Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 20:47:52
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door BartvD
Vandaag om 20:07:57
Au bord de la Cèze door Rob Ellerman
Vandaag om 19:59:51
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door bask185
Vandaag om 19:36:26
Pendel module door Bert55
Vandaag om 19:09:10
Messing op z'n Zweeds (h0) door Eelco Storm
Vandaag om 18:49:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:42:37
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 18:34:20
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 18:10:26
CTA’s jaren …70? / 80… door Petertje
Vandaag om 17:46:12
Wat doen jullie als het koud wordt? door Frank 123
Vandaag om 17:41:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 17:18:24
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:06:56
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door aad52
Vandaag om 16:59:38
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 16:40:35
NS 3502 van zwart naar groen door Ivo tB
Vandaag om 16:39:37
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door AP3737
Vandaag om 16:36:47
Problemen met digitale koppeling Roco door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:26:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door C_Jabaaij
Vandaag om 16:22:13
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Erik01
Vandaag om 15:58:56
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 15:52:58
Roco traxx 'Eurocity' door the_gold
Vandaag om 13:59:18
Minibaan Visserskaai H0 door Sven
Vandaag om 13:59:17
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 13:18:06
Spur 1 Tage 18 en 19 oktober 2025 door Kees-Jan
Vandaag om 13:07:41
ATT hondenkop onderdeel door Luc2000
Vandaag om 13:01:25
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door Wim1969
Vandaag om 12:29:51
De bouw van een HTM GTL8 door piksov
Vandaag om 12:23:48
Mijnbouw Indonesië door Wim Vink
Vandaag om 12:15:22
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 10:25:08
  

Auteur Topic: West-Brabant wil maatregelen tegen mogelijke toename treinen met giftige stoffen  (gelezen 12197 keer)

Marcel112

  • Lid EMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1642
    • Project "Spoor op Vleugels"
Die gaan dat dus meer en meer doen om juist die automobilist maar tussen hun uit te houden.

Met alle systemen die tegenwoordig op de trucks zitten gaat die namelijk direct als noodstop in de ankers als er weer zo'n mafjoekel tussendoor moet.

Mag jij raden wat er dan verderop in de rij gebeurt Joop...
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Maar nu graag weer terug naar het vervoer van gevaarlijke stoffen over het spoor.

Een klaagzang over het rijgedrag mag wel, maar start dan even een draadje op het Stationsplein..


Met dank, Gr,

Bert
Team moderatoren.

pe10

  • Offline Offline
  • Berichten: 21
Floris, dat de tarieven naar beneden moeten bij het spoor kan ook leiden tot witte kentekenplaten bij de spoor vervoerders.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
In tegenstelling tot het wegverkeer kan je in Nederland niet zomaar een trein rijden, daarvoor moet je in ieder geval opgeleid zijn voor het Nederlandse spoorwegnet, en uiteraard de Nederlandse taal spreken. Dus een Poolse machinist die alleen maar Pools kan spreken zal echt niet zomaar hier treinen gaan rijden  ;)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8604
Hoe veilig is een ketelwagen. Een paar jaar geleden testten de Mythbusters of men een ketel van een ketelwagen kon laten imploderen.

Mythbusters 14x02 Tanker Crush Part 09.mp4 - YouTube

Het kostte veel moeite en het met opzet beschadigen van de ketel om dat te laten lukken.
« Laatst bewerkt op: 27 April 2021, 19:31:05 door Jeronimos »
Jeroen

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Bij de ketelwagen die in dit filmpje te zien is, gaan alle langskrachten die op de automatische koppelingen komen, via de ketel. In Europa hebben ketelwagens een onderstel. Langskrachten die via het stoot- en trekwerk op de wagen komen te staan, worden doorgeleid via het onderstel en niet via de ketel. Hierdoor zouden onze ketelwagens veiliger zijn dan Amerikaanse.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8535
  • Spoor N
Zo te lezen ging het bij de Duitse wagen simpeler, al zal een volle ketelwagen niet imploderen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22547
Is het grootste risico niet lekkage, ongeacht auto of trein?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4737
    • Filmpjes op YouTube
Ja, meest kwetsbare delen zijn de laad/lospunten aan het voertuig en meeste ongevallen bij het laden/lossen, minder bij het transport zelf.

Anders uitgelegd: Als een auto op de ketel knalt is de kans op scheuren zeer klein (bij vrachtwagen dan wel groter dan bij wagon), rijdt de auto op een overweg precies op de verkeerde plek tegen de wagon aan en raakt de afsluiter aan de zijkant op precies de verkeerde manier is de kans op (een kleine) lekkage aanwezig.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Nouja, als je de afsluiter eraf rijdt, dan is het denk ik geen kleine lekkage meer maar gaat gewoon de hele inhoud er vandoor :p

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Maar dat is nog steeds heel wat anders dan de 'vloedgolf' waar men bang voor is.

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1270
Dus een Poolse machinist die alleen maar Pools kan spreken zal echt niet zomaar hier treinen gaan rijden  ;)

Rijden Poolse mcn echt door naar Rotterdam?

Mvg, Johan

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12259
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul

@ Johan,
Als die poolse mcn hier is opgeleid,ofwel alle regels kent en daarvoor een "diploma"heeft gehaald,dan zou dat kunnen,en anders een pilot aan boord die verteld hoe en wat omdat die dan de kennis heeft en dat kan uitleggen aan die buitenlandse mcn.
Indien geen van bovengenoemde optie's afgevinkt kan worden,dan houd t op voor die mcn en zal er een vervanger moeten komen die wel weet wat hij (moet) doen.

Dat is heel wat anders als een poolse/bulgaar/what ever,chauffeur op een vrachtwagen die zo de grens over kan steken.

Lekkage kan(normaal gesproken) enkel optreden door achterstallig onderhoud(versleten klepafsluiters,rotte rubbers/pakkingen) of nalatigheid bij controle voor vertrek van een laad/los plek(is die afsluiter wel goed dicht),of t bij weg of spoor vervoer is maakt niet uit,al kan t bij spoorvervoer wel om grotere hoeveelheden gaan.

Goederenwagons/ketelwagens worden bij de bouw dusdanig ontworpen dat de meeste scenario's niet zomaar zullen leiden tot een ramp,maar je houd altijd de kans dat door een samenloop van omstandigheden er tijdens een ongeluk iets word geraakt,wat normaal gesproken niet zou moeten kunnen.
« Laatst bewerkt op: 28 April 2021, 20:19:30 door Bert van Gelder »
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
En dan moet die Poolse machinist ook nog eens weg bekendheid hebben.

Freek J.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3242
Ik ken Poolse machinisten die in Nederland rijden, die hebben gewoon dezelfde opleiding gedaan als elke andere machinist in Nederland en moeten ook aan dezelfde eisen voldoen.
Wat betreft het rijden met een pilot, dit is niet meer toegestaan, men zal het op eigen kracht moeten doen  ;)