Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:01:02
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Falkenberg
Vandaag om 15:53:26
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 15:50:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:48:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
Vandaag om 15:29:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 14:57:20
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 14:50:57
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:07:59
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 13:49:01
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door WimC
Vandaag om 13:28:14
Spoor 0 meterspoor door maartenvdb
Vandaag om 13:26:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door bollen neus
Vandaag om 12:34:38
Opstelbaan door Ferdinand Bogman
Vandaag om 12:20:05
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 12:15:39
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Bert55
Vandaag om 12:07:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 11:21:53
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 11:10:17
Duitser met hoedje (Beurs Houten) door Vonkentrekker
Vandaag om 10:48:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:05:13
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 08:39:10
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 08:30:51
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 07:44:30
Wissel decoder WD8D door henk
Vandaag om 07:40:18
Artitec Opel vrachtwagen in H0 (10.366) door trainiac
Vandaag om 06:14:44
RTM in 0m door Jan den Haan
26 August 2025, 23:26:25
trix vraagje door Quinzeedied
26 August 2025, 23:20:13
VSM Oostenrijkers door WesleyMunnik
26 August 2025, 22:58:37
BNLS-Werkspoor - Bouw 3900 van DJH/Modelloco met tips voor beginners door prutser
26 August 2025, 22:44:00
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
26 August 2025, 22:32:49
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
26 August 2025, 22:06:32
  

Auteur Topic: Wel treinen ondanks sneeuw  (gelezen 36919 keer)

Genralrik

  • Gast
Re: Wel treinen ondanks sneeuw
« Reactie #30 Gepost op: 08 February 2021, 15:51:00 »
@Rik, kerstboom voor je maken? ;D

Gr Hans

Ga je gang Hans , mijn ( vroege ) dienst zit er toch al op  ;D

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Wel treinen ondanks sneeuw
« Reactie #31 Gepost op: 08 February 2021, 16:01:18 »
even voor t idee, wat voor gebied heeft een storingsploeg onder zn hoede? Even met de poolse stationnetjes in t achterhoofd waar sowieso 1 persoon aanwezig is op 2 wissels
Dat ligt aan het contract wat een aannemers met ProRail heeft afgesloten. De Incidenten Bestrijders van ProRail springen bij waar nodig.
Groeten Joop, machinist Lls

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9888
    • belse roestkraam
Re: Wel treinen ondanks sneeuw
« Reactie #32 Gepost op: 08 February 2021, 16:06:53 »
Ja een bijspringploeg was er in Polen ook...
DSC_0036 by Floris Dilz, on Flickr

maar tis niet echt een antwoord op mn vraag natuurlijk, in de zin van X aantal veegploegen met eigen busje op baanvak A-B met aantal wissels Y (had ik misschien duidelijk moeten verwoorden)

Sikje248

  • Offline Offline
  • Berichten: 366
    • Flickr fotopagina
Re: Wel treinen ondanks sneeuw
« Reactie #33 Gepost op: 08 February 2021, 16:15:27 »
De contractgebieden staan hier.
Meeste zijn aanbesteed o.b.v. Prestatie Gericht Onderhoud (PGO)-contract, waar op neer komt dat je als storingsploeg binnen een bepaalde tijd aanwezig moet zijn, een bepaalde beschikbaarheid van de spoorinfrastructuur moet leveren, etc. Hoeveel storingsploegen men dan nodig heeft en waar die geplaatst worden is dan geheel aan de onderhoudspartij... Bedrijfseconomische afwegingen die per bedrijf enorm verschillen en lastig referenties van te vinden zijn.

Ben bang dat dit je niet echt verder helpt  ;D
« Laatst bewerkt op: 10 February 2021, 12:36:55 door 44 »

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Wel treinen ondanks sneeuw
« Reactie #34 Gepost op: 08 February 2021, 16:25:13 »
maar tis niet echt een antwoord op mn vraag natuurlijk, in de zin van X aantal veegploegen met eigen busje op baanvak A-B met aantal wissels Y (had ik misschien duidelijk moeten verwoorden)

Daar kan ik je verder geen antwoord op geven. De inzet van personeel is aan de aannemers. En aangezien die contracten best wel prestatie gericht is, zullen ze al het beschikbare personeel wel inzetten.
« Laatst bewerkt op: 08 February 2021, 17:19:15 door Reinout van Rees. Reden: Quote ingekort »
Groeten Joop, machinist Lls

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3989
Re: Wel treinen ondanks sneeuw
« Reactie #35 Gepost op: 08 February 2021, 16:29:05 »
 Nog maar weer over de elektrische ewisselverwarming.

Harde wind en stuifsneeuw koelen de rails natuurlijk goed af.
Maar hoe zit het dan met de veelgeprezen Zwitserse wissels ?
Hebben die een groter vermogen ? Wordt er meer raillengte verwarmd ?
Of zijn de oudere wisselstellers niet stuifsneeuw dicht ?
 Wie ?

