Maar die bruine draad gaat dan gewoon naar de rail toch?
Wie niet slim is moet .. euhm andere slimmerikken aanspreken? ;-)
Is die S88 dan die "diodeschakeling"?
Is het argument van een losgekomen wagon een valabel argument om de ongedecteerde secties te vermijden?
Is de stopsectie in een blok altijd de laatste (+/-) 40 cm? Of kan het ook langer of stopt de trein dan veel te vroeg op de baan?
Sorry de vragen blijven maar komen hoe meer ik lees in de encyclopedie.
Ik zoek geen pure technische uitleg die zoek ik nog wel op maar het forum staat zo propvol met vragen en antwoorden .... u weet wel dat van dat bos en die bomen!
De snelle weg houdt in dat je alle vragen naar afwegingen over slaat. Je stelt ze jezelf niet, en gaat voor een systeem dat bewezen heeft te functioneren.Dus, zonder technisch te worden, en zonder heel diep te gaan, hebben sommige mensen al hoofdpijn van het nadenken hierover. Bij 3-rail is massadetectie (S88) in combinatie met een PC-programma de bewezen aanpak. En als die PC een Apple is, dan heb je relatief meer pech (lees minder mogelijkheden). Daarna kun je dan voor specifieke situaties toeters en bellen toevoegen, en daar kom je pasachter als die situaties zich voor doen. Om er een paar te noemen: loc-wissel en loc-omloop, en de rol van stroomvoerende koppelingen bij geduwde treinen. Dat soort zaken: lekker uitstellen, niet aan denken, tot het je overkomt (dat is de juiste komt tijd, komt raad mentaliteit). Het systeem kan het, nu jij nog, maar niet eerder dan dat het zich voordoet.
moet ik daar dan ook direct zo een Centrale voor hebben
Om te weten wat een centrale allemaal kan is er maar één mogelijkheid: de handleiding doorspitten
Of je vraagt het aan anderen op ons geweldige forum