeer van het uitgezonden programma geheel bepalen. Kortom, het is nauwelijks realistischer dan een doorsnee dramaserie.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ronald69

• Offline Offline
  • Duitsland TP III/IV
« Reactie #1252 Gepost op: 30 October 2022, 11:11:12 »
Precies dat. Elke keer als André roept dat er nog zoveel tijd over is zie je iedereen nog steeds verbaast kijken. Dat weet je inmiddels toch wel.
Grt, Ronald.

Krokodil68

• Offline Offline
    • Mijn levenswerk
« Reactie #1253 Gepost op: 30 October 2022, 12:03:41 »
Als je wat wilt leren moet je de kerstspecial van 2 jaar terug van Bentink bekijken. Daar wordt hogeschool getoont. Maar niet voor het grote publiek.

Oja. Ligt dat nu aan mij of is de gemiddelde leeftijd niet zo hoog als wij allen denken? Of ben ik zelf al zo oud, bouwjaar '71?

Ik vind het leuk amusement. Zeker vergeleken met de rest van de ende(mol)/(lose)(?) berg bagger op de andere zenders.
Dus in vergelijking met de rest van het pulp op televisie vind ik het geweldig amusement voor op zaterdag avond.

Iedereen die het van laag niveau vind.....
Wat ben je toch een geweldige kanjer. Vergeleken met jou is Joseph Brandl een prutser. Laat dat dan ook maar eens zien. Kanjer ;)

Ik denk dat velen die zeuren niet eens zelf bouwen en daar een k#tsmoes voor hebben.
groet Jeroen

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #1254 Gepost op: 30 October 2022, 12:09:41 »
Of ben ik zelf al zo oud, bouwjaar '71?
Dan ben je nog maar een broekie. ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Frank 123

• Offline Offline
« Reactie #1255 Gepost op: 30 October 2022, 12:18:51 »
Ik vond het weer een leuke aflevering en sta er toch weer van te kijken wat ze er in de beperkte tijd van weten te maken.

En natuurlijk is en blijft het amusement (en wat mij betreft een betere dan al die afgezaagde en gekopieerde talentenjachten), als je wat wil leren dan zijn er voldoende uitleggen op het www te vinden of nog beter, doe eens een workshop.

741230

• Offline Offline
« Reactie #1256 Gepost op: 30 October 2022, 12:28:58 »
Precies dat. Elke keer als André roept dat er nog zoveel tijd over is zie je iedereen nog steeds verbaast kijken. Dat weet je inmiddels toch wel.

Nou dat heb ik zelf ook. Ik ben dan bezig aan mijn baan en dan vergeet ik alles om me heen. Ik kook thuis meestal en voor ik het weet is de middag voorbij en moet ik de pannen gaan opstoken.
Groet Erik

Verzonden vanaf mijn
Fleischmann transformator

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #1257 Gepost op: 30 October 2022, 14:49:08 »
Als je wat wilt leren moet je de kerstspecial van 2 jaar terug van Bentink bekijken. Daar wordt hogeschool getoont. Maar niet voor het grote publiek.

Oja. Ligt dat nu aan mij of is de gemiddelde leeftijd niet zo hoog als wij allen denken? Of ben ik zelf al zo oud, bouwjaar '71?

Ik vind het leuk amusement. Zeker vergeleken met de rest van de ende(mol)/(lose)(?) berg bagger op de andere zenders.
Dus in vergelijking met de rest van het pulp op televisie vind ik het geweldig amusement voor op zaterdag avond.

Iedereen die het van laag niveau vind.....
Wat ben je toch een geweldige kanjer. Vergeleken met jou is Joseph Brandl een prutser. Laat dat dan ook maar eens zien. Kanjer ;)

Ik denk dat velen die zeuren niet eens zelf bouwen en daar een k#tsmoes voor hebben.
groet Jeroen

Je begin zo lekker, en dan eindig je weer met dooddoener numero uno  :(
Dus ik mag alleen kritiek hebben op de nachtwacht als ik op zijn minst net zo mooi schilder als Rembrandt ??
Ja het is leuke entertainment, ja het is goed dat er aandacht aan geschonken wordt, zo komt onze hobby weer een beetje onder de aandacht van het gewone klootjesvolk, en ja, de vergrijzing valt erg mee
Maar als iets niet van hoge kwaliteit is, mag je dat gewoon zeggen toch ? de meeste deelnemers gebruiken de basis technieken nog verkeerd, nou en, lekker boeie, als het maar leuke tv is. leren doe ik wel op Youtube
En ze hebben geen 15 uur, maar 72 uur, en als je de dwarsligger naast je neerlegt 75 uur, en daarbij, de 3 grote stukken mogen ze maanden aan besteden,
En de basis technieken goed of verkeerd doen kost evenveel tijd , dus dat niet op de tijdsdruk gooien
Mvg Marty,

thevandijks

• Offline Offline
« Reactie #1258 Gepost op: 30 October 2022, 15:11:38 »
Ik heb gisteravond geprobeert te kijken, echt het boeit mij totaal niet. Ik vindt het meer een belediging voor mijn mooie hobby.
Mensen gaan denken dat ik echt zo bezig ben op mijn treinen zolder.
Nou ja als mensen er plezier in hebben moeten ze maar kijken, ik heb de TV na een kwartiertje uitgezet.

Groet Hans

johanw

• Vallen is niet erg, blijven liggen wel.
  • Offline Offline
« Reactie #1259 Gepost op: 30 October 2022, 16:08:06 »
Zoals ik al eerder zei, de gemiddelde modelbouwer kijkt hier met heel andere ogen naar dan een leek. En het is naar mijn mening niet terecht dat er zoveel kritiek op is. Al valt het wel op dat het meestal dezelfde zijn die commentaar hebben. Zoals meermaals gezegd, het is entertainment. En als het je niet bevalt, niet kijken. 
Ik kan me zo voorstellen dat er door dit programma mensen aan het modelbouwen gaan. En als ik een aantal winkeliers mag geloven is dat dus ook zo. Ik ben zeker geen goede bouwer, en pruts maar wat aan. Maar ik vindt het een leuk programma. En het inspireert mij in ieder geval wel. (maar ik geloof dat ik in de herhaling begin te vallen)😁
Groet Johan Westhoeve.