Als eerst: Je sporenplan in je schaduwstation levert in ieder geval een behoorlijke kortsluiting op!
Wat ik mij afvraag is , wat de beschikbare ruimte betreft om de baan te plaatsen, als dat bekend is dan zijn er hier vast wel die jou op korte termijn kunnen helpen met een goed baanplan.
Volgens mij kun je je, gezien de conditie en leeftijd van je vader, het beste concentreren op het zo snel mogelijk af krijgen van een eenvoudige baan waarop je vaders materieel kan rijden. Dat betekent dat ik zou kiezen voor de laatste tekening, maar dan zonder schaduwstation: ik zou de sporen gewoon doortrekken tot een ovaal.
Het feit dat je geen vaste baan maar een modulebaan bouwt levert alleen maar meer zaken op waarover je moet nadenken, maar het voordeel is dat je, als de ovaal eenmaal bij je vader in gebruik is genomen, bestaande modules kunt vervangen door exemplaren met ingewikkelder sporenplannen, die meer in de buurt komen van wat je vader voor ogen stond. In de tussentijd kan hij genieten van zijn treinen.
Met Dinamo heb je geen last van welke keerlus dan ook. Dus elk plan kan zonder problemen op dit gebied. Analoge en digitale treinen kunnen zonder problemen door elkaar gebruikt worden. Er is wel een pc met stuurprogramma (b.v. Koploper) nodig.Of Koploper de meest geschikte is weet ik niet (ik gebruik het zelf wel) ivm de complexiteit van het programmeren. Maar als alles eenmaal geprogrammeerd is, is het makkelijk bedienen.
En het afwerken en perfectioneren kun je dan altijd nog gedeeltelijk samen met hem doen.Ik denk dat die daar op zijn manier ook heel erg van kan gaan genieten.
Ik vertaal dit als volgt : bij mij thuis ontwikkel ik een werkend ovaal wat eenvoudiger te verhuizen is. Het realiseren van het schaduwstation kan ook na de verhuizing plaats vinden.
Dat zou je denken inderdaad maar zo'n persoon is hij helaas niet. Hij wil niet toegeven dat hij beperkingen heeft en wil daarom ook geen ongevraagde hulp ontvangen. Omgaan met mensen met niet aangeboren hersenschade (NAH) is uitdagend.