kijk hier eens:https://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php?title=Terugmelding_en/of_bezetmelding#Stroomdetectie
Ik ken de Ecos niet goed genoeg, maar biedt de intelligentie in de Ecos geen mogelijkheid daartoe?
Bijvoorbeeld twee opvolgende meldsecties die met elkaar communiceren?
Als ik me goed herinner heb je in de keerlussen al een aparte detectie aan beide uiteinden (ingangen) en het middenstuk. Dat is dus al rijrichting aangevend. Als dit principe (zonder de keerlusmodule) ook toepast op de tunnelstukken heb je volgens mij wat je zoekt. Of dat ook werkelijk nodig is weet ik niet, maar betwijfel ik wel. Het lijkt mij eenvoudiger dit in de Ecos te organiseren.
De vraag lijkt op het zoeken naar een deeloplossing, terwijl de vorige conclusie was alles in een groter verband te bekijken)
Ik denk dat je het in die richting moet zoeken. Twee secties A en B. Dan moet je onderscheid maken tussen twee situaties: A raakt bezet terwijl B al bezet is, dan rijdt de trein van B naar A. B raakt bezet terwijl A al bezet is, dan rijdt de trein van A naar B. Maar ik zou er even over moeten puzzelen hoe je dit praktisch kunt realiseren.
Bedankt Meino.De twee detecties die jij beschrijft bepalen geen richting. Wordt de rijrichting dan in Koploper bepaald, door de combinatie van beide meldingen? Dat kan de stand-alone Ecos volgens mij niet.De richting per trein is voor mij wel belangrijk omdat er voor beide rijrichtingen afzonderlijke andere acties nodig zijn.Rian