Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 20:36:29
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Paul1969
Vandaag om 20:33:33
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 20:27:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 20:23:16
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 20:23:03
Verwisselen koppelingen Hamo 1205 door Dick55
Vandaag om 20:13:12
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 19:46:55
Schroefkoppeling voor H0. door Kees-Jan
Vandaag om 19:44:23
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door wob
Vandaag om 19:43:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 19:28:13
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 19:26:38
Märklin 2025 door Mark D.
Vandaag om 19:26:37
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:22:16
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door VAM65
Vandaag om 19:22:03
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door hervé
Vandaag om 19:21:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:17:34
Modeltreinenbeurzen door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:14:22
Rheinburg, TP V/VI door gdh
Vandaag om 19:07:07
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Kees-Jan
Vandaag om 18:46:48
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
Vandaag om 17:57:31
PB Models, ICR-rijtuigen door Huup
Vandaag om 17:55:12
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door AP3737
Vandaag om 17:51:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door gtw6016
Vandaag om 17:25:44
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 17:22:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:41:37
MSC HetSpoor-ClubTentoonstelling~Niklaas-Niklaas~6+7dec.'25 door hervé
Vandaag om 15:55:00
7 en 8 maart 2026 | Jubileumtentoonstelling MSV Post B door Rsd1000
Vandaag om 15:44:17
West-Brabantse modelspoordagen door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:40:15
Zaterdag, 2 mei 2026 | 9e Ruilbeurs MSV Post B door Rsd1000
Vandaag om 15:35:31
Zaterdag, 31 januari 2026 | 8e Ruilbeurs MSV Post B door Rsd1000
Vandaag om 15:32:47
  

Auteur Topic: BMB-Module: “Corfe Castle Station”  (gelezen 110625 keer)

Sofie

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
Re: BMB-Module: “Corfe Castle Station”
« Reactie #540 Gepost op: 19 October 2025, 17:12:51 »
Ziet er netjes uit hans!

Het enige dat nog ontbreekt, is de digitale keuze schakelaar voor DC/DCC.

Ook dat zal binnenkort als het goed is opgelost zijn, zowel de hardware als de software voor deze schakeling af, het is alleen nog een kwestie van installeren wanneer Hans de schakeling heeft.
Dat zal over een klein maandje zijn bij Spoorgroep Zuid.

Groetjes Sofie

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4294
Re: BMB-Module: “Corfe Castle Station”
« Reactie #541 Gepost op: Vandaag om 08:46:32 »
Het heeft even wat tijd gekost. Alle draadjes zitten vast onder mijn BMB Modulebak. En alles werkt zoals bedoeld. Het enige dat nog ontbreekt, is de digitale keuze schakelaar voor DC/DCC.





De besturing gaat via de YaMoRC YD7001 en een Fleischmann trafo. De wissels en rijwegen worden ingesteld via mijn iPad; de locs via de Roco muis. Beide mbv de Z21 App.

Gr, Hans

Hahahahahaha

En ik denk dan aan de wervende teksten die werden gebruikt bij de introductie van digitaal: Meer mogelijkheden, slechts 2 draadjes.......
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Eric v C

  • werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
  • Offline Offline
  • Berichten: 1180
  • Fleischmann H0 modelbouwer - RocRail
    • Alt(ernatieve) Wutachtalbahn
Re: BMB-Module: “Corfe Castle Station”
« Reactie #542 Gepost op: Vandaag om 14:29:02 »
Martijn,

Het kan ook met WiFi (bijvoorbeeld met PicoW)  i.p.v. zoveel "lange" draadjes ....

En als je DCC-signalen aftakt van de rails kunnen het ook korte draadjes naar de DCC-decoders voor wissels, seinen e.d. zijn ....

Maar verstandiger lijkt het (zoals Hans heeft gedaan) aparte DCC-circuits te hebben om verstoringen te isoleren en dan worden het wat meer draden.

En de voordelen van digitaal rijden/sturen zit vooral in de enorme reeks mogelijkheden om de objecten parallel op de modelbaan te besturen ....

Maar dat wist je natuurlijk allemaal wel. ;D ;D

Eric


bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 5086
Re: BMB-Module: “Corfe Castle Station”
« Reactie #543 Gepost op: Vandaag om 14:59:48 »
De reden van de hoeveelheid draden komt door de gekozen decoders en motoren. Een 2e dcc bus heeft er niet zoveel mee te maken. Als je hier bijvoorbeeld die dure wisselmotoren zou toepassen met geintegreerde DCC decoder en geintegreerde punstuk polarisiatie, zouden er maar 2 draden gaan naar elke wissel toe. Alleen je hele bak zou dus 5x duurder zijn.
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Eric v C

  • werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
  • Offline Offline
  • Berichten: 1180
  • Fleischmann H0 modelbouwer - RocRail
    • Alt(ernatieve) Wutachtalbahn
Re: BMB-Module: “Corfe Castle Station”
« Reactie #544 Gepost op: Vandaag om 17:47:05 »
Weer wat geleerd.  ;D

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6576
Re: BMB-Module: “Corfe Castle Station”
« Reactie #545 Gepost op: Vandaag om 19:22:16 »
@Eric,

Wat Bas zegt, klopt wel degelijk. De componenten die ik heb gebruikt zijn allemaal low budget. De DCCnext decoders met het Mardec protocol kosten inderdaad niet veel. Het tweetal heeft samen een capaciteit van 32 poorten. Daarvan heb ik er dertig gebruikt. De wissels worden aangedreven door een negental eenvoudige servo’s, en verder heb ik twee relaisblokken en een paar losse relais gebruikt. Verder twee buckconverters, diverse stekkers en een paar spanning verdelers. En tenslotte heel veel kroonstenen, draad en draadeinden hulzen. De kleine klemmetjes heb ik zelf geprint.

Het belangrijkste argument om het zo te doen, was niet de kostenbesparing. Op deze manier begreep ik namelijk precies wat ik aan het doen was. En daar heb ik heel veel van geleerd.

Gr, Hans