Echter: het ene onder toezicht van de gemeente Velsen (die de spoorlijn zagen als een potentiele rondweg om de woonkern van Driehuis), het tweede onder toezicht van de provincie (die de spoorlijn zagen als mogelijkheid tot het aanleggen van een vrije HOV-busbaan).
die beide een negatief beeld schetsten over het voortbestaan van de spoorlijn
ofwel inkomsten waar de tunnelvisie persoon niet naar kijkt
Zo vlot mogelijk de lijn "onherstelbaar" verbouwen,zodat het re activatie kostenplaatje "te duur" zou uit vallen,dat is ook een "oplossing"
Maar ja, andere financiële-ramp-lijntjes op dat lijstje zijn nog steeds in bedrijf.
Als ik het goed gelezen heb was het wèl een lijntje dat structureel hoog eindigde in het lijstje verlieslijdende spoorlijnen. Maar ja, andere financiële-ramp-lijntjes op dat lijstje zijn nog steeds in bedrijf. Toendertijd kon je ook niet gokken dat Zutphen-Winterswijk ooit een pracht van een halfuursdienst zou krijgen i.p.v. stilgelegd te worden!Jammer dat het bij IJmuiden niet gelukt is.
Reizigerspotentieel is er volgens mij nauwelijks voor de bus. Hij mijdt de kernen zorgvuldig.
De provincie Groningen lijkt dat goed in de gaten te hebben. Daar rijdt men snel en stopdiensten.
Hiermee lijk je in mijn ogen te suggereren dat de busbaan zo neergelegd is om te voorkomen dat in de toekomst de spoorlijn nog in gebruik genomen kan worden, maar kan het niet gewoon zo zijn dat dit het beste (reizigerspotentieel, kosten, overlast omgeving, grondeigendom, etc.) tracé voor de bus is?
Tussen het stoppen van Lovers en de ombouw tot busbaan zit 15 jaar, als je dat vlot wilt noemen....
voegt niks toe aan de discussie over de IJmuider spoorlijn. Dat kan ook niet, want je weet daar niet meer van dan de meesten hier, inclusief mezelf.