Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Ronaldk
Vandaag om 21:31:18
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 18:21:13
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37

Auteur Topic: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"  (gelezen 239261 keer)

hrp

• Offline Offline
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #1305 Gepost op: 06 November 2022, 11:58:04 »
Zaterdag finale?

Ronald
Groet,
      Ronald

Krokodil68

• Offline Offline
    • Mijn levenswerk
« Reactie #1306 Gepost op: 06 November 2022, 12:02:11 »
In verhouding tot de rest van de pulp op de andere zenders was dit echt geweldige televisie....
Ondanks of alle op en aanmerkingen terecht zijn moet je het maar doen als je daar staat. Zeker als je een samengesteld team bent. Wij supermodelbouwers staan allemaal natuurlijk hemelshoog hierboven.

Maar het is wel duidelijk aan de hand van de leeftijd van de meeste deelnemers dat het geen ouwe l#llenhobby is.

Ik vind het leuk vermaak en gezien de tijd zijn de meeste bouwwerken van de juiste prijs kwaliteit ehhhh tijd kwaliteit.

Groeten Jeroen

Bert55

• Offline Offline
« Reactie #1307 Gepost op: 06 November 2022, 12:27:11 »
Weer leuk te volgen!
Ik vond dat Lars niet echt uit de verf kwam, jammer, die kan veel.
Maar al met al een genot om naar te kijken, zeker met Andre van Duin erbij.
Met vriendelijke groet, Bert
Märklin, DCCnext, ECOS
Witmoosdorf afgebroken, Witmoos 2 wordt opgestart na de verhuizing

Menno 1846

• NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Frl
    • Frieslandrail
« Reactie #1308 Gepost op: 06 November 2022, 14:19:42 »
Zaterdag finale?

Ronald

Aankomende zaterdag inderdaad de finale. Weer een tijdje zonder...  :-X
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Martin Hornis

• Offline Offline
« Reactie #1309 Gepost op: 06 November 2022, 15:04:54 »
Het enige minpuntje dit seizoen is dat ik vorige week merkte dat mijn aandacht ging naar de draai richting van de molen....
Dat viel mij ook op. Als je als Nederlander niet (meer) weet welke richting een ouderwetse windmolen (linksom) draait dan mis je de nuance. Windturbines draaien overigens rechtsom. Op een modelbaan moet je dat wel goed verbeelden. Daarom kijk ik niet meer naar dit programma.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Ludmilla

• Offline Offline
  • Verzamelaar
« Reactie #1310 Gepost op: 06 November 2022, 15:44:15 »
Ik kwam dit gisteren tegen in Assen

Is een kleinere versie van de baan die tijdens het programma is gemaakt. Best wel een leuk baantje en trok ook flink wat aandacht van het jongere publiek.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #1311 Gepost op: 06 November 2022, 15:51:30 »
Weer leuk te volgen!
Ik vond dat Lars niet echt uit de verf kwam, jammer, die kan veel.

Absoluut  :) maar het ging natuurlijk niet om Lars maar om team blauw. En in die 4 uurtjes kan ook hij niet zo heel veel doen.

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #1312 Gepost op: 06 November 2022, 15:51:53 »
Met verbazing lees ik het commentaar van Ronald Halma op de berichten van Wilma1970. Gaat er steeds met gestrekt been in. Mag een andere mening niet meer? Moet daar dan altijd op deze manier op gereageerd worden?

Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

Hasenwald

• Offline Offline
    • Mijn andere hobby: een vijver webshop
« Reactie #1313 Gepost op: 06 November 2022, 16:45:16 »
Commentaar van Wilma is ook vaak zuur. En ongegrond. Ben het er ook niet mee eens.
Groet, Enrico

Hasenwald  |  Epoche III-IV-V  | H0 Roco-Line 2.1  |  BMD16N-SD  |  Digikeijs 4018  |  IB II  |  Power 4  |  iTrain Plus

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #1314 Gepost op: 06 November 2022, 16:56:02 »
Met verbazing lees ik het commentaar van Ronald Halma op de berichten van Wilma1970. Gaat er steeds met gestrekt been in. Mag een andere mening niet meer? Moet daar dan altijd op deze manier op gereageerd worden?

Thijs

Mag je vinden :) Als commentaar een beetje normaal en objectief is. Maar niet elke keer heel veel kritiek geven en dan afsluiten met "ik vind het niks en vorig jaar vond ik het ook niks". Maar dan toch overwegend negatief blijven reageren, ja dan ga ik er met gestrekt been in ;) Zeker als hij insinueert dat Evan Daes op een of andere manier partijdig zou zijn gewest en de pik zou hebben gehad op groen. Als je deze jongen van een ding zeker niet mag beschuldigen is het dat. Er zijn veel momenten geweest dat hij als jurylid worstelde met de beslissingen die hij met zijn collega juryleden moest nemen. Dus geloof mij dat hij 100% objectief eerlijk heeft gehandeld.

Commentaar van Wilma is ook vaak zuur. En ongegrond.

Dat :)
« Laatst bewerkt op: 06 November 2022, 17:15:30 door Ronald Halma »

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #1315 Gepost op: 06 November 2022, 18:21:34 »
Heden heb ik besloten de voorgaande aflevering van zaterdag 5 november die ik nog te goed had niet in uitzending gemist alsnog te gaan bekijken. De komende aflevering(en) zal ik eveneens niet gaan zien.

