Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door dennie
Vandaag om 00:06:00
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door dretsome
30 November 2025, 23:59:43
Rheinburg, TP V/VI door Schachbrett
30 November 2025, 23:30:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
30 November 2025, 23:28:18
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
30 November 2025, 23:23:33
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door ronald1956
30 November 2025, 23:16:52
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 November 2025, 22:35:19
Zwederbaan door nighttrain1
30 November 2025, 22:30:09
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
30 November 2025, 22:20:24
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
30 November 2025, 22:06:38
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door De eerste Ivo
30 November 2025, 22:01:13
losse onderdelen door Ferdinand Bogman
30 November 2025, 21:58:05
Eindstation Daarhuizen door DJV
30 November 2025, 21:55:48
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
30 November 2025, 21:18:14
US diorama in H0 door Ronald Halma
30 November 2025, 21:08:18
Beierse Länderbahn locomotieven door sncf231e
30 November 2025, 20:53:22
Amsterdam Westhaven - vlothaven 1/87 door Ronald Halma
30 November 2025, 20:49:25
Station Roodeschool door Jeroen95
30 November 2025, 20:44:47
Alternatieven voor servo's door Albert de Heer
30 November 2025, 20:38:36
Bf Kibronn door Benelux795
30 November 2025, 20:00:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door timtrein
30 November 2025, 19:58:33
Bahnstrecke 5867 door gdh
30 November 2025, 19:55:26
EX-CSB1 DCC Centrale door bask185
30 November 2025, 19:38:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
30 November 2025, 19:36:12
Smeren, vet, olie, enz door Bahn-AG
30 November 2025, 19:14:02
Inconsistenties in uitlezen decoders met z21 Start door Peter J K
30 November 2025, 19:08:23
Speno ongeluk Stavoren 2010 door dh3201
30 November 2025, 18:37:54
strooisel C-rails door hervé
30 November 2025, 17:34:04
Altburg. een analoge, opklapbare Mäklinbaan door 1200blauw
30 November 2025, 17:30:50
Mijn geweatherde modellen door Zandmannetje390
30 November 2025, 16:49:22
  

Auteur Topic: West-Brabant wil maatregelen tegen mogelijke toename treinen met giftige stoffen  (gelezen 12587 keer)

Marcel112

  • Lid EMV & NLMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1648
    • Project "Spoor op Vleugels"
Die gaan dat dus meer en meer doen om juist die automobilist maar tussen hun uit te houden.

Met alle systemen die tegenwoordig op de trucks zitten gaat die namelijk direct als noodstop in de ankers als er weer zo'n mafjoekel tussendoor moet.

Mag jij raden wat er dan verderop in de rij gebeurt Joop...
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Maar nu graag weer terug naar het vervoer van gevaarlijke stoffen over het spoor.

Een klaagzang over het rijgedrag mag wel, maar start dan even een draadje op het Stationsplein..


Met dank, Gr,

Bert
Team moderatoren.

pe10

  • Offline Offline
  • Berichten: 21
Floris, dat de tarieven naar beneden moeten bij het spoor kan ook leiden tot witte kentekenplaten bij de spoor vervoerders.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
In tegenstelling tot het wegverkeer kan je in Nederland niet zomaar een trein rijden, daarvoor moet je in ieder geval opgeleid zijn voor het Nederlandse spoorwegnet, en uiteraard de Nederlandse taal spreken. Dus een Poolse machinist die alleen maar Pools kan spreken zal echt niet zomaar hier treinen gaan rijden  ;)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8625
Hoe veilig is een ketelwagen. Een paar jaar geleden testten de Mythbusters of men een ketel van een ketelwagen kon laten imploderen.

Mythbusters 14x02 Tanker Crush Part 09.mp4 - YouTube

Het kostte veel moeite en het met opzet beschadigen van de ketel om dat te laten lukken.
« Laatst bewerkt op: 27 April 2021, 19:31:05 door Jeronimos »
Jeroen

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Bij de ketelwagen die in dit filmpje te zien is, gaan alle langskrachten die op de automatische koppelingen komen, via de ketel. In Europa hebben ketelwagens een onderstel. Langskrachten die via het stoot- en trekwerk op de wagen komen te staan, worden doorgeleid via het onderstel en niet via de ketel. Hierdoor zouden onze ketelwagens veiliger zijn dan Amerikaanse.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8620
  • Spoor N
Zo te lezen ging het bij de Duitse wagen simpeler, al zal een volle ketelwagen niet imploderen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22727
Is het grootste risico niet lekkage, ongeacht auto of trein?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4829
    • Filmpjes op YouTube
Ja, meest kwetsbare delen zijn de laad/lospunten aan het voertuig en meeste ongevallen bij het laden/lossen, minder bij het transport zelf.

Anders uitgelegd: Als een auto op de ketel knalt is de kans op scheuren zeer klein (bij vrachtwagen dan wel groter dan bij wagon), rijdt de auto op een overweg precies op de verkeerde plek tegen de wagon aan en raakt de afsluiter aan de zijkant op precies de verkeerde manier is de kans op (een kleine) lekkage aanwezig.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4085
Nouja, als je de afsluiter eraf rijdt, dan is het denk ik geen kleine lekkage meer maar gaat gewoon de hele inhoud er vandoor :p

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 342
Maar dat is nog steeds heel wat anders dan de 'vloedgolf' waar men bang voor is.

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1322
Dus een Poolse machinist die alleen maar Pools kan spreken zal echt niet zomaar hier treinen gaan rijden  ;)

Rijden Poolse mcn echt door naar Rotterdam?

Mvg, Johan

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12260
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul

@ Johan,
Als die poolse mcn hier is opgeleid,ofwel alle regels kent en daarvoor een "diploma"heeft gehaald,dan zou dat kunnen,en anders een pilot aan boord die verteld hoe en wat omdat die dan de kennis heeft en dat kan uitleggen aan die buitenlandse mcn.
Indien geen van bovengenoemde optie's afgevinkt kan worden,dan houd t op voor die mcn en zal er een vervanger moeten komen die wel weet wat hij (moet) doen.

Dat is heel wat anders als een poolse/bulgaar/what ever,chauffeur op een vrachtwagen die zo de grens over kan steken.

Lekkage kan(normaal gesproken) enkel optreden door achterstallig onderhoud(versleten klepafsluiters,rotte rubbers/pakkingen) of nalatigheid bij controle voor vertrek van een laad/los plek(is die afsluiter wel goed dicht),of t bij weg of spoor vervoer is maakt niet uit,al kan t bij spoorvervoer wel om grotere hoeveelheden gaan.

Goederenwagons/ketelwagens worden bij de bouw dusdanig ontworpen dat de meeste scenario's niet zomaar zullen leiden tot een ramp,maar je houd altijd de kans dat door een samenloop van omstandigheden er tijdens een ongeluk iets word geraakt,wat normaal gesproken niet zou moeten kunnen.
« Laatst bewerkt op: 28 April 2021, 20:19:30 door Bert van Gelder »
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 212
En dan moet die Poolse machinist ook nog eens weg bekendheid hebben.

Freek J.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Ik ken Poolse machinisten die in Nederland rijden, die hebben gewoon dezelfde opleiding gedaan als elke andere machinist in Nederland en moeten ook aan dezelfde eisen voldoen.
Wat betreft het rijden met een pilot, dit is niet meer toegestaan, men zal het op eigen kracht moeten doen  ;)