  (Ik weet ongeveer wel hoe het toegaat bij wissels in de sneeuw ,want ik heb de winter van '62-'63 als monteur Sw meegemaakt en ook te maken gehad met vast gevroren wissels.  ;) )
Groeten ,
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9888
    • belse roestkraam
Re: Wel treinen ondanks sneeuw
« Reactie #36 Gepost op: 08 February 2021, 16:33:08 »
Ah. Nouja, kan me zo voorstellen dat er nu een hoop werk stil ligt want omdat sneeuw, dan zou er dus wel een blik mensen en busjes open te trekken moeten zijn als men dat wil. Maar goed, hebben die dan ook het pak papierwerk om naar een wissel te mogen kijken etc...

Noordernet

  • Offline Offline
  • Berichten: 3350
  • Bricolage français.
Re: Wel treinen ondanks sneeuw
« Reactie #37 Gepost op: 08 February 2021, 16:46:39 »
Vergeet de VCA-opleiding niet.

Wolter
Prutsen aan spoor, tram en omgeving.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10770
Re: Wel treinen ondanks sneeuw
« Reactie #38 Gepost op: 08 February 2021, 16:57:34 »
Kopen?

Uit de goeie ouwe tijd. Nog geheel getypt! (uit te spreken als ge-tijpt!).
No dress rehearsel, this is our life.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Wel treinen ondanks sneeuw
« Reactie #39 Gepost op: 08 February 2021, 17:03:52 »
Nog maar weer over de elektrische ewisselverwarming.

Harde wind en stuifsneeuw koelen de rails natuurlijk goed af.
Maar hoe zit het dan met de veelgeprezen Zwitserse wissels ?
Hebben die een groter vermogen ? Wordt er meer raillengte verwarmd ?
Of zijn de oudere wisselstellers niet stuifsneeuw dicht ?
 Wie ?

  (Ik weet ongeveer wel hoe het toegaat bij wissels in de sneeuw ,want ik heb de winter van '62-'63 als monteur Sw meegemaakt en ook te maken gehad met vast gevroren wissels.  ;) )
Groeten ,
Peter
Ook in dat soort landen ondervind het treinverkeer hinder als het even flink sneeuwt hoor:

https://www.srf.ch/news/schweiz/schweizer-winter-noch-tage-behinderungen-im-bahnverkehr

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9888
    • belse roestkraam
Re: Wel treinen ondanks sneeuw
« Reactie #40 Gepost op: 08 February 2021, 17:09:45 »
ja tijdens de polen-trip waar de plaatjes van zijn die ik hier liet zien ging ook niet alles vlekkeloos... maar t leek toch in de verste verte niet op bij voorbaat al op je rug gaan liggen met je pootjes omhoog zoals gister.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7754
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Wel treinen ondanks sneeuw
« Reactie #41 Gepost op: 08 February 2021, 17:25:58 »
Op NOS.nl stond gisteren een video waar ze bij zo'n wissel-ontdooi-ploeg gingen kijken (ik kan geen link vinden, hij staat nog bij de video's op de beginpagina).
De ploegbaas zei dat ze met 300 man bezig waren en dat hun bedrijf voor 2000 van de ruim 6000 wissels verantwoordelijk was. Dus 1 persoon per ruim 6 wissels.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7607
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Wel treinen ondanks sneeuw
« Reactie #42 Gepost op: 08 February 2021, 17:34:33 »
Dus in de praktijk 2 man voor 12 wissels, gezien de eerder door Wolter genoemde VCA ga ik er niet van uit dat men mensen onder deze omstandigheden alleen op pad stuurt.
En dan houden we nog geen rekening met de beveiligingsmensen ...
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9888
    • belse roestkraam
Re: Wel treinen ondanks sneeuw
« Reactie #43 Gepost op: 08 February 2021, 17:43:46 »
dat, maar ondertussen stel je natuurlijk ook prioriteiten qua wissels, beperk je de dienst dan laat je van die 2000 de helft lekker vastvriezen en je bedenkt welke er écht los moeten blijven. Neem een soort van aan dat dat wel gebeurt, of is t contract is contract en alles moet werken zodat een en ander alsnog in de soep loopt?
« Laatst bewerkt op: 08 February 2021, 18:05:38 door Bert van Gelder »

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1255
Re: Wel treinen ondanks sneeuw
« Reactie #44 Gepost op: 08 February 2021, 17:50:01 »
Net in het nieuws:

GOUDA - Een 29-jarige man heeft afgelopen weekend 's nachts in de vrieskou geprobeerd om van Gouda naar Weesp te lopen. Hij besloot dat te gaan doen, omdat er geen treinen reden. Door het winterse weer raakte de man uit Weesp uitgeput en onderkoeld.


Ik geeft verder geen kommetaar maar ik denk het mijne er van.

Mvg Johan