Hier lezen hoe het werkelijk was is immers vele malen leuker dan het op tv te zien.

(y) (y) (y)
Ik heb al een trein

Wilma1970

• Offline Offline
« Reactie #1316 Gepost op: 06 November 2022, 21:19:33 »

Thijs

Ben het gewend, Halma denkt dat hij het alleen recht heeft op het geven van commentaar op GKTC, het moet allemaal positief en correct zijn, mogelijk kent hij een aantal personen die mee doen aan het programma dat kan, ik geef mijn mening, zuur of niet zoals @Hasenveld zegt, dat kan dat is zijn mening, dat het ongegrond is of niet, zijn hun mening, ik zeg wat ik er van vind en op een recht voor zijn raap manier en geen gekonkel. Ik ben slecht in namen, maar schijnbaar moet je hier ieder naam kennen, ga ik niet aan beginnen, ik zei netjes meneer van de Jury en als ik vind dat hij een licht voorkeur of negativisme heeft tegen een bepaalde team dan is dat mijn constatering, ik heb alle aflevering gezien en deze meneer van de jury begon zijn negatiefisme na dat hij de groene team een advies had gegeven en team er niks mee had gedaan, volgens mijn was dat met de team film in afl. 2, je kon zien dat hij er niet van gediend was dat zijn adviezen niet werden opgevolgd, maar dat is mijn constatering en die van de mede kijkers, ik kijk altijd met 5 man/vrouw. Maargoed Halma denkt er anders over dat is zijn goed recht, maar laat ie zijn opmerkingen jegens mij maar voor zich houden, hij begint een beetje naar te worden en als hij anderen wil opjutten, best, geen probleem mee, ik geef mijn eerlijke mening en niet iedereen zal er mee eens zijn, dat heet vrijheid van meningsuiting en mensen in hun eigen waarden laten en niet hun eigen mening opdringen.

Klaas Zondervan

• Online Online
    • Pagina van klaas
« Reactie #1317 Gepost op: 06 November 2022, 21:25:43 »
Ben het gewend, Halma denkt dat hij het alleen recht heeft op het geven van commentaar op GKTC, het moet allemaal positief en correct zijn, mogelijk kent hij een aantal personen die mee doen aan het programma dat kan, ....
Meneer Halma is intensiever bij het programma betrokken dan je misschien zou denken. Hij reageert niet als kritische kijker maar weet wat er op de set en achter de schermen gebeurt.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

bask185

• Offline Offline
« Reactie #1318 Gepost op: 06 November 2022, 21:39:57 »
Het Jowi verleden heeft er denk ik ook veel mee te maken.

Wat meningsuitingen betreft, tja er zijn gewoon eenmaal grenzen. Jowi was zeer negatief voor de eerste uitzending, hij was zeer negatief na de eerste uitzending. Tot zover jammer, maar ok.. dat kan. Niet iedereen vindt alles leuk.

Na aflevering 1 had zo'n beetje dit hele forum door dat Jowi het geen leuk programma vond. En nogmaals prima, dat kan. Maar het kan ook te negatief, je kan dingen ook te vaak blijven zeggen. En te vaak te negatief zijn, daarmee ga je uiteindelijk andere mensen irriteren.

Hij had inmiddels al 10x het advies gekregen van meer dan 1 iemand om gewoon niet meer te kijken en eventueel volgend negatief commentaar bij zich te houden, want inmiddels denk ik dat zo'n beetje iedereen wel dacht: "Ja we weten het nu wel, Jowi. Jij vindt het niks, helemaal prima maar stop dan met kijken en stop vooral met zeiken, we know!."

Maar meneer die moest alsnog 3 tot 4 keer dat *** programma (niet mijn gedachte, ik moet nog steeds alles zien) kijken om na elke aflevering opnieuw iedereen dood te irriteren met zijn negatieve geklaag.

En na wat meer dan terechte moderatie werk, wat hijzelf ietsjes minder terecht vond, vertrok hij van dit forum en nu kan ik de bouw van de Hef in N niet meer volgen, want geen facebook.

En nu zie ik als outsider dat een bepaald verleden zich langzamerhand begint te herhalen.

Dus Wilma. Met de beste bedoelingen wil ik je slechts 1 ding zeggen. Stop ajb voor je eigen, Ronalds en al onze gemoedsrust met het kijken naar nieuwe afleveringen. Je mening is bij ons zeer duidelijk over wat jij van GKTC vindt.

Mvg,

Bas

Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #1319 Gepost op: 06 November 2022, 21:41:36 »
Omdat er echt niets op tv was hebben we het programma hier ook maar eens uit gezeten.
De winnende baan had ik op de laatste plaats staan, zag er nog te veel als een speelbaantje uit al had het toch enkele goed afgewerkte delen. En die professionele modelbaanbouwer hulp, die fantastisch de baan kan afwerken, wordt er bij gehaald als de baan nog in de ruwbouwfase zit, onbegrijpelijk en tamelijk zinloos.
Verder snap ik die infantiele camerashots vanuit de "trein" geschoten op de omstanders niet, zijn die speciaal voor de gemiddelde en half dementerende omroep Max kijkers?
Verder doet het mij deugd dat de beste bouwers de vrouwen blijken te zijn, zo kwam het tenminste op mij over.

Stephan.