…maar meer voor de show…..
[...]de meeste deelnemers gebruiken de basis technieken nog verkeerd[...]
Marty, zou je kunnen toelichten welke basistechnieken verkeerd gebruikt worden?
Dus je mag nog geen zakkie zand of tube verf of airbrush zelf meenemen??
Dat wil ik wel, maar ik hou het kort, ga je niet vervelen met een lang betoog Bijvoorbeeld het schilderwerk van de scenery, alles wordt dik vol geplempt met verf, Neem de rotsen, nog even de vormgeving daargelaten, dikke klodder grijs erop en het is een rotsVerdun je verf, en daarna wat dry brushen, gaat veel sneller en is veel realistischer, Het begrassen. 2cm dikke lijmlaag en ros die ene kleur en lengte er maar in, terwijl je het gemêleerd doet, paar tufjes, laten drogen ( uiteraard wat anders aanpakken dan) en weer een paar tufjes, als je het een beetje planed kost dat geen seconde meer tijd.en zo zijn er nog veel basis technieken te zien die niet echt handig worden aangepakt, en krijg je zeer het gevoel dat ze maar wat doen, maar dat zal zeker ook aan de montage van het beeldmateriaal liggen, stress ziet er leuker uit als gesmeerd lopen van zaken ..... denken ze ( het discovery channel denken, paniek trekt kijkers )Ik neem aan, en dat is meer een vraag aan de insiders, dat je alle materialen mag gebruiken die niet in het pakket van de Kleine zit ?
Vorig jaar werden zowel Ellen als ik per bouwdag 2, 3x gequote. Doe dat x3 teams en de Jury.Leuk joh.....TV.Maar ik kan het zeker iedereen aanraden, het is onze hobby voor de grote massa.
We kregen vooral van Evan en Ronald (Halma) er erg veel tips hierover.
Marty:Hoe kom je aan die 72 uur? Elk team krijgt 24 uur bouwtijd welke verre van effectief zijn want je word veel gestoord, en op de laatste dag mis je al de helft vanwege de jureren wat echt veel tijd in beslag neemt.Dag 1 en 2 kan je vol 9 uur bouwen, dag 3 hooguit 4-5 uur.
Deed 't graag Wel lol gehad toch?
Ik heb het over netto bouwtijd, niet over het aantal uur beeld materiaal beschikbaar is, dat is totaal irrelevant in mijn opmerkingExcuses, dan zat ik inderdaad fout met mij. 72 uur.Dan moet het 112 uur zijn, 115 als je de dwarsliggers links laat liggen 9 plus 9 plus 5 maal 5 min 3 uur is toch 112??