Een laatste Frans rijtuig wat nog wel eens op Nederlandse bodem kwam was het DEV Inox Barrijtuig (Jouef HJ4020).
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?31,5591614,5591614#msg-5591614
Ik had een paar jaar geleden de kans om deze Jouef 4020 z.g.a.n. (uit de privé collectie van de eigenaar) te kopen bij Les Cheminots in Parijs. Heb er een hele tijd mee in handen gestaan. Wist toen nog niet dat het ding regelmatig in Nederland kwam, bijvoorbeeld met de Zonexpress. Heb hem uiteindelijk laten staan omdat ik toch een keer op moest houden met verzamelen van restauratierijtuigen.... Heb er nu wel spijt van.
... . In sommige TEE treinen was de plaats streng voorgeschreven. Bijvoorbeeld tussen de eerste en tweede klas in, zodat de eerste klas passagiers niet werden gestoord door het tweedeklas "gepeupel" Maar soms zat ook aan beide zijden van de restauratie gelijk een eerste klas rijtuig zodat deze passagiers niet te ver hoefden te lopen. ...
TEE treinen waren uitsluitend 1e klas. Dus een TEE trein met restauratierijtuig tussen 1e en 2e klas is een soort contradictio in terminis.
Het betreft het type "Pistoiesi" (hier is volgens mij nog geen model van in de NMBS versie)
Edit: inderdaad een Pistoiesi, in de 3e regel in de omschrijving staat het ook. Zie blz. 50.