Op NOS.nl stond gisteren een video waar ze bij zo'n wissel-ontdooi-ploeg gingen kijken (ik kan geen link vinden, hij staat nog bij de video's op de beginpagina).De ploegbaas zei dat ze met 300 man bezig waren en dat hun bedrijf voor 2000 van de ruim 6000 wissels verantwoordelijk was. Dus 1 persoon per ruim 6 wissels.Reinout
Net in het nieuws:GOUDA - Een 29-jarige man heeft afgelopen weekend 's nachts in de vrieskou geprobeerd om van Gouda naar Weesp te lopen. Hij besloot dat te gaan doen, omdat er geen treinen reden. Door het winterse weer raakte de man uit Weesp uitgeput en onderkoeld.Ik geeft verder geen kommetaar maar ik denk het mijne er van.Mvg Johan
@Floris ik vind de opmerking "met de pootjes omhoog" degenerend voor degenen die hun uiterste best gedaan hebben. Als het niet lukt houdt het op. Er is zoiets als een grens en ook een deadline om dingen te beslissen. Ik vraag me af wat jij in die positie gedaan zou hebben.Freek J.
Nou, degenen die hun uiterste best deden buiten in de kou hadden blijkbaar een aardig deel van t netwerk gewoon werkend, maar blijkbaar kregen ze niet t vertrouwen van hogerop waar besloten werd dat er niks ging rijden en dat ze alles voor niks gedaan hadden.
Probleem was meer dat als ze aan het derde wissel toe waren, het eerste wissel alweer opnieuw dicht gesneeuwd was.
Vanmiddag was er op NPO1 een reportage over een nieuw type wissel, waarbij de tongen niet horizontaal maar vertikaal bewegen. Op die manier zouden ze niet kunnen vastvriezen of niet goed aan kunnen liggen door sneeuw.Er is een tijdje (een jaar ?) een artikeltje over geweest in Spoor Pro ,vakblad voor de spoorsector: www.spoorpro.nl/spoorbouw/2017/01/19/winterproof-spoorwegwissel-klaar-voor-certificering/ Het lijkt erop ,dat het wel kan ,ook als het wissel wordt öpengereden"dus vanaf de verkeerde kant berden wordt. Zijn er nog andere bezwsaren geweest ,dat er tot nu toe niets mee is gebeurd ?Peter
En om er achter te komen dat wissel 2 in de storing was geschoten, zucht .............Freek J.